Zabudni na rok 2035. EÚ môže jednej skupine spaľováky zakázať už oveľa skôr
Zákaz predaja spaľovákov od roku 2035 je definitívny. Európsky parlament s konečnou platnosťou schválil nový zákon, no niektoré jeho detaily budú ešte stále upravované. Portál Gearrice informoval, že poslanci sa začínajú pohrávať s myšlienkou nového, ešte prísnejšieho termínu, od ktorého jedna skupina motoristov už auto so spaľovacím motorom nekúpi.
Elektromobily už dnes tvoria značný podiel predajov nových áut v Európe. Až 12,1 % predaných áut na v EÚ bolo čisto elektrických. Medziročný nárast v rámci Európskej únie predstavuje 28 %, čiže tempo elektrifikácie sa výrazne zrýchľuje.
Je teda celkom reálny predpoklad, že Európa by do roku 2035 mohla plynule prejsť k čisto elektrickým vozidlám, no jedna skupina motoristov ich zrejme bude musieť začať kupovať oveľa skôr.
Firmy by mali na elektromobily presedlať už v roku 2030
Niektorí poslanci totiž začínajú presadzovať návrh, že na firemné vozidlá by sa mal zákaz predaja spaľovákov vzťahovať už od roku 2030. Tento krok má okrem iného prispieť k tomu, že v roku 2035 bude naplnený elektromobilmi aj trh jazdených vozidiel, nakoľko firmy väčšinou využívajú svoje autá v priemere 4 roky.
Portál Electrickevozy.cz uvádza, že podiel dopytu po nových autách medzi súkromnou a firemnou sférou v Európe je 3:7. Firmy teda nakupujú viac ako dvojnásobne viac nových áut, preto môžu najvýraznejšie ovplyvniť znižovanie CO2 postupným prechodom na elektrické autá.
Paradoxom je, že vo veľa prípadoch elektromobily v súčasnej dobe absolútne nevyhovujú potrebám firemených vozidiel. Napríklad takí obchodní zástupcovia, ktorí denne najazdia stovky kilometrov, si nemôžu dovoliť nabíjať svoje elektrické auto počas dňa niekoľko desiatok minút.
Situácia s nabíjacou infraštruktúrou sa ale do roku 2030 výrazne zlepší a rovnako sa zlepšia aj schopnosti elektromobilov. Je teda otázne, či by bol takýto krok ranou pre firmy, alebo by im to až tak neuškodilo a trh sa skôr pozitívne naplní lacnejšími elektromobilmi z druhej ruky.
Jedna skupina dostala výnimku zo zákazu predaja spaľovákov
Na jednej strane chcú europoslanci sprísniť pravidlá pre určitú skupinu, a na druhej iným udelia výnimku, vďaka ktorej sa budú môcť spaľováky predávať aj po roku 2035.
Už pri formovaní návrhu sa hovorilo o tom, či sa bude zákaz vzťahovať aj na automobilky s nízkoobjemovou produkciou vozidiel.
V praxi to znamená, že autá so spaľovacími motormi si budú užívať iba tí najbohatší. Medzi automobilky s nízkou produkciou sa môžu zaradiť iba tí výrobcovia, ktorí ročne nepredajú viac než 1 000 vozidiel. Asi ti je už jasné, aké značky by do tejto skupiny mohli patriť.
Ide o tie najluxusnejšie automobilky, ktoré vyrábajú extrémne drahé exotické hyperautá, ako napríklad Pagani, Bugatti či Koenigsegg. Do predajného limitu by sa už napríklad nevošlo také Ferrari, ktoré minulý rok predalo vyše 13 000 vozidiel a tiež Lamborghini, ktorý celosvetovo predal cez 9 000 kusov nových áut.
Odborníci z automobilového priemyslu sa ale zhodujú, že návrh zákona mohol vyzerať inak. Aj luxusné automobilky, ktoré ročne predajú viac ako 1 000 vozidiel, mohli dostať výnimku, pričom by za rok mohli predať iba 1 000 spaľovákov a zvyšok by museli byť elektromobily. Takýto krok by bol omnoho efektívnejší nakoľko predaje týchto automobiliek stále môžeme považovať za nízkoobjemové a samotní výrobcovia to môžu považovať za diskrimináciu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Huawei oficiálne ukázal svoje luxusné eso: Toto je najkrajší elektromobil na planéte (FOTO)
Zlepší dojazd a predĺži jej životnosť. Číňania budú vyrábať vlastnú batériu s čudným dizajnom
Čínsky BYD ukázal elektromobil „šitý pre Európanov“. Stojí za ním bývalý šéfdizajnér Audi a Lamborghini
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Honda vylepšila obľúbený hybrid. Poznáme slovenské ceny, tomuto nejde odolať
Koniec ruského plynu? Gazprom odstaví Európu už čoskoro, urobí tak po 50 rokoch
Včasný zásah a lepšia liečba. AI mení prístup k diagnostike rakoviny na Slovensku
Rokovania o prepúšťaní vrcholia. Volkswagen a odbory stoja pred kľúčovou dohodou
Historický nález: V kostole na Slovensku sa pod omietkou našli vzácne maľby
Africké krajiny v problémoch. Elektrická sieť skolabovala v rovnaký čas
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené