Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mnohé automobilky sa vydali smerom výroby elektromobilov, ktoré majú byť budúcnosťou osobnej dopravy. Rýchly nástup nového trendu však nezvládajú všetci výrobcovia, hoci mnohé renomované spoločnosti už do toho segmentu priniesli niekoľko vlastných elektrických modelov. Jednou z nich ja aj stuttgartský výrobca áut, ktorý však pri svojom modeli e-tron pozabudol na systém z konvenčných áut so spaľovacím motorom. Nové Audi e-tron začalo po niekoľkých tisícoch kilometroch upozorňovať vodiča na interval výmeny motorového oleja, hoci žiaden neobsahuje, informuje Electrek.

Túto bizarnú hlášku systému vozidla si po určitom nájazde kilometrov začali všímať majitelia tohto elektrického SUV v USA, ale aj v Európe. V zámorí začal e-tron zobrazovať interval výmeny oleja po prejdení 10 000 míľ, čo je zhruba 16 000 km.

Servisný interval na výmenu oleja je ale v elektromobile nezmyselný a môže sa jednať len o akýsi nepodarený vtip, alebo chybu, ktorú Audi zabudlo zo systému pre tento elektromobil odstrániť. Mnohých majiteľov však zaujalo, prečo im ich nové SUV začalo takúto hlášku zobrazovať a či sa nejedná iba o spôsob, akým môžu servisy zarobiť na pravidelných prehliadkach.

Audi e-tron obsahuje upozornenie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacími motormi

Servisná kontrola je po prejdení určitej vzdialenosti nevyhnutnosťou, no v tomto prípade sa spája s výmenou motorového oleja. Odporúčanie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacím motorom, už ale Audi nepopisuje v manuáli pre e-tron, v ktorom sa nič o pravidelnej výmene oleja nepíše.

Miesto toho ale výrobca popisuje úkony, ktoré je pri servisnej prehliadke potrebné vykonať. Pri návšteve servisu tak mechanici kontrolujú brzdový systém, pripojenie batérie, kolesá a sadu na opravu defektu, stierače, lekárničku, prednú a zadnú nápravu, ako aj manžety na kĺboch a ďalšie časti či funkcie vozidla.

Nenechaj si ujsť
Prehľad: Za aké ceny vieš nabíjať elektromobil na Slovensku?

Návod k Audi e-tron ale žiadnu výmenu oleja neopisuje, ako by aj mohol. Mnohí vidia v elektromobiloch výhodu aj práve vďaka tomu, že pri nich odpadajú niektoré servisné úkony, ktoré sú u áut so spaľovacími motormi nevyhnutnosťou. Po nájazde 10 000 km však Audi vyžaduje, aby majitelia e-tronu prišli na autorizovaného servisu na prvú prehliadku vozidla a štandardný servis je potom potrebné vykonávať každých 20 000 km.

Každé 2 roky mechanici menia brzdovú kvapalinu či prachový a peľový filter. Ani na oficiálnom webe Audi, kde sa popisuje servis vozidla, sa nehovorí o výmene oleja. S najväčšou pravdepodobnosťou je interval výmene oleja v systéme e-tronu omylom a Audi ho môže časom odstrániť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú