Konečne plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel. Novú Škodu sme si totálne zamilovali (RECENZIA)
Plug-in hybridné autá predstavujú akýsi medzistupeň pri prechode zo spaľovákov na elektromobily. Prvé generácie nabíjateľných hybridov ale vždy boli viac spaľovákmi než elektromobilmi, nakoľko sa nabíjali veľmi pomaly, zväčša len výkonom 3,7 až 7,2 kW, čo spravidla zabralo niekoľko hodín.
Ich dojazd bol takisto pomerne biedny a pohyboval sa v rozmedzí od 40 do 50 km v reálnych podmienkach. Množstvu motoristov by denný dojazd 40 km stačil, no takýto plug-in hybrid by museli nabíjať každý deň niekoľko hodín. Na trh ale prichádza nová generácia plug-in hybridov, ktorá si za vzor zobrala modely od Mercedesu. Tie ponúkajú väčšiu batériu a hlavne rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom, s ktorým máš auto nabité do 30 minút.

Nová Škoda Superb iV je jedným z prvých plug-in hybridov novej generácie z koncernu VW a počas týždňového testu som si toto auto zamiloval. Až doteraz som bol toho názoru, že plug-in hybrid spája skôr nevýhody oboch svetov – toho elektrického aj spaľovacieho. Dnes si však už myslím, že takýto plug-in hybrid s dojazdom 100 km na elektrinu môžeš po väčšinu roka využívať ako čistý elektromobil a spaľovací motor zapneš iba v prípade, že ideš niekam na dovolenku.
V recenzii sa dozvieš:
- Koľko kilometrov prejde nový Superb iV na elektrinu
- Aká je spotreba pri dlhej trase
- Ako rýchlo sa Superb iV nabije
- Čo sú najlepšie nové vychytávky v interiéri
- Koľko stojí nový plug-in hybrid
Nová plug-in hybridná Škoda Superb iV je zatiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kombi a ponúka kombináciu 1,5-litrového spaľovacieho motora s výkonom 150 koní (110 kW) a elektromotora, ktorý dodáva 116 koní (85 kW). Spoločne dosahuje maximálny výkon 204 koní (150 kW) a celkový krútiaci moment 350 Nm. Aj keď sa na tak veľké auto môže zdať 204 koní ako málo, vďaka elektromotoru je auto dostatočne živé aj s piatimi pasažiermi na palube.

Superb však nikdy nebol o zbesilom sa naháňaní zákrutami. Je to komfortná „loď“, ktorá je predurčená na hltanie diaľničných kilometrov. Na to je však stále lepší naftový, respektíve čisto benzínový pohon. Plug-in hybrid je skôr určený pre rodinu s deťmi, ktorá hľadá priestranné a komfortné auto nabité technológiami a ktoré vie byť navyše poriadne úsporné.

Realita je taká, že batéria s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh vystačí na menej než 100 km elektrickej jazdy. Z mojej skúsenosti je to skôr tých 80 km, čo je stále dosť a je to vlastne dvojnásobok toho, čo zvládla prejsť na elektrinu predchádzajúca generácia.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nike sa chystá urobiť technologický prevrat: Vyvinulo elektroobuv, ktorá umožní ľuďom chodiť rýchlejšie

Americká automobilka urobila radikálny krok: Zo všetkých áut odstráni dve dôležité služby

Slovák si na Netflix zarobí za 117 minút. Nová štúdia odhalila drastické rozdiely medzi krajinami

Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti

Netflix sa chystá prepisovať históriu. Finále Stranger Things príde vo forme, akú fanúšikovia ešte nezažili
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Moje dieťa zmizlo.“ Záhadná imunitná choroba spôsobuje po bežnej angíne zmenu na nepoznanie

Obľúbené podujatie na Slovensku končí po 32 rokoch. Incheba ho zrušila len dva týždne pred otvorením

MIMORIADNE: Prezident Pellegrini odvolal sudcu Krajského súdu v Bratislave

Majetok Vladimíra Poóra sa za jeden rok zvýšil o 30 miliónov eur. Začínal ako čašník, vybudoval trnavské impérium

Taliansko mieri k elite: Môže nasadiť prvú jadrovú loď na svete postavenú pre stíhačky 6. generácie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- OFICIÁLNE: Volkswagen ukončí výrobu legendárneho spaľováku. Model premení na elektromobil
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
Prevádzkovatelia spochybňujú plán vlády. Žiadajú predĺžiť využívanie jadrovej energie
Predbehol angličtinu a rozumejú mu aj Slováci. Sused Slovenska má najpresnejší jazyk pre komunikáciu s AI
Trump vyslal jasný odkaz. Severnú Kóreu označil za „akýsi jadrový štát“
Kritici sa chytajú za hlavu: 60 krajín OSN podpísalo kontroverznú kyber dohodu, navrhli ju Rusi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Moje dieťa zmizlo.“ Záhadná imunitná choroba spôsobuje po bežnej angíne zmenu na nepoznanie

Obľúbené podujatie na Slovensku končí po 32 rokoch. Incheba ho zrušila len dva týždne pred otvorením

MIMORIADNE: Prezident Pellegrini odvolal sudcu Krajského súdu v Bratislave

Majetok Vladimíra Poóra sa za jeden rok zvýšil o 30 miliónov eur. Začínal ako čašník, vybudoval trnavské impérium

