Vyššia cena elektriny? Nevadí. Nástup elektromobilov to nezastaví, masívny rozvoj začne v jednej oblasti
Aktuálna cenová neistota na poli energií hrá do karát odporcom elektromobilov a hovorí sa aj o tom, že súčasná situácia výrazne spomalí rozvoj novej éry dopravy. Česká tlačová kancelária informovala, že podľa riaditeľa českej pobočky LeasePlan, Martina Brixa, ani táto situácia neovplyvní nástup elektromobilov. Na tému upozornil portál fDrive.
Spoločnosť LeasePlan sa venuje najmä dlhodobému prenájmu celých vozových flotíl väčším či menším firmám. Aj napriek energetickej kríze by sa ale mal počet elektromobilov v radoch firiem zväčšovať.
Podľa Brixa nie sú elektromobily pre klientov LeasePlan iba ekonomickejšou, ale i ekologickejšou voľbou. Západné spoločnosti, ktoré majú pobočky v Česku, ale i u nás, tlačia na to, aby firmy elekrifikovali svoje svoje flotily s cieľom dosahovať stanovené ekologické ciele.
Elektromobil spĺňa potreby drvivej väčšiny firemných jázd
Už niekoľkokrát sme uznali, že elektromobil v súčasnej dobe ešte stále nie je pre každého. Napríklad obchodný zástupca, ktorý po Slovensku denne najazdí 500-700 km, by s elektromobilom zrejme nevedel plnohodnotne fungovať. Samozrejme pokiaľ by nemal napríklad Mercedes EQS s dojazdom hravo cez 500 km. Väčšina firiem ale nemôže svojim obchodným zástupcom kúpiť auto za 120 000 €.
Mercedes EQS má dizajn, o akom sa iným autám len sníva
Na základe prieskumu EY Fleet, ktorý vykonali v susednom Česku, je ale drvivá väčšina firemných jázd kratších ako 200 km. V až 87 % prípadov by teda bolo možné v rámci firmy využívať elektromobil, nakoľko 200 km dojazd dnes štandardne poskytuje väčšina moderných áut, a to dokonca aj po diaľnici.
Firmám sa do elektromobilov zatiaľ nechce, zmení sa to
Na vzdory tomu, že elektrické auto prináša firme aj ekonomické výhody, do elektrifikácie sa tento rok plánuje pustiť len veľmi malé percento. Takmer polovica (48 %) firiem nad témou zaradenia elektromobilov do svojho fleetu ešte vôbec neuvažovala.
V horizonte 5 rokov ale zaradí elektromobily do svojho vozového parku 35 % firiem. Ešte horšie je to však s budovaním nabíjacej infraštruktúry, ktorá by motivovala zamestnancov aj ku kúpe súkromného elektromobilu.
Až 70 % firiem neplánuje postaviť nabíjačky v sídle firmy. Na základe týchto údajov je jasné, že firmy sa zatiaľ príliš nehrnú do elektrifikácie. Najväčším problémom sú vyššie vstupné náklady, teda cena elektromobilu oproti spaľováku.
Skôr či neskôr sa ale podľa odborníkov tento kolotoč rozbehne, nakoľko automobilky budú vyrábať čoraz menej spaľovákov a od roku 2035 sa budú v Európe predávať iba ekologické autá.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Náročný diktát potrápi až 99 % Slovákov: Zisti, či by bol Štúr na teba pyšný (KVÍZ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP