Audi dáva facku Západu. Najluxusnejšie elektromobily „kúpi“ od čínskej značky
Dôkazov, že čínske automobilky sú z hľadiska elektromobility na rovnakej, ba možno aj vyššej úrovni ako tie európske, je čoraz viac. Najnovšie dostali tradiční výrobcovia facku od prémiovej automobilky Audi. Ako informoval AutoNews, Nemci rokujú s čínskou značkou SAIC, pričom chcú od nich odkúpiť prémiovú platformu pre elektrické vozidlá.
Zaujímavé pritom je, že k nákupu čínskych riešení sa uchýľuje taká prémiová značka, akou je Audi, v čase, kedy samotný koncern VW vyvíja vlastnú platformu pre prémiové vozidlá.
Nedávno sme tiež informovali o veľkých problémoch automobilky VW. Elektromobily tejto značky podľa magazínu Handelsblatt nechcú ani samotní Nemci a ak sa situácia nezmení, automobilka si zarobí na poriadny problém.
Audi reaguje na vývoj trhu v Číne
Automobilka Audi pritom reaguje na vývoj trhu v Číne. V poslednom období sa jej predaje prepadli hlboko za Teslu či domácich hráčov ako NIO. Dva zdroje, ktoré chceli zostať v anonymite, potvrdili, že Audi v tejto súvislosti rokuje s čínskym SAIC o využívaní ich prémiovej elektrickej platformy.
Nejde pritom len o nejaký začiatok diskusií, rozhovory sú údajne v pokročilom štádiu. Obe zúčastnené strany sa však k tejto situácii odmietli vyjadriť. Rovnako zostáva záhadou aj suma, za ktorú by malo Audi odkúpiť platformu, na ktorej už stojí jeden luxusný elektromobil z Číny – sedan L7 automobilky IM Motors.
Prémiová platforma koncernu VW chýba ako soľ
Aktuálne koncern VW vyrába elektromobily len na jednej jedinej platforme a tou je platforma MEB. Aj keď sa ju koncern snaží neustále vylepšovať, za tými najlepšími elektromobilmi na trhu autá postavené na MEB platforme mierne zaostávajú.
Prémiovú platformu preto potrebuje koncern VW ako soľ. Jednu už vyvíja Porsche, má označenie PPE a prvý elektromobil postavený na nej bude Porsche Macan EV spolu s Audi Q6 e-tron.
Ďalšou prémiovou platformou, tentokrát softvérovou, mala byť platforma SSP, no tú koncern VW odložil až na rok 2029, aby stihol vyladiť všetky prípadné nedostatky. Súčasné elektromobily značky VW totiž majú katastrofálny softvér najmä z hľadiska plynulosti a spoľahlivosti, čo kritizujú mnohí fanúšikovia značky.
Kvôli elektromobilom zmenili aj názvy modelov
Elektromobilita „vyrobila“ automobilkám aj ďalší problém. S cieľom odlíšiť elektrické autá od tých klasických prišli mnohí výrobcovia s úplne novým názvoslovím. O pár rokov ale budú všetky vyrábané autá elektrické a ak by sa automobilky držali nových názvov, prakticky „zahodia“ všetky názvy ikonických modelov do koša.
Audi prichádza s riešením, ktoré ale momentálne pôsobí viac chaosu než osohu. Ako píše CarAndDriver, nemecká prémiová automobilka rezervuje párne čísla pre elektromobily, zatiaľ čo spaľováky dostanú čísla nepárne.
Doposiaľ Audi odlišovalo elektromobily od spaľovákov prívlastkom „e-tron“. Ten síce bude automobilka používať aj pri novom označovaní vozidiel, no modelov ako A5 e-tron, A7 e-tron či A3 e-tron sa nedočkáme.
Takisto sa ale nedočkáme populárnych spaľovákov A4 a A6, ktoré mnohí Slováci obľubovali najmä vo verzii Avant. Miesto toho bude nová spaľovacia Audi A4 označená ako Audi A5 a nová Audi A6 označená ako Audi A7. Chaotické? Podľa nás absolútne. Ak sa navyše pýtaš, čo bude s populárnymi športovejšie vyzerajúcimi modelmi, ktoré mali doposiaľ nepárne číslovanie, aj na túto otázku poznáme odpoveď.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
KVÍZ: 50 % Slovákov zaskočí už prvá otázka. Otestuj sa a ukáž, čo si pamätáš zo školských čias
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Británia kupuje stíhačky schopné niesť jadrové bomby. Návrat k vzdušnej jadrovej sile po 30 rokoch
Umelá inteligencia od Slovákov pomáha chrániť Európu pred záplavami
Bezpečnostné napätie ustupuje. Ropa reaguje poklesom takmer o 5 %
Nemecký Continental reaguje na krízu. Sústredí sa len na pneumatiky
Poľsko ide proti trendu. Ceny elektriny nezvýšia ani v roku 2025
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
KVÍZ: 50 % Slovákov zaskočí už prvá otázka. Otestuj sa a ukáž, čo si pamätáš zo školských čias
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené