Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Zrejme nikomu nie je cudzia skutočnosť, že Facebook o nás zbiera obrovské množstvo dát, ktoré následne využíva pri propagovaní reklám. Používateľov nesleduje len pri používaní jeho sociálnej siete. V júni však Apple predstavil niečo, z čoho sa Zuckerbergovi budú robiť vrásky na čele. Problémom má byť nový iOS 14 a jeho ochrana súkromia používateľa, informuje CNBC.

Nová verzia operačného systému pre iPhony je už aktuálne testovaná vo verejnom beta teste a jej oficiálnej verzie sa dočkáme zrejme v septembri.

Noviniek v iOS 14 ja skutočne neúrekom a zatiaľ čo v niektorých prípadoch sa Apple inšpiroval u Androidu, v oblasti bezpečnosti je opäť o čosi napred. Dokazujú to aj vylepšenia v oblasti súkromia používateľa.

Aktualizácia 4.9.2020

V nadchádzajúcich týždňoch by sme sa mali dočkať oficiálneho vydania systému iOS 14, ktorý mal so sebou priniesť aj novú funkcionalitu na obmedzenie sledovania používateľov aplikáciami pri používaní iných aplikácií či prehliadaní stránok. Apple týmto krokom môže vážne ohroziť zisk Facebooku z reklám a ich propagovanie. Najväčšia sociálna sieť však má teraz malý dôvod na radosť.

Podľa vyjadrení Apple príde táto funkcia medzi používateľov iPhonov a iPadov o čosi neskôr ako sa plánovalo a nebude ju možné využiť ihneď po vydaní oficiálnej verzie iOS 14. Spustená by mala byť až začiatkom budúceho roka, informuje Reuters. Z tohto odkladu tak môže Facebook ešte nejaký čas ťažiť, no stále ostáva otázne, akým spôsobom chce Apple overovať či aplikácie skutočne nezbierajú dáta aj po zamietnutí žiadosti o sledovanie.

Pôvodný článok

Apple sťaží Facebooku sledovanie ľudí. Vďaka novému systému

V novej verzii iOS 14 totiž spoločnosť umožní používateľovi zakázať sledovanie aplikáciou pri používaní iných aplikácií alebo webov. Práve to využíva pre fungovanie svojich reklám aj Facebook, ktorý sleduje ľudí aj mimo svojej platformy.

Doteraz mohli inzerenti na Facebooku využívať špecifické ID číslo zariadení známe ako IDFA, vďaka ktorému mohli posielať ľuďom cielené reklamy.

iOS 14 sa však pri prvom spustení aplikácií používateľa opýta či chce povoliť takéto sledovanie medzi aplikáciami a na webe. Práve v tom však vidí najväčšia sociálna sieť veľký problém, ktorý podľa vyjadrení finančného riaditeľa, Davida Wehnera, ovplyvní množstvo vývojárov, inzerentov a ďalších v oblasti reklám na Facebooku.

Zobraziť celú galériu (0)
natanaelginting/Freepik

Stále sa snažíme pochopiť, ako budú tieto zmeny vyzerať a aký budú mať vplyv na nás a na zvyšok odvetvia, ale prinajmenšom to sťaží vývojárom aplikácií a ostatným rásť s využitím reklám na Facebooku,“ vyjadril sa Wehner pre CNBC.

Apple teda bude od vývojárov aplikácií vyžadovať, aby ich aplikácie používateľa žiadali o spomínané povolenie, informuje 9to5Mac. Týmto spôsobom tak môže Apple s novým iOS 14 pripraviť Facebook a jemu podobné platformy, ktoré zbierajú dáta o aktivite používateľa aj mimo svojich aplikácií, o cenné údaje využívané pri reklamách.

Nenechaj si ujsť
Už žiadne lajkovanie stránok, Facebook ich vypne. Takto vyzerá ich nový dizajn

Zatiaľ ale nie je presne jasné, ako bude Apple overovať či aplikácie ľudí po zamietnutí prvotnej žiadosti skutočne nesledujú. Vzhľadom k tomu, že iOS 14 budú podporovať aj iPhony staré 5 rokov, zmena v sledovaní aplikáciami sa dotkne obrovského množstva zariadení, ktoré boli doteraz pre Facebook cenným zdrojom dát.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú