Už aj Facebook sa zapojil do televízneho biznisu. Oficiálne spustil svoju zbrusu novú platformu
Mark Zuckerberg prešiel od založenia Facebooku so svojou spoločnosťou mnohými zmenami. Konkurencia je čoraz silnejšia, a tak sa aj on chce zapojiť do šírenia rôznych televíznych relácií. Na tento účel vytvoril novú platformu „Watch“, ktorá bude k dispozícii pre niektorých používateľov už zajtra.
Facebook už dávnejšie nie je len obyčajnou sociálnou sieťou, kde môžu používatelia četovať s priateľmi. Aby si mohla spoločnosť udržať stále množstvo aktívnych návštevníkov, rozhodla sa vytvoriť novú platformu pre sledovanie videí a rôznych relácií. Tým chce konkurovať Snapchatu a získať prostriedky z reklám, ktoré sú určené práve pre takýto typ vysielania. Spoločnosť prezradila, že malé percento používateľov bude môcť „Watch“ okúsiť už zajtra v mobilnej aplikácii pre Android, iOS, ale aj na webe.
Relácie rôznych žánrov
Im bude sprístupnené aj malé množstvo video obsahu, no približne ďalších 40 relácií bude mať premiéru pre všetkých už 28. augusta. V novej karte sa budú nachádzať zozbierané videá od fanúšikov BuzzFeed, Tastemade, ATTN a Condé Nast. Chýbať nebudú ani rôzne relácie, ako napríklad Nas Daily s Gabby Bernsteinovou či Kitchen Little od Tastemade, kde deti pripravujú recepty v spolupráci s profesionálnymi kuchármi. Veľkým lákadlom pre športových nadšencov má byť aj dohoda Facebooku s baseballovou ligou. Vďaka tomu diváci uvidia jeden živý prenos zápasu týždenne.
Nenechaj si ujsťFacebooku sa vymkla umelá inteligencia spod kontroly a vytvorila si vlastný jazyk. Okamžite ju odstavili
Mark Zuckerberg k tejto novinke na svojej nástenke napísal: „Dúfame, že „Watch“ bude domovom pre mnoho relácií, od komédií, až po športové live prenosy. Niektorý obsah bude tvorený profesionálmi a iný zas prinesú bežní členovia komunity.“ Používatelia si postupne vytvoria vlastný zoznam videí, kde sa objavia nové epizódy, aby divák nič nezameškal. Taktiež si tam nájdu svojich priateľov a relácie, ktoré sledujú, pričom ich budú môcť spoločne s ostatnými divákmi počas prenosu komentovať. Táto nová platforma v základe rozdelí videá do troch kategórií, a to na tie, ktoré sledujú práve priatelia, na najviac diskutované relácie a tie najvtipnejšie.
Zasa tie reklamy
Spustenie platformy „Watch“ môže Facebooku priniesť aj nemalý zdroj financií z reklám. Ich možnosti postupne začala spoločnosť vyčerpávať umiestňovaním na hlavnú nástenku. Zároveň však má ísť o strategický krok voči väčším konkurentom, ako YouTube, Amazon či Netflix. Aby sa im však Facebook so svojou novinkou dokázal aspoň trochu vyrovnať, musí dokázať, že jeho používatelia majú skutočne o túto platformu záujem. Tých chce prilákať aj na dlhšie a exkluzívnejšie relácie, za ktoré boli zaplatené milióny eur. Chýbať však nebude ani lacnejší obsah, ktorý bude môcť byť po odvysielaní v platforme „Watch“ šírený ďalej. Táto novinka však mala prísť ešte pred pár mesiacmi. Spoločnosť bola nútená jej spustenie niekoľkokrát odložiť, keďže sa do hry zapojilo viacero nových partnerov.
Presný dátum sprístupnenia tejto platformy pre všetkých používateľov nie je známy, no podľa doterajších vyjadrení má prísť už čoskoro. Produktový manažér pre video obsah, Daniel Danker, povedal: „Sledovanie videí na Facebooku robia špeciálnym vaši priatelia. Môžete o nich dokonca aj diskutovať. Video má úžasnú moc spojiť ľudí a vybudovať komunitu.“ Zástupca spoločnosti sa ale nevyjadril na otázku reklamy a finančných dohôd, no portálu TechCrunch sa podarilo zistiť, že partneri z reklám získajú až 55 % podiel. Úspech tejto novej platformy je zatiaľ otázny, avšak Facebook má rozhodne dostatok financií na to, aby mohol túto novinku naplno rozbehnúť, aj keď to môže nejaký čas potrvať.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
VIDEO Čakáme na neho 25 rokov. Prichádza jeden z najlepších Star Wars seriálov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
- Odhalili desiatky podvodných e-shopov na Slovensku. Vyskúšali sme ich a neverili vlastným očiam (+zoznam)
- Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené