V tomto texte boli použité materiály TASR.

Juhokórejské automobilky Hyundai a Kia si v Európe udržujú stabilnú pozíciu aj napriek spomaľujúcemu trhu a rastúcej konkurencii. Najnovšie čísla za november ukazujú, že ich spoločný predaj na starom kontinente medziročne mierne vzrástol, hoci za týmto výsledkom sa skrývajú odlišné trendy oboch značiek. Kľúčovú úlohu pritom zohrávajú ekologickejšie modely, ktoré si u európskych zákazníkov dlhodobo získavajú čoraz väčšiu obľubu.

Podľa údajov Európskej asociácie výrobcov automobilov predali Hyundai a Kia v novembri spolu 79 901 vozidiel. Ide o mierny medziročný nárast o 0,2 %, keďže v rovnakom období minulého roka to bolo 79 744 áut. Hoci ide skôr o symbolické zlepšenie, v kontexte celého európskeho trhu, ktorý čelí tlaku inflácie, vysokých cien energií a neistoty spotrebiteľov, má aj takýto výsledok svoju váhu.

Ekologické modely držia predaj nad vodou

Automobilky otvorene priznávajú, že za stabilným výkonom stojí najmä vyvážené portfólio pohonov. „Stabilný predaj benzínových, hybridných a elektrických modelov značiek Hyundai a Kia podporil celkový mesačný výkon,“ uviedol hovorca spoločnosti Hyundai. Práve kombinácia klasických spaľovacích motorov, hybridov a čisto elektrických vozidiel umožňuje obom značkám flexibilne reagovať na rozdielne preferencie európskych trhov.

Európa je v tomto smere mimoriadne fragmentovaná. Kým v niektorých krajinách prudko rastie dopyt po elektromobiloch, inde stále dominujú benzínové a hybridné riešenia. Hyundai aj Kia v posledných rokoch výrazne investovali do elektrifikácie, no zároveň si zachovali konkurencieschopnú ponuku tradičných modelov, čo sa teraz ukazuje ako strategická výhoda.

Hyundai rástol, Kia naopak oslabila

Detailnejší pohľad na čísla však odhaľuje rozdielny vývoj oboch značiek. Hyundai v novembri zaznamenal medziročný rast predaja o 3,7 % a v Európe dodal zákazníkom 41 026 vozidiel. Tento nárast naznačuje, že značka dokáže lepšie ťažiť z aktuálneho dopytu po modernizovaných a elektrifikovaných modeloch.

Kia sa naopak ocitla v miernom poklese. Jej novembrový predaj medziročne klesol o 3,2 % na 38 875 vozidiel. Napriek tomu ide stále o veľmi solídne čísla, ktoré značku držia medzi najvýznamnejšími hráčmi na európskom trhu. Rozdielny vývoj môže súvisieť s modelovou skladbou, dostupnosťou jednotlivých verzií či načasovaním modernizácií kľúčových modelov.

Trhový podiel pod miernym tlakom

Spoločný trhový podiel Hyundai a Kia v novembri dosiahol 7,4 %, čo znamená medziročný pokles o 0,2 percentuálneho bodu. Ešte výraznejšie sa tento trend prejavuje pri pohľade na celý rok. Od januára do konca novembra sa kumulatívny odbyt oboch automobiliek medziročne znížil o 2,6 % na 959 317 vozidiel. Ich spoločný podiel na európskom trhu tak oslabil o 0,4 percentuálneho bodu na 7,9 %.

Tieto čísla naznačujú, že hoci Hyundai a Kia dokážu krátkodobo stabilizovať predaj, dlhodobo čelia silnej konkurencii zo strany tradičných európskych výrobcov aj rýchlo rastúcich čínskych značiek.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP