Mnohé automobilky sa vydali smerom výroby elektromobilov, ktoré majú byť budúcnosťou osobnej dopravy. Rýchly nástup nového trendu však nezvládajú všetci výrobcovia, hoci mnohé renomované spoločnosti už do toho segmentu priniesli niekoľko vlastných elektrických modelov. Jednou z nich ja aj stuttgartský výrobca áut, ktorý však pri svojom modeli e-tron pozabudol na systém z konvenčných áut so spaľovacím motorom. Nové Audi e-tron začalo po niekoľkých tisícoch kilometroch upozorňovať vodiča na interval výmeny motorového oleja, hoci žiaden neobsahuje, informuje Electrek.
Túto bizarnú hlášku systému vozidla si po určitom nájazde kilometrov začali všímať majitelia tohto elektrického SUV v USA, ale aj v Európe. V zámorí začal e-tron zobrazovať interval výmeny oleja po prejdení 10 000 míľ, čo je zhruba 16 000 km.
Servisný interval na výmenu oleja je ale v elektromobile nezmyselný a môže sa jednať len o akýsi nepodarený vtip, alebo chybu, ktorú Audi zabudlo zo systému pre tento elektromobil odstrániť. Mnohých majiteľov však zaujalo, prečo im ich nové SUV začalo takúto hlášku zobrazovať a či sa nejedná iba o spôsob, akým môžu servisy zarobiť na pravidelných prehliadkach.
Audi e-tron obsahuje upozornenie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacími motormi
Servisná kontrola je po prejdení určitej vzdialenosti nevyhnutnosťou, no v tomto prípade sa spája s výmenou motorového oleja. Odporúčanie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacím motorom, už ale Audi nepopisuje v manuáli pre e-tron, v ktorom sa nič o pravidelnej výmene oleja nepíše.
Miesto toho ale výrobca popisuje úkony, ktoré je pri servisnej prehliadke potrebné vykonať. Pri návšteve servisu tak mechanici kontrolujú brzdový systém, pripojenie batérie, kolesá a sadu na opravu defektu, stierače, lekárničku, prednú a zadnú nápravu, ako aj manžety na kĺboch a ďalšie časti či funkcie vozidla.
Audi e-tron electric SUVs tell owners they need an oil change https://t.co/9L9vlyUWNf by @fredericlambert
— Electrek.Co (@ElectrekCo) February 11, 2020
Nenechaj si ujsť
Prehľad: Za aké ceny vieš nabíjať elektromobil na Slovensku?
Návod k Audi e-tron ale žiadnu výmenu oleja neopisuje, ako by aj mohol. Mnohí vidia v elektromobiloch výhodu aj práve vďaka tomu, že pri nich odpadajú niektoré servisné úkony, ktoré sú u áut so spaľovacími motormi nevyhnutnosťou. Po nájazde 10 000 km však Audi vyžaduje, aby majitelia e-tronu prišli na autorizovaného servisu na prvú prehliadku vozidla a štandardný servis je potom potrebné vykonávať každých 20 000 km.
Každé 2 roky mechanici menia brzdovú kvapalinu či prachový a peľový filter. Ani na oficiálnom webe Audi, kde sa popisuje servis vozidla, sa nehovorí o výmene oleja. S najväčšou pravdepodobnosťou je interval výmene oleja v systéme e-tronu omylom a Audi ho môže časom odstrániť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP