Teraz sa všetko ukáže: Takto vyzerá degradácia batérie elektromobilu v praxi po 16 000 km
Volkswagen ID.5, respektíve celá koncernová rodina postavená na platforme MEB, patrí medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie elektromobily v Európe. Šikovní Slováci sa detailne pozreli na stav obľúbeného elektromobilu po prejdení 16 000 km a svoje pozorovania zdieľali vo videu na kanáli eNiro2020svk.
Degradácia batérie je niečo, čomu sa zatiaľ nedá zabrániť. Dá sa minimalizovať vhodným používaním a nabíjaním elektromobilu, pričom tu platia isté pravidlá. Napríklad nenabíjať elektromobil vždy doplna a prevažne využívať pomalšie AC nabíjačky, ktoré sú k akumulátoru šetrnejšie.
Zanedbateľný pokles kapacity
Ako prvé vo videu informujú o poklese využiteľnej kapacity akumulátora. VW ID.5 disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh, no diagnostika CARSCANNER na meranie aktuálnej maximálnej kapacity odhalila, že po 16 000 km má batéria VW ID.5 už iba 74,9 kWh. To znamená pokles na úrovni približne 2,7 %.
S takouto kondíciou batérie dokázali následne prejsť na jedno nabitie po diaľnici 298 km. Vonkajšia teplota sa pohybovala na úrovni 2 až 4 stupňov Celzia a tempomat bol nastavený na 110 km/h. Priemerná spotreba veľkého elektrického SUV sa v takýchto podmienkach zastavila na 23,7 kWh.
Diagnostika však uviedla o niečo odlišné čísla. Počas tejto cesty malo vozidlo údajne spotrebovať iba 70,7 kWh energie.
Nabíjanie v zime neprekvapilo
Na nabíjacej stanici Ionity sa elektromobil nabil z nuly doplna za 57 minút. Nabíjacia stanica pritom písala, že do batérie bolo natlačených 77 kWh energie. Diagnostika však odhalila reálne dáta a do batérie sa podarilo natlačiť „iba“ 75,3 kWh energie.
VW ID.5 GTX ti prirastie k srdcu
Autor videa uvádza, že batéria pri prevádzke elektromobilu stratila 6,5 % elektrickej energie, čo je ale v norme, nakoľko bežná prevádzková strata má rozmedzie 6 až 8 %.
Nabíjacia krivka bola dobrá aj pri relatívne nízkej vonkajšej teplote iba 6,5 stupňa Celzia. VW ID.5 sa začal nabíjať výkonom 120 kW, následne do nejakých 19 % SoC klesol na 110 kW, ale potom vystúpal nad 120 kW, kde sa držal až do vyše 65 % SoC.
Výkon začal dramatickejšie klesať až od zhruba 77 % SoC a pri 88 % sa usadil na 30 kW. Takýmto výkonom sa auto nabíjalo až do konca. Nabitie do 80 % je ale pri elektromobiloch na platforme MEB rýchle aj v chladných podmienkach.
Pri našom letnom teste bola nabíjacia krivka iná, avšak nabíjací čas bol veľmi podobný. Za 54 minút sme batériu nabili z 15 % na 96 %. Nenabíjali sme však od nuly a pri nabíjaní elektromobilu platí, že najvyšší výkon môže dosiahnuť práve pri nižších úrovniach SoC.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 800 km a najvýkonnejšie nabíjanie v Európe. BMW predstavilo nový elektromobil
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Až o 600 eur nižší 13. dôchodok: Nové pravidlo môže tvrdo zasiahnuť jednu skupinu penzistov
„Krvavý Mesiac“ rozžiari oblohu nad Slovenskom: Jedno z najdlhších zatmení za desaťročie uvidíš už tento víkend
Elixír z tvojej kuchyne, ktorý krotí „tichého zabijaka“: Kardiológovia odporúčajú 5 druhov ovocia na hypertenziu
Desiatky ľudí uviazli na letisku v Bratislave: Let do Egypta mešká vyše 20 hodín, cestujúci môžu žiadať stovky eur
Jogurt za 14 eur, nájom za 2 000: Túto krajinu expati hromadne opúšťajú, luxus bez daní sa mení na drahú pascu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
Historický úspech na trhu ojazdených áut. SUV a crossovery vedú naprieč regiónom
Liga proti rakovine spustila AI poradkyňu. Ženám radí nonstop a zadarmo
Fico a Zelenskyj sa stretli v Užhorode. Témou bola energetika aj mier
Oficiálne závery sú vonku. SAV potvrdzuje bezpečné množstvá DNA v dávke
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP