V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Taliansky výrobca luxusných športových áut Lamborghini odštartoval rok 2025 mimoriadne úspešne. V prvom štvrťroku zaznamenala firma výrazný rast tržieb aj zisku, ktorý potvrdzuje silnú pozíciu značky na svetových trhoch. Podľa agentúry Reuters za úspechom spoločnosti stojí najmä zvýšený záujem o nové hybridné modely Revuelto a Urus.

Za obdobie január až marec dosiahla automobilka tržby vo výške 895,2 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 29,6 %. Prevádzkový zisk meraný ukazovateľom EBIT (zisk pred úrokmi a zdanením) dosiahol 248,1 milióna eur, čo je skok o 32,8 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Tieto čísla odrážajú nielen popularitu najnovších modelov značky, ale aj schopnosť Lamborghini reagovať na globálne trendy v automobilovom priemysle, kde sa čoraz viac presadzujú hybridné pohony.

Hybridy Revuelto a Urus ťahajú predaj

Lamborghini predalo v prvom štvrťroku 2967 vozidiel. K rastu predaja prispeli takmer všetky významné trhy. Najväčší skok zaznamenala značka v oblasti Amerík, kde sa predaj medziročne zvýšil o 21 %. Silný dopyt však prišiel aj z regiónu Ázia a Tichomorie, kde predaj vzrástol o 14 %. Ani tradične silný región Európa, Blízky východ a Afrika nezaostal, s medziročným rastom o 7 %.

Dôležitým faktorom úspechu je prechod značky na elektrifikované pohony. Model Revuelto, ktorý je prvým plug-in hybridným superšportom značky, si získal veľkú pozornosť nielen medzi fanúšikmi, ale aj medzi odborníkmi. SUV Urus, ktorý je po novom dostupný aj ako hybrid, pritom naďalej potvrdzuje, že spojenie luxusu a výkonu v SUV segmente má medzi zákazníkmi veľký úspech.

Lamborghini

Smerovanie k udržateľnosti

Lamborghini tak pokračuje vo svojej stratégii „Direzione Cor Tauri“, ktorá zahŕňa postupný prechod na elektrifikované pohony a zníženie uhlíkovej stopy. Firma zároveň investuje do vývoja nových technológií, ktoré by jej mali pomôcť udržať si postavenie lídra v oblasti luxusných športových vozidiel aj v ére ekologickej mobility.

Výsledky prvého štvrťroka jasne ukazujú, že záujem o prémiové značky, ktoré ponúkajú moderné technológie bez kompromisov v oblasti výkonu, naďalej silnie. Pre Lamborghini je to jasný signál, že ich stratégia elektrifikácie a rozšírenia modelového portfólia funguje.

Automobilka tak vstupuje do ďalších mesiacov s pevným základom a silnou pozíciou, pričom jej nové hybridné modely naznačujú, že budúcnosť značky je nielen luxusná a výkonná, ale aj čoraz viac udržateľná.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP