Segment rodinných elektrických crossoverov a SUV je pomerne široký a preto vybrať ten najlepší, už môže byť v danej kategórii problém.

Aj napriek bohatej ponuke elektrických SUV od tradičných automobiliek stále vychádza ako číslo jeden Tesla.

Jej Model Y sa dá v základe kúpiť na Slovensku za niečo vyše 40 000 € bez dane, no voči konkurencii ponúka mimoriadne nadštandardnú výbavu.

Tesla Model Y je najvýhodnejšie elektrické SUV

V oficiálnom slovenskom konfigurátore Tesly sa dá Model Y v základnej verzii s pohonom zadnej nápravy a dojazdom  455 km (podľa WLTP) kúpiť už za 42 870 € bez DPH a bez uplatnenia akýchkoľvek zliav.

S daňou vo výške 20 % vychádza elektromobil na 51 444 €, čo je v porovnaní s konkurenciou mimoriadne výhodná čiastka.

Základná verzia Tesly Model Y disponuje 50 kWh batériou, no aj s týmto relatívne malým akumulátorom dokáže prejsť na jedno nabitie až 455 km podľa WLTP. Konkurenčné elektromobily v základnej výbave s obdobnými batériami sa na takýto dojazd ani zďaleka nechytajú.

Tesla (Screenshot)

Nehovoriac o technologickej vyspelosti Tesly, ktorá v základnom balíku poskytuje prakticky všetky vyspelé funkcie poloautonómneho riadenia. Funkcia Enhanced Autopilot je za príplatok 3 100 € a príprava na plne autonómne riadenie stojí 6 200 €.

Konkurenčné elektrické SUV za Teslou zaostávajú

V tabuľke nižšie ti prinášame rýchle a prehľadné porovnanie základných parametrov konkurenčných elektromobilov pre Teslu Model Y spolu s cenami, za ktoré si ich vieš zaobstarať na Slovensku bez akýchkoľvek zliav a s DPH.

Škoda Enyaq iV 60

Enyaq so stredne veľkou batériou s kapacitou 58 kWh sa na rozdiel od VW ID.4 stále dá objednať. Za cenu niečo málo vyše 43 000 € je to elektromobil s  WLTP dojazdom nižším o zhruba 80 km oproti Tesle Model Y.

Martin Katler / FonTech

Nehovoriac o technológiách, ktoré v základnom Enyaqu absolútne chýbajú. V základe máš totiž len zadnú parkovaciu kameru.

VW ID.4

VW už z ponuky vyradil elektrické SUV s menšou kapacitou batérie a aktuálne sa u nás dá objednať iba model so 77 kWh akumulátorom. Ten je s cenou niečo málo cez 47 000 € stále lacnejší ako Model Y a ponúka o niečo vyšší dojazd podľa WLTP, no Tesla má rozhodne oveľa lepšiu spotrebu, čím budú nižšie aj náklady na nabíjanie.

Michal Varga/FonTech

V základnom ID-čku máš však iba menší 10″ displej infotanmentu a väčší 12″ displej je za príplatok okolo 2 000 €.

Nissan Aryia

Novinka od Nissanu je len o pár stoviek eur lacnejšia od Tesly Model Y, no prakticky zaostáva vo všetkých parametroch. Je pomalšia, má nižší dojazd na jedno nabitie a o viac než 10 kWh väčší akumulátor.

Nissan

Už v základe však má Nissan Aryia inteligentný tempomat a 360-stupňový parkovací systém. V tom je však iba 7,4 kW palubná AC nabíjačka, pričom VW aj Škoda disponujú 11 kW nabíjačkami.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E nemôže Tesle Model Y v žiadnom prípade cenovo konkurovať. Elektrický Mustang začína na sume 64 490 €, takže je o viac než 10 000 € drahší ako Tesla.

Ford

Dojazd je pritom takmer rovnaký ako v prípade Tesly a rovnako je na tom aj jazdná dynamika. Z hľadiska technológií je Mustang Mach-E dobre vybavený už v základe, no na Teslu sa to aj tak nechytá.

Volvo XC40 Recharge

Podobná cena, no o 30 km nižší dojazd. Volvo stojí zhruba o 400 € viac než Tesla, no má až o 17 kWh väčšiu batériu. Silnou stránkou Volva je integrácia systému Google Automotive.

Volvo

Vďaka tomu sa z Volva stáva to, čím je Tesla – počítačom na kolesách. Čo sa týka multimediálneho systému, Volvo v tomto smere môže byť pre Teslu solídnym súperom.

Toyota bz4x

Elektrická Toyota sa dá na našom trhu zatiaľ iba rezervovať, no ak by mohol niektorý z elektromobilov kategórie rodinné SUV zosadiť Teslu Model Y z trónu, bude to zrejme Toyota bz4x.

Toyota

Za cenu od 48 000 € dostaneš auto so 71 kWh batériou a dojazdom okolo 500 km. Základná Toyota však má iba zadnú parkovaciu kameru, 7 kW AC nabíjačku a na dnešné pomery menšiu, 8″ dotykovú obrazovku infotainmentu.

Model Y z toho vychádza najlepšie

Tesla Model Y rozhodne nie je najlacnejšie rodinné SUV na slovenskom trhu, no vzhľadom na to, čo toto auto ponúka, ide určite o najvýhodnejšiu kúpu. Technologická vyspelosť auta je vysoko nad všetkými konkurenčnými elektromobilmi, minimálne ak sa bavíme o základnej výbave.

Dojazd 455 km s 50 kWh akumulátorom je dôkazom mimoriadnej efektivity a dobrej spotreby. V praxi to znamená, že i keď niektoré rovnako drahé, či dokonca lacnejšie elektromobily s väčšou batériou, prejdú o pár kilometrov viac, majiteľ viac zaplatí aj za nabíjanie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú