Trh so smartfónmi sa v minulom roku začal výrazne meniť a zákazníci už nenakupujú vo veľkom ako kedysi. Nižšie predaje však neznamenajú, že sa používatelia odhodlali presedlať na konkurenčné zariadenia, ale naopak, ostávajú na platforme, ktorá im vyhovuje. Podľa štatistík sa mnoho ľudí rozhodlo používať smartfóny s obľúbeným systémom aj naďalej a z Androidu na iOS, alebo opačne, prešlo len málo z nich.

Situácia medzi výrobcami smartfónov nie je práve ideálna a napriek tomu, že mnohí hlásia skvelé predaje, celkový dopyt po nových modeloch klesá. Veľký „boom“ zaznamenali najmä čínske spoločnosti, ktorých zariadenia si obľubuje čoraz viac zákazníkov. Naopak, taký Apple nedosiahol predpokladané predajné čísla a tak musel urobiť kroky, ktoré by situáciu zachránili. Dnešné smartfóny sú však dostatočne vyspelé na to, aby nám vydržali aj niekoľko rokov. Napriek snahe výrobcov prinášať stále novšie modely sme sa ale dočkali len vyšších cien a menších vylepšení.

Aktuálna situácia ľuďom vyhovuje

Podľa všetkého sú tak používatelia spokojní s tým, čo aktuálne majú k dispozícii. Rovnako tak neboli mnohí z nich v posledných mesiacoch minulého roka odhodlaní ani prejsť na konkurenčný operačný systém. Hoci je modelov s Androidom stále neúrekom, svoje veľké zastúpenie na trhu má aj iOS od Apple. Pri výskume, ktorého sa zúčastnilo 500 opýtaných majiteľov smartfónov, sa však ukázalo, že v 9 z 10 prípadoch zostali používatelia verní svojmu aktuálne využívanému operačnému systému.

Nenechaj si ujsť
Nové smartfóny si nechávame oveľa dlhšie. Potom sa čudujeme, že ceny každý rok rastú

Až 92 % majiteľov Androidov nevymenilo svoj model za iPhone a 91 % majiteľov iPhonov ostalo naďalej verných Applu. Tieto čísla sú tak jednými z najvyšších, aké boli v posledných kvartáloch zaznamenané. Cyklus výmeny smartfónu sa stále predlžuje a ľudia ich už netúžia striedať príliš často. Vzhľadom na tieto štatistiky im tak vyhovuje aj aktuálna ponuka funkcií a možnosti ich obľúbeného OS.

Na druhej strane sa však viac darí Android smartfónom, ktoré počas decembra minulého roka zaznamenali až 62 % zo všetkých aktivácií na americkom trhu. iPhony sa potom postarali o 37 % aktivácií. V porovnaní s minulým rokom tak Apple klesol v tomto smere o 2 %. Ešte v roku 2014 však mali jeho smartfóny na tomto trhu omnoho väčšie zastúpenie, ktoré sa šplhalo až k 50 %. Aj pre amerického giganta sa tak začala situácia zásadne meniť a ostáva na budúcich generáciách iPhonov, aby opäť prilákali viac používateľov.

Smartfóny