Ak chce ostať v hre, musí zrýchliť. Elektrická stratégia VW naberá na obrátkach
Nemecký Volkswagen si v oblasti elektromobility stanovil ambiciózne ciele. Ich dosiahnutie je však podľa informácií Bloomberg podmienené rýchlosťou výroby elektrických áut, no kľúčový model nebude schádzať z výrobnej linky skôr ako v roku 2026. Pokiaľ chce ostať konkurencieschopný, musí podľa pracovníkov urýchliť produkciu batériových áut.
Automobilka pritom už začiatkom tohto roka avizovala, že do roku 2030 chce zdvojnásobiť podiel predaných elektrických áut vo svojej ponuke pre európskych vodičov. Vo vlastnej stratégii Accelerate, ktorú predstavila v marci, informovala o rýchlom prechode k budúcnosti elektrickej osobnej dopravy. Podľa VW budú potom na konci desaťročia tvoriť elektromobily až 70 % všetkých predaných áut v EÚ.
VW potrebuje urýchlene prejsť k masívnej výrobe elektromobilov
Hlavná továreň Volkswagenu vo Wolfsburgu však čelí nízkym číslam vo výrobe. Počet vyrobených áut totiž môže dosiahnuť historické minimum, čo môže zásadne ovplyvniť aj konkurencieschopnosť giganta v tomto odvetví priemyslu. Pokiaľ chce teda ostať v hre, mal by podľa odborníkov zvýšiť tempo. K elektrickej budúcnosti mu má pomôcť batériový model Trinity, no ten nebude vo výrobe skôr ako o 5 rokov.

Práve VW Trinity má byť kľúčovým elektrickým projektom automobilky, ktorý má pomôcť spoločnosti naplniť predpoklady budúcich predajov elektromobilov. Elektrický sedan je preto pre výrobcu dôležitou súčasťou jeho budúcich plánov a stredobodom spomenutej stratégie Accelerate.
Trinity má priniesť na cesty autonómne riadenie Level 2+ pre masy, pričom bude zároveň pripravený pre 4. level autonómneho riadenia. VW kvôli tomu vidí v tomto BEV sedane veľký potenciál, ktorý má osloviť množstvo európskych šoférov.
NEPREHLIADNI
Hrozí elektromobilom VW „batériové fiasko“? Kritický test degradácie po roku ukazuje extrémne vysoké číslo
Najväčšia továreň automobilky čelí problémom
Podľa vedúcej pracovníčky zamestnaneckej rady, Daniely Cavallo, bude produkcia v roku 2026 príliš oneskorená, pokiaľ sa majú využiť možnosti najväčšej továrne. Kvôli tomu je potrebné, aby sa linka vo Wolfsburgu prispôsobila elektromobilite skôr.
Výrobu v továrni však momentálne značne brzdí aj celosvetová polovodičová kríza, ktorá obmedzuje produkciu vozidiel na mieste, ktoré sa predtým ročne vyrobilo až 780-tisíc automobilov za posledných 10 rokov.

Tohtoročný výsledok výroby by ale mohol číslami nelichotivo „tromfnúť“ aj vlaňajšie výsledky, ktoré ovplyvnila koronakríza a VW by mohol vo Wolfsburgu vyprodukovať celkovo menej ako pol milióna áut za celý rok 2021.
Pre porovnanie mala automobilka pred 5 rokmi schválený plán, že v roku 2020 v tejto továrni vyrobí až 820-tisíc vozidiel za rok. Pokiaľ chce teda VW naplniť budúce očakávania, musí gigantickú továreň prispôsobiť moderným požiadavkám pre výrobu elektromobilov. Práve Wolfsburg je hlavnou továrňou Volkswagenu, ktorý tu vyrába napríklad modely Golf v rôznych verziách, Tiguan, Touran či Seat Tarraco v e-hybridnej verzii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony

Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny

Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily

Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie

Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Moje dieťa zmizlo.“ Záhadná imunitná choroba spôsobuje po bežnej angíne zmenu na nepoznanie

Obľúbené podujatie na Slovensku končí po 32 rokoch. Incheba ho zrušila len dva týždne pred otvorením

Majetok Vladimíra Poóra sa za jeden rok zvýšil o 30 miliónov eur. Začínal ako čašník, vybudoval trnavské impérium

Nový trik podvodníkov: Peniaze ti ukradnú cez mobil aj bez použitia platobnej karty

MIMORIADNE: Prezident Pellegrini odvolal sudcu Krajského súdu v Bratislave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- OFICIÁLNE: Volkswagen ukončí výrobu legendárneho spaľováku. Model premení na elektromobil
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
VEĽKÝ ZLOM: Slovensko sa možno dočká jedného z najväčších energetických projektov v histórii
Gigantom hrozia v Európe miliardové pokuty. Podľa Komisie porušujú dôležitý zákon
Sused Slovenska pochopil energetickú budúcnosť. Postaví prvú elektráreň svojho druhu
Rusom poriadne zavarí na bojisku: Slovenský vojenský systém už aktívne chráni Ukrajinu
Známa automobilka ukazuje silu aj v kríze. Napriek devastačným clám a požiaru hlási rekordný zisk
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Moje dieťa zmizlo.“ Záhadná imunitná choroba spôsobuje po bežnej angíne zmenu na nepoznanie

Obľúbené podujatie na Slovensku končí po 32 rokoch. Incheba ho zrušila len dva týždne pred otvorením

Majetok Vladimíra Poóra sa za jeden rok zvýšil o 30 miliónov eur. Začínal ako čašník, vybudoval trnavské impérium

Nový trik podvodníkov: Peniaze ti ukradnú cez mobil aj bez použitia platobnej karty

