Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Po predstavení tohtoročných iPhonov mal výrobca „veľké oči“ a predpokladal, že aj tentokrát budú jeho novinky žať úspech. Nanešťastie sa predpoklady tak celkom nenaplnili a spoločnosť musela viacerým dodávateľom nariadiť zníženie výroby každého z trojice nových smartfónov. Nižšie predaje zapríčinili aj porušenie dohody so Samsungom, od ktorého musí Apple kúpiť daný počet OLED displejov a iPhone X sa javí ako riešenie problému.

Ešte tesne pred a po predstavení nového iPhonu Xs, Xs Max a dostupnejšieho modelu Xr Apple očakával slušné predaje, ktoré by opäť vyniesli jeho zisky na vyšší level. Hoci boli po minulé roky jeho smartfóny veľmi žiadané, tento rok to výrobca už zrejme prestrelil. Mnohí túto situáciu pripisujú vysokým cenám, ktoré sú v tomto segmente jednými z najvyšších vôbec. Viacero skalných fanúšikov Applu tak tento rok nový iPhone zrejme oželie, čo však ovplyvní nielen zisk spoločnosti, ale aj jej dohodu so Samsungom.

Minuloročný iPhone X má zachrániť Apple

Od tejto kórejskej spoločnosti totiž jej kalifornský protivník kupuje OLED displeje už od dôb predstavenia iPhonu X. Tento model bol pritom z ponuky vyradený ešte v septembri a nahradiť ho na trhu mal iPhone Xs. Ako sa však ukázalo, nízke predaje spôsobili, že Apple nedodržiava dohodu so Samsungom a doteraz kúpil menšie než stanovené množstvo OLED panelov. V tomto prípade mu však môže pomôcť situáciu zachrániť práve iPhone X, ktorého výrobné náklady sú v porovnaní s jeho nástupcami o čosi nižšie.

Nenechaj si ujsť
Po rekordnom štvrťroku spravil Apple rázne rozhodnutie, ktoré nepotešilo analytikov a médiá

Podľa informácií portálu The Wall Street Journal tak už mal Apple znížiť cenu iPhonu Xr a obnoviť výrobu iPhonu X, ktorý sa bude zdá sa predávať aj naďalej. Kým sa jeho predchodcovia v predajoch trápia, zákazníci môžu prejaviť väčší záujem práve o minuloročný model spoločnosti. Ten cenou neuteká ďaleko od nového iPhonu Xr. Plán poskytnúť dostupnejší iPhone môže však nakoniec skončiť ako osud iPhonu 5c, o ktorý začali ľudia javiť záujem zhruba rok po predstavení a pre výrobcu sa nestal veľkou výhrou.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú