Konečne plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel. Novú Škodu sme si totálne zamilovali (RECENZIA)
Plug-in hybridné autá predstavujú akýsi medzistupeň pri prechode zo spaľovákov na elektromobily. Prvé generácie nabíjateľných hybridov ale vždy boli viac spaľovákmi než elektromobilmi, nakoľko sa nabíjali veľmi pomaly, zväčša len výkonom 3,7 až 7,2 kW, čo spravidla zabralo niekoľko hodín.
Ich dojazd bol takisto pomerne biedny a pohyboval sa v rozmedzí od 40 do 50 km v reálnych podmienkach. Množstvu motoristov by denný dojazd 40 km stačil, no takýto plug-in hybrid by museli nabíjať každý deň niekoľko hodín. Na trh ale prichádza nová generácia plug-in hybridov, ktorá si za vzor zobrala modely od Mercedesu. Tie ponúkajú väčšiu batériu a hlavne rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom, s ktorým máš auto nabité do 30 minút.
Nová Škoda Superb iV je jedným z prvých plug-in hybridov novej generácie z koncernu VW a počas týždňového testu som si toto auto zamiloval. Až doteraz som bol toho názoru, že plug-in hybrid spája skôr nevýhody oboch svetov – toho elektrického aj spaľovacieho. Dnes si však už myslím, že takýto plug-in hybrid s dojazdom 100 km na elektrinu môžeš po väčšinu roka využívať ako čistý elektromobil a spaľovací motor zapneš iba v prípade, že ideš niekam na dovolenku.
V recenzii sa dozvieš:
- Koľko kilometrov prejde nový Superb iV na elektrinu
- Aká je spotreba pri dlhej trase
- Ako rýchlo sa Superb iV nabije
- Čo sú najlepšie nové vychytávky v interiéri
- Koľko stojí nový plug-in hybrid
Nová plug-in hybridná Škoda Superb iV je zatiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kombi a ponúka kombináciu 1,5-litrového spaľovacieho motora s výkonom 150 koní (110 kW) a elektromotora, ktorý dodáva 116 koní (85 kW). Spoločne dosahuje maximálny výkon 204 koní (150 kW) a celkový krútiaci moment 350 Nm. Aj keď sa na tak veľké auto môže zdať 204 koní ako málo, vďaka elektromotoru je auto dostatočne živé aj s piatimi pasažiermi na palube.
Superb však nikdy nebol o zbesilom sa naháňaní zákrutami. Je to komfortná „loď“, ktorá je predurčená na hltanie diaľničných kilometrov. Na to je však stále lepší naftový, respektíve čisto benzínový pohon. Plug-in hybrid je skôr určený pre rodinu s deťmi, ktorá hľadá priestranné a komfortné auto nabité technológiami a ktoré vie byť navyše poriadne úsporné.
Realita je taká, že batéria s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh vystačí na menej než 100 km elektrickej jazdy. Z mojej skúsenosti je to skôr tých 80 km, čo je stále dosť a je to vlastne dvojnásobok toho, čo zvládla prejsť na elektrinu predchádzajúca generácia.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
S týmto chce DC konkurovať Marvelu. Nový trailer na Supermana láka na najväčšiu komiksovú udalosť leta
Veľká špionáž obyčajných ľudí: Google vie o Slovákoch úplne všetko, týmto trikom okamžite vypneš sledovanie
Čína prelomila bariéry komunikácie so zvieratami. Nová AI preloží ich zvuky do ľudskej reči
Je tenká ako vlas a môže zachrániť život. Odborníci vyvinuli neuveriteľnú technológiu pre pacientov
Tradičné batérie čoskoro skončia. Vedci vynašli rýchlejšiu a výkonnejšiu alternatívu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na slovenský trh mieri nová automobilka. Slovákom ponúkne lacné mestské auto aj SUV s dojazdom 950 km
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Kandidátku na starostku zastrelili počas živého prenosu. Medzi obeťami bola aj jej dcéra
Tragická nočná nehoda: Auto sa roztrhlo na dve časti, mladá žena neprežila
Šéf slovenských železníc Alexander Sako končí. Hovorí o politickom tlaku na rodinu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
V Japonsku sa zrútilo vojenské lietadlo T-4, k nehode došlo krátko po vzlete
Na dovolenke musia byť Slováci opatrní. Cieli na nich skimming a digitálne triky, ktoré ich oberú o všetko
Slovenské domácnosti stále dôverujú zemnému plynu. Jeho spotreba významne stúpla
Poľsko výrazne posilňuje armádu. Kupuje tri prieskumné satelity za 203 miliónov eur
Klimatické zmeny ohrozujú tehotné ženy. Riziko rastie, varujú experti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na slovenský trh mieri nová automobilka. Slovákom ponúkne lacné mestské auto aj SUV s dojazdom 950 km
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Kandidátku na starostku zastrelili počas živého prenosu. Medzi obeťami bola aj jej dcéra
Tragická nočná nehoda: Auto sa roztrhlo na dve časti, mladá žena neprežila
Šéf slovenských železníc Alexander Sako končí. Hovorí o politickom tlaku na rodinu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené