Slovenský paradox: Tesla Model Y stojí u nás voči zvyšku EÚ až priveľmi málo. Skrýva nemilé prekvapenie
Tesla pred pár dňami začala v Európe oficiálne predávať Model Y vo verzii Standard Range, ktorý sa razom stal jedným z najzaujímavejších elektromobilov v danej cenovej kategórii.
Prekvapením bola cena v slovenskom konfigurátore, ktorá bola v porovnaní s okolitými krajinami nižšia o tisíce eur. Jaroslav Kapšo, odborník na elektromobily Tesla, nám prezradil prečo je tomu tak a na čo si dať pozor.
Prvou dôležitou správou je, že aktuálne predávaný Model Y SR pochádza z Číny. Európska továreň Gigafactory zatiaľ základnú Teslu nevyrába. To prináša zopár odlišností, na ktoré by si mal pri kúpe myslieť.
Ohlásenie predaja Modelu Y vo verzii SR bolo veľmi príjemným prekvapením z dvoch dôvodov. Jedným je to, že je to najdostupnejšia verzia Modelu Y a objavila sa nečakane skoro. Druhým je, že cena v slovenskom konfigurátore vyzerá byť naozaj nízka, nižšia ako v iných krajinách EÚ.
Doteraz Tesla ponúkala v Európe len verzie Long Range a Performance, ktoré už mali naši klienti možnosť vyskúšať počas testovacích jázd a prenájmov. Teraz prichádza čínska verzia SR za výrazne lepšiu cenu, aj keď samozrejme s niekoľkými obmedzeniami oproti vyšším konfiguráciám. Z tých podstatných spomeniem maximálny nabíjací výkon 170 kW oproti 250 kW a pohon len zadnej nápravy.
Veľmi pravdepodobne za to vďačí čínskym blade batériám. Tí, ktorí čakajú na berlínsku SR, si ale asi ešte budú musieť počkať. Podľa vyjadrenia zdrojov z Tesly budú prvé várky vyrobené v Číne. Väčšinu berlínskej produkcie zatiaľ ešte stále tvoria Modely Y Performance.
Pri objednávaní cez slovenský konfigurátor je potrebné rátať s viacerými neštandardnými krokmi, ako napríklad kaucia na DPH a poplatok za doručenie auta na Slovensko. S týmto všetkým ale v rámci DriveTesla.sk radi pomôžeme, aby mal klient auto bez starostí a vedel si ho od prvého dňa užiť.
Po všetkých skrytých poplatkoch cena nie je až tak atraktívna
V oficiálnom slovenskom konfigurátore Tesly sa dá Model Y v základnej verzii s pohonom zadnej nápravy a dojazdom 455 km (podľa WLTP) kúpiť už za 42 870 € bez DPH a bez uplatnenia akýchkoľvek zliav.
Podľa Kapša môže cena kvôli doprave narásť až na 44 000 € bez dane. Pri nákupe cez slovenský konfigurátor je navyše osoba povinná zaplatiť kauciu vo výške zhruba 15 000 €, ktorá sa mu však časom vráti.
Pri nákupe Tesly cez slovenský konfigurátor tak zákazník zaplatí 44 000 €, k tomu 15-tisícovú vratnú kauciu za tiež DPH, ktorá tvorí zhruba 8 500 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Lekári mu dávali tri mesiace života: 103-ročný maratónec porazil rakovinu vďaka unikátnej diéte
Košická nemocnica ako jediná prináša revolučnú liečbu. Problém trápi až 50 % Sloveniek
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
EÚ chce bezpečnejší a čistejší vesmír. Nový zákon má posilniť pozíciu Európy v kozme
Obrovský zvrat v čínskej automobilke. BYD po rokoch raketového rastu nestíha predávať
Letecký gigant nakupuje vo veľkom. China Airlines investuje vyše 2 miliardy na nové Airbusy
Škoda valcuje Teslu. Tento elektromobil láme predajné rebríčky
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Lekári mu dávali tri mesiace života: 103-ročný maratónec porazil rakovinu vďaka unikátnej diéte
Košická nemocnica ako jediná prináša revolučnú liečbu. Problém trápi až 50 % Sloveniek
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené