Lidl sa konečne poučil. Jeho nabíjačky zjednodušia mimoriadne kontroverznú vlastnosť
Aktualizované 16. októbra 2023 – Spoločnosť Lidl chystá veľké zmeny svojho systému pre nabíjanie elektrických áut a plug-in hybridov, ktorý je dostupný pri niektorých jeho predajniach, upozorňuje Autosalon.tv. Tento systém totiž prešiel veľkou zmenou, keď bol spoplatnený a odvtedy čelí pomerne ostrej kritike.
Problémom je najmä pomerne veľký poplatok za rezerváciu nabíjačky a to vo výške až 80 €. Ešte väčším problémom je však fakt, že je tento poplatok zadržaný niekoľko dní, počas ktorých nemôže zákazník tieto financie použiť.
V rámci nového systému má táto čakacia doba zmiznúť a príde verzia aplikácie Lidl Plus, ktorá dostane funkciu elektromobility a teda aj možnosť platby. Aplikácia okrem toho umožní aj nahliadnuť do histórie nabíjania, prípadne si stiahnuť vyúčtovanie.
Aj keď ostane nabíjanie spoplatnené, podľa hovorkyne Lidlu Ivety Barabášovej odpadne práve problém s dlhou čakacou dobou na jeho odblokovanie.
Pôvodný článok:
Spoločnosť Lidl na Slovensku od dnes spoplatňuje nabíjanie na svojich nabíjacích staniciach pre elektromobily. Vďaka autorizácii nabíjania cez webové rozhranie sa konečne dozvedáme ceny aj spôsob, akým bude celé nabíjanie faktúrované.
Vo facebookovej skupine majiteľov a priaznivcov elektromobility na Slovensku a v Česku sa nedávno objavil príspevok s cenami nabíjania na staniciach Lidl Slovensko. Jeden z členov skupiny zadal do webového rozhrania na autorizáciu nabíjania kód z niektorých nabíjacích staníc na Slovensku, ktorý odhalil spomínané ceny nabíjania.
Drahý ako konkurencia, ale s nevýhodou
Nové ceny nabíjania na staniciach Lidl nie sú žiadnou katastrofou, no ani príjemným prekvapením. Za 50 kW DC nabíjanie zákazníci zaplatia 0,39 €/1 kWh, zatiaľ čo v prípade AC nabíjania je to menej, teda 0,24 €/1 kWh.
Pozor si však treba dať na minimálnu faktúrovanú sumu, ktorá v prípade DC nabíjania činí 3,51 € a v prípade AC nabíjania je to 3,60 €.
Ak teda nechceš nabíjanie preplácať, na DC nabíjačke musíš dobiť minimálne 9 kWh, čo pri využití maximálneho výkonu 50 kW predstavuje čas zhruba 11 minút.
V prípade pomalšieho AC nabíjania je to trocha horšie. Na pomalšej AC nabíjačke musíš dobiť minimálne 15 kWh. S autom schopným nabíjať sa výkonom 22 kW by to trvalo až 41 minút.
Oveľa bežnejšie sú však elektromobily s palubnou nabíjačkou 11 kW, kde by si musel stráviť až 80 minút a pri elektromobiloch či plug-in hybridoch so 7,2 kW nabíjačkou by to bolo až 125 minút, čiže niečo cez dve hodiny.
Pri nabíjaní plug-in hybridu však väčšinou dokážeš za spomínaných 3,60 € nabiť celú batériu. Väčšina nabíjateľných hybridov má totiž akumulátory s kapacitou v rozmedzí od 10 do 15 kWh.
Spomenúť treba aj fakt, že na Lidl staniciach po spoplatnení je bude systém na tvojej platobnej karte blokovať celú maximálnu sadzbu, ktorá činí až 80 €.
Počas celého nabíjania teda nabíjačka „drží“ tvojich 80 € a po skončení nabíjania sa nespotrebované finančné prostriedky uvoľnia a vrátia na tvoj účet, čo ale môže trvať aj niekoľko dní. Podobne sa správajú aj niektoré samoobslužné čerpacie stanice, pri nabíjačkách je to však netradičné.
Tento spôsob neprijali dobre
Tento systém fakturácie už stihol medzi elektromobilistami zožať vlnu kritiky. Majitelia elektrických áut sa sťažujú na minimálnu fakturovanú sumu, no predovšetkým na vysokú blokovanú čiastku.
Je otázne, či takáto cenová politika bude v prípade nabíjačiek Lidl fungovať. Mnohí predpovedajú, že časy, kedy boli parkovacie miesta pred nabíjačkou Lidl prevažne obsadené z dôvodu úplne bezplatného nabíjania, sa nadobro skončili. Vystrieda ich ďalší extrém a nabíjačky teraz možno budú zívať prázdnotou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Do Bratislavy prichádza svetový festival. Čo je to STARMUS a ktorú časť si Slováci užijú zadarmo?
Banky bijú na poplach. Nový podvod sa snaží obrať Slovákov o milióny eur
Slovákov obrali o všetko. Prehratý boj RTVS pocítime úplne všetci, máme detaily
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobil Xiaomi mal prvú nehodu. Veľmi prekvapil a z Mercedesu takmer nič nenechal
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
Automobilka Honda hlási strmý nárast zisku za uplynulý rok 2023/2024
Hackeri napadli ukrajinské televízie, odvysielali vojenskú prehliadku v Moskve
Obľúbený operátor prekvapuje: Pridáva vylepšenie, ktoré ocenia tisíce Slovákov
Mohlo to skončiť katastrofou. Hrozba bombového útoku skončila v spame, škola ju našla o dva dni neskôr
Diváci vo vytržení. Akčná klasika z 90-tych rokov sa možno vráti, má to len jednu podmienku
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené