Jeden z najväčších e-shopov na Slovensku lákal zákazníkov na tovar, ktorý údajne mali kúpiť najvýhodnejšie iba v jeho ponuke. Ako sa však ukázalo, obchod nestanovil jasné podmienky a Arbitrážna komisia Rady pre reklamu tak označila reklamu za klamlivú. „Garancia najlepšej ceny“ je v podaní e-shopu Alza.sk podľa rozhodnutia komisie mätúca a zákazníkovi nemusí garantovať najnižšiu predajnú cenu.

Reklama sa objavila na webe Alza.sk, ktorý ponúka zákazníkom možnosť získať za daný tovar „výhodnejšiu“ cenu, pokiaľ by sa našiel u konkurencie rovnaký tovar za nižšiu sumu. Práve takúto akciu si chcel uplatniť aj jeden zo zákazníkov pri kúpe televízora, ktorý našiel lacnejšie v inom obchode s elektronikou. Nakoniec však zľavu nedostal.

Klamlivá akcia mohla zmiasť zákazníkov

Prípadu sa venovala aj Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, ktorá uznala sťažnosť za opodstatnenú. Alza sa však bránila tvrdením, že jej zákazník poslal na ponuku konkurencie nefunkčný odkaz, a teda mu zľavu neuplatnila. Spoločnosť ale spotrebiteľovi odmietnutie zľavy údajne riadne neodôvodnila a mal byť informovaný len o tom, že nedostal „najlepšiu cenu“.

Samotná Alza pri akcii lákala zákazníkov aj týmto tvrdením: „Pokiaľ ste v SR našli lepšiu ponuku, ktorá je na sklade, kontaktujte nás. Urobíme maximum, aby sme vám ponúkli cenu, s ktorou budete spokojní.

Zobraziť celú galériu (2)
Screenshot/Alza/FonTech

Nenechaj si ujsť
Najväčší elektrodom na Slovensku prišiel v minulom roku o stovky tisíc eur

Zároveň sa v podmienkach píše: „Garanciou najlepšej ceny sa rozumie predovšetkým celková hodnota kvalitného tovaru z oficiálnej distribúcie, služieb a zákazníckej podpory, ktorú pre našich zákazníkov predstavuje nákup na Alza.sk.

Najlepšia cena teda nemusí vždy znamenať cenu najnižšiu. Okrem toho sa však snažíme svojim zákazníkom ponúknuť tiež najnižšiu predajnú cenu v prípade, že vybraný tovar našli v inom e-shope lacnejšie ako na Alza.sk.“

Zobraziť celú galériu (2)
Screenshot/Alza/FonTech

Hoci nemusí akcia pri „garancii najlepšej ceny“ nutne znamenať najnižšiu cenu za daný tovar na trhu, Alza informovala o podmienkach zľavy nejednoznačným spôsobom. Kvôli tomu mala byť takáto reklama pre spotrebiteľa klamlivou a komisia teda uznala, že internetový obchod Alza.sk porušil čl. 14 ods. 2 Kódexu. Alza pritom akciu stále propaguje na svojom webe, kde po kliknutí na odkaz nájde zákazník aj podmienky programu.

„Tvrdenie o garancii najlepšej ceny síce môže byť samo o sebe pravdivé, avšak vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých ho zadávateľ používa považuje AK RPR toto za klamlivé a schopné uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu.“ – oficiálne rozhodnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu.

Pošli nám TIP na článok



Zo Slovenska