V tomto texte boli použité materiály TASR.

Volvo Car čelí ďalšiemu náročnému obdobiu. V júni tohto roka predala 62 858 vozidiel, čo predstavuje medziročný pokles o 12 percent. Znamená to už štvrtý po sebe idúci mesiac, počas ktorého spoločnosť eviduje úbytok predaja, a to najmä v dôsledku klesajúceho záujmu o elektrické vozidlá.

Elektrifikácia dopravy bola pre Volvo jedným z hlavných strategických cieľov posledných rokov, no júnové čísla ukazujú, že trh si vyžaduje zmenu tempa. Predaj plne elektrických modelov klesol medziročne o výrazných 26 percent a tieto vozidlá tak tvorili iba 22 percent celkového predaja automobilky. Aj keď sa stále snaží udržať podiel elektrifikovaných vozidiel vrátane plug-in hybridov, ani tam sa situácia nevyvíja pozitívne – predaj v tejto kategórii klesol o 19 percent a ich podiel na celkovom predaji bol 44 percent.

Nejde však len o čísla predaja, problémy sú hlbšie. Už v apríli spoločnosť stiahla svoju ziskovú prognózu na nasledujúce dva roky, a to kvôli nepredvídateľnej colnej politike zo strany USA. Tá vytvára nestabilné podmienky pre globálnych výrobcov áut, ktorí musia čeliť nielen výkyvom v dopyte, ale aj meniacim sa obchodným bariéram.

Nový elektromobil Volvo
Volvo

V máji potom Volvo ohlásilo, že pristúpi k výrazným škrtom – zruší až 3000 pracovných miest, predovšetkým v administratíve. Tento krok je súčasťou snahy o zníženie nákladov a adaptáciu na meniacie sa podmienky na trhu.

Z geografického hľadiska bol pokles najvýraznejší v Európe, kde sa predaj znížil o 14 percent. Na americkom kontinente bol pokles miernejší – USA evidovali pokles o 7 percent. Na čínskom trhu, ktorý je pre Volvo dôležitý z hľadiska vlastníctva a strategických záujmov, sa predaj znížil o 3 percentá.

Výsledky tak ukazujú, že aj veľké značky môžu mať problémy s adaptáciou na skutočné trhové podmienky. Spotrebitelia sa dnes rozhodujú opatrnejšie, elektromobily čelia konkurencii aj zo strany tradičných pohonov a do toho vstupuje neistota vo svetovej ekonomike, ako aj rastúce náklady na výrobu.

Aj keď Volvo zostáva jedným z lídrov v oblasti bezpečnosti a dizajnu, pred ním je výzva – zadefinovať nový spôsob, ako osloviť zákazníkov v dobe, ktorá je technologicky pokroková, no zároveň čoraz náročnejšia z pohľadu ekonomickej reality.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP