Trendu sa nevyhlo ani Ferrari. V Maranelle vyrastie nová linka na výrobu elektromobilov
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari. Ako informuje Autonews, spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Elektrifikácii sa nevyhne
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Koniec éry V12
Emisné normy sú neúprosné a ani Ferrari sa zrejme nevyhne takzvanému „downsizingu“, čiže znižovaniu objemu spaľovacích motorov. Talianska automobilka sa dobrovoľne a tak skoro spaľovacích motorov zrejme nevzdá.
Aby však dosahovali aj menej objemné motory rovnaký, či dokonca vyšší výkon než masívne V12, Ferrari sa uchýlilo k využitiu hybridných motorizácií. Už pred pár rokmi sme mali možnosť vidieť kombináciu V8 a elektromotora v modeli Ferrari SF90 Stradale, ktorý má výkon 986 koní.
Minulý rok inžinieri z Maranella predstavili model Ferrari 296 GTB, ktorý zas kombinuje benzínovú V6 a elektromotor so systémovým výkonom 830 koní. Oba tieto hybridy dokážu jazdiť aj v čisto elektrickom režime, no batérie a elektromotor sú tu predovšetkým na zvýšenie výkonu a nie, aby sa s autom jazdilo bezemisne.
Proti elektrifikácii v minulosti bojovali
Ešte pred pár rokmi si automobiloví nadšenci nevedeli predstaviť superšport bez poriadneho zvuku vychádzajúceho z objemného spaľovacieho motora. Realita ale ukázala, že aj superšport môže byť elektrický a dokonca ponúka ešte lepší jazdný zážitok ako spaľovák, aj keď bez spomínaného burácania motora.
Elektrifikácia celého automobilového odvetvia je nezvratná, no k niektorým automobilkám a ich autám jednoducho spaľovací motor patrí. Taliansky minister Roberto Cingolani, ktorý bol v minulosti členom predstavenstva automobilky Ferrari, bojoval za výnimku z úplného zákazu predaja spaľovákov pre luxusné automobilky vyrábajúce superšporty.
Dôvody dávajú zmysel
Cingolani nežiada, aby vybrané automobilky mohli vyrábať autá so spaľovákmi donekonečna. Žiada iba o výnimku, ktorá by im dala viac času na transformáciu k elektromobilite.
Úplný zákaz predaja spaľovákov v Európe má nastať už v roku 2035 no podľa Cingolaniho luxusné automobilky s nízkoobjemovou produkciou nezvládnu transformáciu tak rýchlo, ako veľké koncerny s masovou výrobou.
Výnimka by teda umožnila výrobcom luxusných superšportov, ako napríklad Ferrari či Lamborghini, predávať autá so spaľovákmi aj po roku 2035, minimálne ešte ďalších zopár rokov.
Cingolani pre Bloomberg prezradil, že výrobcovia superšportov produkujú iba niekoľko tisíc áut ročne, čo je oproti výrobcom áut strednej triedy zanedbateľný podiel. Superšporty teda z celkového podielu tvorby emisií reprezentujú extrémne malé percento.
Pre automobilky s veľkým objemom výroby je podstatne jednoduchšie pri transformácii na elektromobilitu pokryť náklady na vývoj a čím skôr zabezpečiť ziskovosť vyrábaných elektromobilov.
Automobilka, ktorá ale vyrába iba niekoľko tisíc elektromobilov ročne, vývoj elektrického auta nezaplatí tak rýchlo. Práve toto má byť motivácia a impulz k tomu, aby automobilky z tejto kategórie získali potrebnú výnimku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Putin sa chválil novými „super tankami“. Sú to len prelakované staré stroje, odhalil detail
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP