„Bola to chyba“, priznáva šéf Volkswagenu. Gigant sa vracia ku konceptu, ktorý si určite miloval
Volkswagen sa chystá prinavrátiť k „starej“ dobrej klasike, po ktorej túži mnoho šoférov. Na mysli nemáme nič iné, ako fyzické ovládacie prvky. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Návrat k fyzickým tlačidlám
Modernizácia vozidiel so sebou priniesla mimo iného aj implementáciu veľkých dotykových obrazoviek, ktoré slúžia na ovládanie takmer všetkých prvkov a funkcií vozidla. Mnoho spoločností, vrátane Volkswagenu, sa však uchýlila k úplnemu odstráneniu fyzických tlačidiel a nahradila ich ovládacími prvkami na dotykovej obrazovke.
Nanešťastie pre VW túto zmenu spotrebitelia neprijali pozitívne. Jednalo sa pritom primárne o modely Golf (MK8) a elektrický model ID.3, informuje portál AutoCar. Majitelia boli pritom touto zmenou natoľko rozčúlení, že nemecká automobilka sa pod tlakom verejnosti vracia k spomínanej „klasike“ v podobe fyzických tlačidiel.
Všetko to začína novým konceptom ID. 2all, ktorý podľa interiérového dizajnéra Dariusa Watolu „ukázal nový prístup pre všetky modely“ a bol reakciou na „nedávny feedback od zákazníkov“.
O tom, že prechod na dotykové ovládanie nebol najlepší krok, svedčí aj vyhlásenie generálneho riaditeľa Thomasa Schäfera, podľa ktorého tento krok „narobil značke veľké škody“.
V minulosti sa totiž nemecká automobilka po vzore Tesly rozhodla veľkú väčšinu ovládacích prvkov centralizovať na obrazovku infotainmentu a tiež odstránila fyzické tlačidlá z volantov a nahradila ich tlačidlami citlivými na dotyk. Tento krok podľa VW „frustroval zákazníkov, ktorí by frustrovaní byť nemali“.
Ako sme ale spomínali, prístup sa mení spolu s konceptom ID 2all, kde je pod dotykovou obrázkovou umiestnený aj celý rad fyzických tlačidiel, ktoré sú navyše podsvietené. Tieto tlačidlá by pritom mali zákazníkom poskytnúť jednoduchý prístup k bežne používaným ovládacím prvkom HVAC (Heating, ventilation, and air conditioning – kúrenie, vetranie a klimatizácia).
Vozidlo tiež dostane veľké tlačidlo na manuálne ovládanie hlasitosti, či veľký stredový gombík, ktorý bude predstavovať doplnkové ovládacie prvky.
Elektromobil do 25 000 € s dojazdom vyše 400 km
Model ID. 2all je považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu Golfu, alebo aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor a absencii rozmerného spaľovacieho motora v prednej kapote.
Model ID.2all teda nebude iba cenovo najdostupnejším modelom. Koncept určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Viac informácií VW ID.2all nájdeš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mladý vodič zahynul po náraze do stromu, s vozidlom sa niekoľkokrát prevrátil
TOP 5 luxusných áut pod 10 000 eur: Slovenské autobazáry skrývajú „perly“ ako Porsche či Mercedes
Slovák Ondrej pracuje na lodi: „Zarobím okolo 9-tisíc mesačne, pre prácu som sa vzdal auta a motorky“
Na východe Slovenska došlo k zrážke vlaku s človekom, na mieste zasahujú záchranné zložky
Slovensko bude mať novú päťeurovú mincu: Vieme, kedy bude dostupná
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Ekologická logistika je stále luxus. Slovenské firmy šetria na významnej veci pre budúcnosť
Dôležití investori tlačia na Blumeho: Má si vybrať buď Volkswagen, alebo Porsche
Čas sa kráti. Trump vyzýva Irán na rýchle rozhodnutie o jadrovom programe
Slovensko chystá adresné dotácie energií. Finančnú pomoc dostanú tieto domácnosti
Vedci objavili neviditeľný fenomén: Ľudské telá vyžarujú zvláštne svetlo, ktoré mizne po smrti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mladý vodič zahynul po náraze do stromu, s vozidlom sa niekoľkokrát prevrátil
TOP 5 luxusných áut pod 10 000 eur: Slovenské autobazáry skrývajú „perly“ ako Porsche či Mercedes
Slovák Ondrej pracuje na lodi: „Zarobím okolo 9-tisíc mesačne, pre prácu som sa vzdal auta a motorky“
Na východe Slovenska došlo k zrážke vlaku s človekom, na mieste zasahujú záchranné zložky
Slovensko bude mať novú päťeurovú mincu: Vieme, kedy bude dostupná
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené