Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ani Netflix, ani HBO. Najznámejšou streamovacou službou na Slovensku je Voyo. Vyplýva to z prieskumu nezávislej prieskumnej agentúry 2muse. Treba však pripomenúť, že si ho dal vypracovať prevádzkovateľ tejto služby, skupina Markíza.

Prieskum bol vykonaný v období od 12. do 16. mája 2022 na vzorke 1 004 respondentov vo veku 18-79 rokov, ktorí reprezentujú populáciu Slovenska, denne používajú internet a sú konzumentmi online videa.

Odvážny vyzývateľ konkurencie?

Z výsledkov vyplýva, že streamovacia služba Voyo je na Slovensku známejšia ako veľkí svetoví hráči. Na otázku „Keď sa povie platený online videoportál, ktorá značka vám vybaví ako prvá?“ 36 % opýtaných uviedlo Voyo, čo je najväčší podiel spomedzi všetkých ďalších služieb. Pre Voyo zároveň ide o nárast 10 percentuálnych bodov v porovnaní s marcom 2022.

Celkovo až 55 % respondentov spomenulo Voyo medzi videoportálmi, ktoré im prídu automaticky na um. „V oboch týchto parametroch tak Voyo predstihlo aj celosvetového giganta Netflix a stalo sa tak najznámejšou streamovacou službou na Slovensku,“ uvádza v tlačovej správe skupina Markíza.

Netflix dostal na frak. Najznámejšou streamovacou službou na Slovensku je Voyo
Graf: Znalosti streamovacích služieb na Slovensku, vyplývajúce z výsledkov kvantitatívneho prieskumu spoločnosti 2muse Zdroj: Skupina Markíza

„Veľmi nás teší, že tvrdá práca celého nášho rozrastajúceho sa tímu prináša svoje ovocie. Ide o ďalší významný míľnik v rámci rozvoja služby Voyo, na ktorú v skupine kladieme mimoriadny dôraz,“ povedal Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.

„Voyo v prieskume vyšlo tiež ako streamovacia platforma s dlhodobo najviditeľnejšou komunikáciou a výrazne posilnilo svoj imidž vo viacerých dôležitých atribútoch – prináša novinky, zábavu pre celú rodinu a slovenský obsah vysokej kvality. Je tiež vnímané ako predovšetkým slovenská služba, ktorá je odvážnym vyzývateľom pre konkurenciu a ponúka dobrý pomer kvality a ceny,“ dodal.

Desiatky tisíc predplatiteľov

Voyo prevádzkuje skupina Markíza od augusta 2011, v novembri 2020 prešlo kompletným vizuálnym aj obsahovým reštartom, odkedy zaznamenáva výrazný nárast počtu predplatiteľov. Na Slovensku aj v Česku je ich dokopy už viac než 350-tisíc.

Prečítaj si aj
Riaditeľ Markízy: VOYO ohromí Slovákov, do 4 rokov bude mať milión predplatiteľov

Predplatitelia na Voyo podľa skupiny Markíza najviac oceňujú možnosť sledovať obsah kedykoľvek majú chuť a úplne bez reklám, ako aj exkluzívne predpremiéry obľúbených TV programov. Kontinuálne tiež vzrastá počet Voyo Originálov, projektov pôvodnej tvorby, ktoré sú vyrábané výlučne pre Voyo.

Nedávno Voyo predstavilo svoj čerstvý originálny seriál – životopisnú snímku Iveta o začiatkoch kariéry speváckej hviezdy Ivety Bartošovej, ktorá medzi divákmi mala zaznamenať pozitívne prijatie. Podľa prieskumu o seriáli počulo 28 % opýtaných.

Tento rok to budú ešte novinky s názvami Gumy a Kráľ Šumavy, budúci rok príde na rad napríklad aj pokračovanie už spomenutej minisérie Iveta, ktoré bude tentokrát sledovať život speváčky v 90. rokoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú