Nemecký Volkswagen si v oblasti elektromobility stanovil ambiciózne ciele. Ich dosiahnutie je však podľa informácií Bloomberg podmienené rýchlosťou výroby elektrických áut, no kľúčový model nebude schádzať z výrobnej linky skôr ako v roku 2026. Pokiaľ chce ostať konkurencieschopný, musí podľa pracovníkov urýchliť produkciu batériových áut.

Automobilka pritom už začiatkom tohto roka avizovala, že do roku 2030 chce zdvojnásobiť podiel predaných elektrických áut vo svojej ponuke pre európskych vodičov. Vo vlastnej stratégii Accelerate, ktorú predstavila v marci, informovala o rýchlom prechode k budúcnosti elektrickej osobnej dopravy. Podľa VW budú potom na konci desaťročia tvoriť elektromobily až 70 % všetkých predaných áut v EÚ.

VW potrebuje urýchlene prejsť k masívnej výrobe elektromobilov

Hlavná továreň Volkswagenu vo Wolfsburgu však čelí nízkym číslam vo výrobe. Počet vyrobených áut totiž môže dosiahnuť historické minimum, čo môže zásadne ovplyvniť aj konkurencieschopnosť giganta v tomto odvetví priemyslu. Pokiaľ chce teda ostať v hre, mal by podľa odborníkov zvýšiť tempo. K elektrickej budúcnosti mu má pomôcť batériový model Trinity, no ten nebude vo výrobe skôr ako o 5 rokov.

Volkswagen Newsroom

Práve VW Trinity má byť kľúčovým elektrickým projektom automobilky, ktorý má pomôcť spoločnosti naplniť predpoklady budúcich predajov elektromobilov. Elektrický sedan je preto pre výrobcu dôležitou súčasťou jeho budúcich plánov a stredobodom spomenutej stratégie Accelerate.

Trinity má priniesť na cesty autonómne riadenie Level 2+ pre masy, pričom bude zároveň pripravený pre 4. level autonómneho riadenia. VW kvôli tomu vidí v tomto BEV sedane veľký potenciál, ktorý má osloviť množstvo európskych šoférov.

NEPREHLIADNI
Hrozí elektromobilom VW „batériové fiasko“? Kritický test degradácie po roku ukazuje extrémne vysoké číslo

Najväčšia továreň automobilky čelí problémom

Podľa vedúcej pracovníčky zamestnaneckej rady, Daniely Cavallo, bude produkcia v roku 2026 príliš oneskorená, pokiaľ sa majú využiť možnosti najväčšej továrne. Kvôli tomu je potrebné, aby sa linka vo Wolfsburgu prispôsobila elektromobilite skôr.

Výrobu v továrni však momentálne značne brzdí aj celosvetová polovodičová kríza, ktorá obmedzuje produkciu vozidiel na mieste, ktoré sa predtým ročne vyrobilo až 780-tisíc automobilov za posledných 10 rokov.

Volkswagen Newsroom

Tohtoročný výsledok výroby by ale mohol číslami nelichotivo „tromfnúť“ aj vlaňajšie výsledky, ktoré ovplyvnila koronakríza a VW by mohol vo Wolfsburgu vyprodukovať celkovo menej ako pol milióna áut za celý rok 2021.

Pre porovnanie mala automobilka pred 5 rokmi schválený plán, že v roku 2020 v tejto továrni vyrobí až 820-tisíc vozidiel za rok. Pokiaľ chce teda VW naplniť budúce očakávania, musí gigantickú továreň prispôsobiť moderným požiadavkám pre výrobu elektromobilov. Práve Wolfsburg je hlavnou továrňou Volkswagenu, ktorý tu vyrába napríklad modely Golf v rôznych verziách, Tiguan, Touran či Seat Tarraco v e-hybridnej verzii.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú