Plug-in hybridné autá predstavujú akýsi medzistupeň pri prechode zo spaľovákov na elektromobily. Prvé generácie nabíjateľných hybridov ale vždy boli viac spaľovákmi než elektromobilmi, nakoľko sa nabíjali veľmi pomaly, zväčša len výkonom 3,7 až 7,2 kW, čo spravidla zabralo niekoľko hodín.

Ich dojazd bol takisto pomerne biedny a pohyboval sa v rozmedzí od 40 do 50 km v reálnych podmienkach. Množstvu motoristov by denný dojazd 40 km stačil, no takýto plug-in hybrid by museli nabíjať každý deň niekoľko hodín. Na trh ale prichádza nová generácia plug-in hybridov, ktorá si za vzor zobrala modely od Mercedesu. Tie ponúkajú väčšiu batériu a hlavne rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom, s ktorým máš auto nabité do 30 minút.

Mário Šimovič/FonTech

Nová Škoda Superb iV je jedným z prvých plug-in hybridov novej generácie z koncernu VW a počas týždňového testu som si toto auto zamiloval. Až doteraz som bol toho názoru, že plug-in hybrid spája skôr nevýhody oboch svetov – toho elektrického aj spaľovacieho. Dnes si však už myslím, že takýto plug-in hybrid s dojazdom 100 km na elektrinu môžeš po väčšinu roka využívať ako čistý elektromobil a spaľovací motor zapneš iba v prípade, že ideš niekam na dovolenku.

V recenzii sa dozvieš:

  • Koľko kilometrov prejde nový Superb iV na elektrinu
  • Aká je spotreba pri dlhej trase
  • Ako rýchlo sa Superb iV nabije
  • Čo sú najlepšie nové vychytávky v interiéri
  • Koľko stojí nový plug-in hybrid

Nová plug-in hybridná Škoda Superb iV je zatiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kombi a ponúka kombináciu 1,5-litrového spaľovacieho motora s výkonom 150 koní (110 kW) a elektromotora, ktorý dodáva 116 koní (85 kW). Spoločne dosahuje maximálny výkon 204 koní (150 kW) a celkový krútiaci moment 350 Nm. Aj keď sa na tak veľké auto môže zdať 204 koní ako málo, vďaka elektromotoru je auto dostatočne živé aj s piatimi pasažiermi na palube.

Mário Šimovič/FonTech

Superb však nikdy nebol o zbesilom sa naháňaní zákrutami. Je to komfortná „loď“, ktorá je predurčená na hltanie diaľničných kilometrov. Na to je však stále lepší naftový, respektíve čisto benzínový pohon. Plug-in hybrid je skôr určený pre rodinu s deťmi, ktorá hľadá priestranné a komfortné auto nabité technológiami a ktoré vie byť navyše poriadne úsporné.

Mário Šimovič/FonTech

Realita je taká, že batéria s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh vystačí na menej než 100 km elektrickej jazdy. Z mojej skúsenosti je to skôr tých 80 km, čo je stále dosť a je to vlastne dvojnásobok toho, čo zvládla prejsť na elektrinu predchádzajúca generácia.

RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú