Nechceme TV, radšej Netflix. Mladá generácia Slovákov jasne označila, čo chce pozerať
Veľká časť Slovákov by klasické televízne vysielanie rada vymenila za predplatné Netflixu, prípadne ďalších streamovacích služieb, ukazuje prieskum. Upozorňuje naň portál Stratégie.
Z prieskumu NMS Market Research Slovakia vykonanom na vzorke približne tisícky respondentov vyplýva, že takmer tri štvrtiny Slovákov si predplácajú niektorú zo streamovacích služieb.
Najčastejšou voľbou Slovákov je Netflix, ktorý dominuje až u 74 % divákov využívajúcich streamovacie služby. Ďalej nasledujú platformy HBO Max (31 %), Voyo (24 %) a Disney+, ktorú má podľa štatistík u nás predplatenú asi 15 % divákov. Okrajovým produktom je Amazon Prime Video, ktorý využíva iba 1 % opýtaných.
Opäť sa tak ukazuje, že Voyo sa na českom a slovenskom trhu ukazuje ako silná konkurencia pre svetových hráčov. Upozorňovali sme na to už dávnejšie, skupina Markíza dokonca tvrdí, že Voyo je na Slovensku známejšie ako Netflix alebo HBO Max.
Rozhoduje reklama, tradičná televízia je na ústupe
Prieskum odhalil veľké rozdiely v správaní používateľov v závislosti od ich veku. Streamovacie služby neprekvapivo najviac využívajú mladí diváci. Viac než polovica Slovákov medzi 18 až 26 rokov si predpláca niektorú z tuzemských platforiem.
Využívanie online videoték klesá úmerne s narastajúcim vekom a vo vekovej skupine nad 58 rokov si streamovacie platformy napríklad predpláca už len 11 % opýtaných.
Ukazuje sa, že mladí Slováci neprejavujú veľký záujem o klasické televízne vysielanie a vedeli by si vystačiť aj s online službami. 27 % opýtaných si myslí, že streamovacie služby by mohli úplne nahradiť bežné TV vysielanie, 24 % naopak hovorí, že klasická televízia má v našich domácnostiach stále svoje miesto.
Hlavným dôvodom, prečo sa diváci rozhodli využívať niektorú zo streamovacích platforiem, sú reklamy, respektíve ich absencia pri službách ako Netflix alebo HBO Max. Viac než polovica respondentov oproti bežnej televízii oceňuje aj lepší výber filmov a seriálov. Zaujímavosťou je, že až tretina divákov víta možnosť pozrieť si obsah v originálnom znení bez dabingu.
Prieskum zároveň potvrdzuje úpadok záujmu o televízne vysielanie, predovšetkým medzi mladými Slovákmi. Iba štvrtina opýtaných vo vekovej skupine medzi 18 až 26 rokov stále sleduje tradičnú televíziu.
U divákov vo veku medzi 27 až 35 rokov televízne stanice sleduje 44 % divákov, najväčšej obľube sa slovenské televízie tešia medzi staršou diváckou skupinou nad 58 rokov – v tomto prípade televíziu sledujú asi tri štvrtiny opýtaných.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Star Wars dostal najlepšiu vec vo svojej histórii. Veľké veci sa iba chystajú
Nikto o ňom nepočul. Netflix ukazuje nový akčný film, bojuje v ňom hviezda UFC
Najväčšia udalosť v histórii Marvelu sa odkladá. Očakávané filmy prídu výrazne neskôr
recenzia Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
Seriálová bomba na obzore. Jason Momoa zjednocuje Havaj a sľubuje nové Statočné srdce (Video)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Japonská chôdza“ páli kalórie ešte hodiny po tréningu. Má omnoho viac benefitov ako len chudnutie
Trináste dôchodky vyplatia v predstihu. Zisti, či sa to týka aj teba
Katarína z 52 m² vytvorila ukážkový byt, ktorý spája minimalistický dizajn so zákutím pre knihy, psa a relax
Trpia ním dvaja z troch Slovákov. Vedci odhalili spojitosť Alzheimerovej choroby s vírusovým ochorením
Ďalšia módna značka končí na Slovensku: Známa nemecká firma požiadala o vyhlásenie konkurzu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci objavili skryté bohatstvo pod povrchom Zeme. Leží tam 6 triliónov ton čistej energie
- Neverili vlastným očiam. Archeológovia našli v púšti 5000 rokov stratené mesto
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Pohoršila svet, ročne „vyrobí“ desaťtisíce detí. Takto funguje mrazivá továreň na ľudí
- Slnko má v našej slnečnej sústave zlé dvojča, skrýva sa a spôsobuje masové vymieranie
-
- Pohoršila svet, ročne „vyrobí“ desaťtisíce detí. Takto funguje mrazivá továreň na ľudí
- Slnko má v našej slnečnej sústave zlé dvojča, skrýva sa a spôsobuje masové vymieranie
- Je presný na 1 mm a nepotrebuje prestávky. Odhalili robota, ktorý pripraví o prácu tisíce ľudí
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
-
- Je 5-krát rýchlejšia než zvuk. Nečakaný štát odhalil raketu, ktorá zničí čokoľvek vo vzdialenosti 1 500 km
- Tisíce ton zlata, medi a striebra. Na hranici dvoch štátov našli najväčší poklad za posledných 30 rokov
- Pohoršila svet, ročne „vyrobí“ desaťtisíce detí. Takto funguje mrazivá továreň na ľudí
- Christopher Nolan natočí najväčší film všetkých čias. Urobil vec, ktorej sa doteraz všetci báli
- Nemci urobili prevratný experiment: Ľudské bunky vystavili desaťnásobne silnejšiemu 5G, toto sa s nimi stalo
Trump hrozí Apple clami. iPhony možno zdražejú
Živá legenda Scorsese ako ho nepoznáš: Pripravuje sa veľkolepý päťdielny dokument
Kim Čong-un besnie a hrozí väzením. Pýcha režimu skolabovala pri spustení
Rusi si dovolili na Ukrajinu nechutný manéver. Toto by nemalo ostať bez odpovede
Vedci odhalili baktériu, ktorá požiera nemocničné plasty. Je smrteľná a odolná
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Japonská chôdza“ páli kalórie ešte hodiny po tréningu. Má omnoho viac benefitov ako len chudnutie
Trináste dôchodky vyplatia v predstihu. Zisti, či sa to týka aj teba
Katarína z 52 m² vytvorila ukážkový byt, ktorý spája minimalistický dizajn so zákutím pre knihy, psa a relax
Trpia ním dvaja z troch Slovákov. Vedci odhalili spojitosť Alzheimerovej choroby s vírusovým ochorením
Ďalšia módna značka končí na Slovensku: Známa nemecká firma požiadala o vyhlásenie konkurzu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené