Tesla Model 3 patrí medzi jeden z novších modelov americkej automobilky, pričom jeho výroba sa spustila ešte len pred tromi rokmi. Na cestách tak zatiaľ stále nejazdia kúsky s vysokým nájazdom kilometrov. Ako vždy, aj teraz výnimka potvrdzuje pravidlo a portál Electrek predstavil Model 3 s nájazdom viac ako 160 000 kilometrov.

Tesly s vysokým nájazdom nie sú ničím nezvyčajným, o čom sme sa v minulosti mohli presvedčiť napríklad pri Modeli X, ktorý za menej ako 4 roky najazdil neuveriteľných 644-tisíc kilometrov. Majiteľ vozidla dokonca prezradil, že údržba v prepočte na kilometer bola relatívne lacná. O tom, čo všetko bolo treba vymeniť a koľko stáli opravy si môžeš prečítať v tomto článku.

Na cestách sa však už začínajú objavovať aj ďalšie elektromobily od Tesly so šesťciferným nájazdom. Jedným z nich je Model 3 Long Range, ktorého majiteľ Kazi Imam za 2 roky najazdil 100 000 míľ (približne 160 000 kilometrov). Pre portál Electrek priblížil svoje skúsenosti so servisom, údržbou či degradáciou batérie.

Prekvapivo nízke náklady

Kazi Imam bol ohromený nízkymi nákladmi na údržbu a servis. Celkové náklady na elektrinu boli 2985 dolárov, čiže okolo 2560 €. Celkové náklady na údržbu a servis boli 1741,11 dolárov (1490 €), pričom väčšinu týchto nákladov tvorila len kúpa nových pneumatík. Celkové náklady na prevádzku tak boli iba 4732,11 dolárov, teda 4050 €.

Po prepočítaní nákladov na 100 kilometrov sa dostaneme na hodnotu 2,50 €. O takejto hodnote môžu majitelia spaľovacích automobilov len snívať, aj keď by sme rátali iba náklady na pohonné hmoty.

Na vozidle nebolo potrebné nič meniť, až kým na odometri svietila hodnota 58 000 najazdených kilometrov. Kvôli zápachu bolo potrebné vymeniť vzduchové filtre a vyčistiť výparník, kedy výmena stála 136,50 dolárov (~ 117 €). Pneumatiky bolo potrebné meniť pri 72 000 kilometroch a ich cena bola 1030 €.

Množstvo komponentov vymenila Tesla zadarmo v rámci záruky. Išlo najmä o výmenu tesnenia šoférovho okna, kvôli škrípaniu pri používaní či výmenu opierky hlavy vodiča, ktorá bola opotrebovaná a taktiež bezplatne vymenená.

Prečítaj si tiež
Tesla Model 3 nestráca na hodnote. Po troch rokoch sa jeho cena zníži o extrémne málo

Degradácia batérie

Imam potvrdil, že degradácia batérie bola aj po nájazde 100 000 míľ úplne minimálna. Ide o hodnotu približne 5 % a za normálnych okolností dosiahne priemerný vodič takto vysoký nájazd za 5-6 rokov.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita