Streamovacie služby na Slovensku sa naďalej tešia vysokej popularite. Vyplýva to z prieskumu realizovanom skupinou Atmedia, ktorý odhalil, že aspoň jednu z online platforiem pravidelne využíva približne 1,3 milióna Slovákov.

Vedie Netflix

Prieskum realizovaný na približne 4 200 českých a 3 030 slovenských spotrebiteľov vo veku 15 až 69 rokov odhalil, že streamovacie služby aspoň raz za mesiac využíva 38 % Slovákov. Ide o podobné percento ako v Českej republike, kde videotéky využíva 40 % opýtaných.

Netflix, SkyShowtime, Disney+, HBO Max (koláž redakcia)

Ako informuje Mediaguru, Slováci i Česi si predplácajú niekoľko streamovacích služieb naraz. Na jedného spotrebiteľa v druhom polroku 2022 pripadali v priemere dve platformy. Pavel Müller z Atmedia dodáva, že obidva národy hľadajú cestičky, ako si výšku predplatného znížiť, prípadne neplatiť vôbec nič.

Nie všetci si za využívané služby platia. Časť používateľov má k niektorým streamovacím službám prístup prostredníctvom zdieľaných účtov s ich známymi a priateľmi. Neplatí teda, že všetkých 2,6 milióna Čechov a a 1,3 milióna Slovákov patrí k platiacim používateľom.“

Najpopulárnejšou službou u nás je Netflix, nasleduje HBO Max, Voyo a Disney+. Rovnaké poradie popularity platí aj v susednom Česku. Prieskum zároveň ukazuje, že Netflix si u nás predplácajú takmer dve tretiny ľudí, ktorí využívajú streamovacie služby.  Z pohľadu na absolútne čísla by sa počet predplatiteľov Netflixu na Slovensku mohol pohybovať v rozmedzí medzi 800 až 850-tisíc. V priemere Slováci za streamovacie služby platia približne 12 eur mesačne.

Pavel Müller z Atmedia hovorí, že trh streamovacích služieb na Slovensku a v Českej republike zďaleka nie je tak saturovaný ako v prípade západoeurópskych či severoeurópskych krajín, čo zjednodušuje príchod nových hráčov.

V krátkom čase u nás bola spustená služba SkyShowtime, nedávno bola na Slovensku spustená aj nová platforma Canal+. Nie vo všetkých prípadoch sú však noví hráči úspešní – stačí sa pozrieť na trápiacu sa videotéku České kino, ktorá mala ambície stať sa najväčším poskytovateľom českého a slovenského obsahu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú