Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Streamovacie služby v súčasnosti masívne expandujú do nových regiónov a boj o zákazníka sa v posledných mesiacoch citeľne vyostril. Na Slovensku sme sa napríklad len tento rok niesol v znamení sľubovného štartu troch nových veľkých videoték.

HBO Max bolo predstavené na začiatku marca, nasledovalo Disney+, no a štedrý zoznam nováčikov obohatí aj SkyShowtime, ktorý zákazníkom sľubuje tisícky hodín atraktívneho obsahu – nakoniec však príde až vo februári 2023.

Lokálne platformy majú význam

Popri svetových platformách, za ktorými spravidla stoja multimiliardové mediálne spoločnosti, sa do popredia čoraz viac začínajú dostávať aj menší lokálni hráči, ktorí sa pre Netflix a ďalších gigantov ukazujú byť podstatne nebezpečnejšou konkurenciou, než možno pôvodne predpokladali.

V Británii pozíciu Netflixu výrazne zráža domáce BBC, ktoré je podľa posledného prieskumu medzi Britmi až 3-krát sledovanejšie ako Netflix, vo Francúzsku naopak platforma od Orange či silní lokálni hráči Arte, Canal+ a ďalší.

Zvyšujúcu sa konkurenciu možno badať aj na českom a slovenskom trhu, kde okrem Netflixu a ďalších svetových platforiem v súčasnosti funguje viac než 20 lokálnych videoték, ktoré len pred pár dňami obohatila TV Joj so službou JOJ Play.

S prehľadom najväčšou lokálnou videotékou u nás zostáva Voyo, za ktorým stojí TV Markíza. Služba už na Slovensku a v Českej republike registruje viac než 350-tisíc predplatiteľov, ambície však siahajú podstatne ďalej a do piatich rokov chce Voyo získať milión abonentov. Má však Voyo na to, aby konkurovalo aj veľkým svetovým menám na čele s Netflixom? Dvojicu služieb sme porovnali.

Obsahová ponuka je jasnou záležitosťou, otázna je cieľová skupina
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú