Takéto brutálne auto by si od nich nečakal. Milovaná automobilka Slovákov odhalila elektromobil, ktorý bude lámať krky
Škoda Motorsport sa nedávno pochválila konceptom plne elektrického pretekárskeho vozidla Škoda Enyaq RS Race, ktoré má údajne slúžiť ako pilotný projekt pre budúce sériovo vyrábané elektromobily. Automobilka deklaruje, že ide o výrazne odľahčenú verziu modelu Enyaq Coupé RS, pričom výrazný dôraz je kladený na použitie udržateľných materiálov.
Výkonné a ľahké
Jedným z kľúčových bodov, na ktoré Škoda pri tomto koncepte kladie dôraz je výrazné zníženie hmotnosti. Vďaka použitiu inovatívnych biokompozitných materiálov, ktoré nahrádzajú tradičné uhlíkové vlákna sa hmotnosť auta znížila o 316 kg oproti sériovému modelu Enyaq Coupé RS. Materiály ako ľanové vlákna, ktoré sú použité na karosérii a interiéri, predstavujú udržateľnejšiu alternatívu, pričom poskytujú potrebnú tuhosť a odolnosť.
Okrem nižšej hmotnosti je Enyaq RS Race aj širší a nižší. To znamená, že auto má lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Prepracované aerodynamické prvky, ako veľké zadné krídlo a optimalizovaná strecha, ďalej zvyšujú prítlak a zlepšujú ovládateľnosť vozidla.
Dôraz kladie na bezpečnosť
Enyaq RS Race prináša aj množstvo technických úprav, ktoré vychádzajú zo skúseností značky Škoda v rallye. Auto je vybavené špeciálnym brzdovým systémom z modelu Audi e-tron GT, karbón-keramickými brzdovými kotúčmi a pretekárskymi sedadlami so šesťbodovými pásmi. K tomu pridajme aj bezpečnostný rám a systém chladenia bŕzd, ktoré sú navrhnuté tak, aby vozidlo zvládlo náročné pretekárske podmienky.
Inžinieri zo Škoda Motorsport sa zamerali aj na to, aby auto malo špičkové jazdné vlastnosti. Okrem športového odpruženia, ktoré umožňuje individuálne nastavenie sa tu nachádzajú aj samosvorné diferenciály a upravené riadenie. To všetko prispieva k lepšiemu ovládaniu a precíznej jazde.
Je zrejmé, že pri Enyaq RS Race sa Škoda nesústredila len na výkon. Veľký dôraz sa kládol na udržateľnosť, čo môže byť inšpiráciou pre budúce sériové modely. Použitie biokompozitov a recyklovaných materiálov, vrátane polykarbonátových okien ukazuje, že aj v oblasti pretekárskych áut je možné hľadať ekologickejšie riešenia.
Výkon
Pokiaľ ide o samotný pohon, Enyaq RS Race si zachováva elektrické komponenty zo sériového modelu – dvojicu elektromotorov s výkonom 250 kW a batériu s kapacitou 82 kWh. Vďaka odľahčenej konštrukcii však auto zvládne zrýchlenie na 100 km/h za menej ako päť sekúnd, čo je o niečo lepšie ako u štandardného modelu.
Maximálna rýchlosť zostáva obmedzená na 180 km/h, čo môže pre niektorých vyznieť ako nevýhoda, no ide o rozhodnutie v súlade s ochranou batérií a ich trvácnosťou. Tento krok je pochopiteľný najmä v kontexte elektromobilov, kde je kľúčová optimalizácia energie.
Enyaq RS Race je zaujímavou kombináciou športového ducha a ekologických inovácií. Napriek tomu, že ide o koncept, ktorý je určený hlavne pre motoršport, ukazuje smer, akým by sa mohla automobilka Škoda uberať aj pri svojich sériových modeloch. Zníženie hmotnosti, zlepšenie aerodynamiky a dôraz na udržateľné materiály sú kroky, ktoré by mohli prispieť k ďalšiemu rozvoju elektromobility.
Pretekárske autá síce majú svoje miesto, ale či sa riešenia z Enyaq RS Race reálne dostanú do sériovej výroby v prijateľnej forme, je otázne. Až čas zrejme ukáže, či táto vízia nájde svoje miesto na bežných cestách.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je tenší ako vlas. Európsky gigant vyvinul solárny lak, ktorý ti dobije elektromobil
Nemá zadné svetlá ani okno. Jaguar šokoval svet novým modelom, pripomína konkurenta
Šesťvalec alebo elektromotor? BMW ti dá na výber, ikonický rad ešte neodpísal spaľováky
Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
Omrzeli ho smartfóny? Huawei stvoril dlhočiznú limuzínu, v tomto prekoná 99,99 % vozidiel
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
-
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Oživili 55-ročný nápad. Japonci stvorili „ľudskú práčku“, ktorá ťa umyje a osuší za 15 minút
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené