Prečo stojí rovnaký elektromobil v Číne 16 000 € a na Slovensku skoro 40 000 €? Volkswagen odhalil krutú realitu EÚ
Už dávnejšie FonTech informoval, že automobilka VW nie je spokojná s predajmi elektromobilov v Číne a na najväčšom trhu za konkurenciou výrazne zaostáva. Z toho dôvodu začala predávať model ID.3 za tak nízku cenu, že na ňom stráca peniaze. Portál AutoBild najnovšie informuje, čo stojí za tak nízkou cenou čínskeho ID.3 a či je vôbec možné tak výhodný elektromobil doviezť na náš trh.
Bežná cenníková cena VW ID.3 v Číne začína na sume zhruba 20 550 €, zatiaľ čo na Slovensku sa aktuálne najdostupnejšia verzia s menšou 58 kWh batériou predáva za 37 990 €. Už to je takmer polovičný rozdiel v cene oproti nášmu trhu, no aktuálne majú Číňania možnosť využiť aj špeciálnu akciu, kedy VW ponúka 7 000 vozidiel za 15 900 €. Akcia je však okrem počtu kusov obmedzená aj dátumovo a prebieha od 7. do 31. júla.
Počas akcie je VW ID.3 v Číne lacnejší o viac ako 20 000 € a mnohým „špekulantom“ preto napadlo, že s takouto cenovkou by sa ID.3 oplatil aj doviezť. AutoBild oslovil hovorkyňu nemeckej automobilky, aby objasnila, či je takýto dovoz vôbec možný.
Odpoveď znie nie. Čínsku ID.3 by si na európskom trhu neprihlásil a dôvodov je hneď niekoľko. Tamojšie elektromobily sú totiž homologizované na čínsky trh. V Európe by tak nefungovali napríklad systémy núdzového volania a po dovoze by si mal tiež určite problém s konektivitou. Prečo je ale ID.3 aj bez špeciálnej akcie v Číne takmer o polovicu lacnejší?
VW uviedol, že ID.3 môže predávať v Číne za tak nízku cenu z niekoľkých dôvodov. V prvom rade ide o podstatne nižšie výrobné náklady ako v Európe. V Číne je lacnejšia energia, taktiež nižšie náklady na prepravu materiálov a v neposlednom rade sa v ázijskej veľmoci nachádza aj podstatne lacnejšia pracovná sila ako u nás.
Európa je v mnohých smeroch technologicky závislá od zámorských veľmocí, predovšetkým od spomínanej lacnej pracovnej sily v Ázii. Vyrobené diely a komponenty sa následne musia dovážať do Európy, čo zvyšuje ich cenu na našom trhu.
Cenu ovplyvňuje ešte jeden zásadný faktor
Ďalším zásadným dôvodom je fakt, že VW prakticky všetky autá vyrobené v Číne na tamojšom trhu aj predáva. Vysoká miera lokalizácie znižuje náklady na prepravu, čo sa vo finále premietne na cene auta.
Automobilka však priznala, že vo veľkej miere na cenu vplýva aj konkurenčný boj. Cenová vojna medzi Teslou, VW a domácimi automobilkami núti nemeckého výrobcu predávať autá aj za cenu, že na nich prakticky nič nezarobí, či dokonca na nich prerobí.
Európski, a teda aj Slovenskí zákazníci sa tak budú musieť uspokojiť s cenami takmer dvakrát vyššími ako v Číne. Možno sa však jedného dňa podobnej cenovej vojny dočkáme aj u nás.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
7 mesiacov čakajú na opravu auta. Nemecký gigant čelí obrovskej kritike, nedokáže vyriešiť vážnu chybu
Tesla odhalila závažnú chybu. Cybertruck postihol problém s batériou
Líder predstaví o pár dní luxusný hybrid. Má dostať výborný dojazd a špičkové inovácie
Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
- Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
- Vydržali pri teplote 1 100°C. Vedci vyriešili najväčšie riziko elektromobilov, autá budú extrémne bezpečné
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
- Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
- Vydržali pri teplote 1 100°C. Vedci vyriešili najväčšie riziko elektromobilov, autá budú extrémne bezpečné
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Slávna značka urýchľuje výrobu. Jej lacný elektromobil ide na dračku, zaznamenal raketový štart
- Do konca života nabíjaš auto zadarmo. Tesla vytasila zabudnutý stimul, chce rozpredať zásoby
- Črtá sa nový líder v elektromobilite. Nenápadná automobilka si chce podmaniť trh dravou stratégiou
- Nemá tam čo robiť. Najväčší konkurent Tesly si do továrne doniesol Cybertruck a nikto nevie dôvod (+video)
Daj si pozor na online nákupy. Lákavé ceny z Číny ťa môžu obrať o všetko
Pripraví ťa o spánok aj o život. Na raritnú chorobu neexistuje liek, vedci skúšajú „zázrak“
Prekoná všetky rekordy. Najrýchlejší objekt vytvorený človekom dostal dôležitú misiu pri Slnku
Toto by si určite nečakal. Legendárny tvorca Christopher Nolan vybral najlepší film roka 2024
Vedci prelomili hranice vedy. Kvantové dáta teleportovali cez bežný internet
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené