Audi dáva facku Západu. Najluxusnejšie elektromobily „kúpi“ od čínskej značky
Dôkazov, že čínske automobilky sú z hľadiska elektromobility na rovnakej, ba možno aj vyššej úrovni ako tie európske, je čoraz viac. Najnovšie dostali tradiční výrobcovia facku od prémiovej automobilky Audi. Ako informoval AutoNews, Nemci rokujú s čínskou značkou SAIC, pričom chcú od nich odkúpiť prémiovú platformu pre elektrické vozidlá.
Zaujímavé pritom je, že k nákupu čínskych riešení sa uchýľuje taká prémiová značka, akou je Audi, v čase, kedy samotný koncern VW vyvíja vlastnú platformu pre prémiové vozidlá.
Nedávno sme tiež informovali o veľkých problémoch automobilky VW. Elektromobily tejto značky podľa magazínu Handelsblatt nechcú ani samotní Nemci a ak sa situácia nezmení, automobilka si zarobí na poriadny problém.
Audi reaguje na vývoj trhu v Číne
Automobilka Audi pritom reaguje na vývoj trhu v Číne. V poslednom období sa jej predaje prepadli hlboko za Teslu či domácich hráčov ako NIO. Dva zdroje, ktoré chceli zostať v anonymite, potvrdili, že Audi v tejto súvislosti rokuje s čínskym SAIC o využívaní ich prémiovej elektrickej platformy.
Nejde pritom len o nejaký začiatok diskusií, rozhovory sú údajne v pokročilom štádiu. Obe zúčastnené strany sa však k tejto situácii odmietli vyjadriť. Rovnako zostáva záhadou aj suma, za ktorú by malo Audi odkúpiť platformu, na ktorej už stojí jeden luxusný elektromobil z Číny – sedan L7 automobilky IM Motors.
Prémiová platforma koncernu VW chýba ako soľ
Aktuálne koncern VW vyrába elektromobily len na jednej jedinej platforme a tou je platforma MEB. Aj keď sa ju koncern snaží neustále vylepšovať, za tými najlepšími elektromobilmi na trhu autá postavené na MEB platforme mierne zaostávajú.
Prémiovú platformu preto potrebuje koncern VW ako soľ. Jednu už vyvíja Porsche, má označenie PPE a prvý elektromobil postavený na nej bude Porsche Macan EV spolu s Audi Q6 e-tron.
Ďalšou prémiovou platformou, tentokrát softvérovou, mala byť platforma SSP, no tú koncern VW odložil až na rok 2029, aby stihol vyladiť všetky prípadné nedostatky. Súčasné elektromobily značky VW totiž majú katastrofálny softvér najmä z hľadiska plynulosti a spoľahlivosti, čo kritizujú mnohí fanúšikovia značky.
Kvôli elektromobilom zmenili aj názvy modelov
Elektromobilita „vyrobila“ automobilkám aj ďalší problém. S cieľom odlíšiť elektrické autá od tých klasických prišli mnohí výrobcovia s úplne novým názvoslovím. O pár rokov ale budú všetky vyrábané autá elektrické a ak by sa automobilky držali nových názvov, prakticky „zahodia“ všetky názvy ikonických modelov do koša.
Audi prichádza s riešením, ktoré ale momentálne pôsobí viac chaosu než osohu. Ako píše CarAndDriver, nemecká prémiová automobilka rezervuje párne čísla pre elektromobily, zatiaľ čo spaľováky dostanú čísla nepárne.
Doposiaľ Audi odlišovalo elektromobily od spaľovákov prívlastkom „e-tron“. Ten síce bude automobilka používať aj pri novom označovaní vozidiel, no modelov ako A5 e-tron, A7 e-tron či A3 e-tron sa nedočkáme.
Takisto sa ale nedočkáme populárnych spaľovákov A4 a A6, ktoré mnohí Slováci obľubovali najmä vo verzii Avant. Miesto toho bude nová spaľovacia Audi A4 označená ako Audi A5 a nová Audi A6 označená ako Audi A7. Chaotické? Podľa nás absolútne. Ak sa navyše pýtaš, čo bude s populárnymi športovejšie vyzerajúcimi modelmi, ktoré mali doposiaľ nepárne číslovanie, aj na túto otázku poznáme odpoveď.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stávka na elektromobily nevyšla. Milovaná automobilka Slovákov prišla o miliardy, spravila amatérsku chybu
Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
Dojazd 1000 km a šokujúco nízka cena. Do Európy prichádza „čínsky Model Y”
Spaľováky mu nedokážu konkurovať. Do Európy ešte tento rok príde výrobca ultralacných elektromobilov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
- Dojazd 1000 km a šokujúco nízka cena. Do Európy prichádza „čínsky Model Y”
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
-
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Dojazd 1000 km a šokujúco nízka cena. Do Európy prichádza „čínsky Model Y”
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
Brutalita jej nechýba. Slovenská hra plná krvi je vonku, prvé reakcie hovoria za všetko
EÚ uvalila sankcia na štyri ruské propagandistické médiá
Čína začne z komerčnými vesmírnymi letmi do pár rokov, toto je ich plán
Aktuálne: Unikla prvá fotka nového Zaklínača, takto vyzerá náhrada Henry Cavilla
Výdrž batérií už nebude problém. Táto technológia zmení elektromobily
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené