Bez zvuku a vône benzínu, no rýchlo. Toto je prvá skutočne lákavá elektrická motorka s výborným dojazdom
Ak sa už svet začal pomaly stotožňovať s tým, že budúcnosť automobilového priemyslu je elektrická, pri motorkách a elektrickom pohone sme boli až doteraz skeptickí. Spoločnosť Energica však predstavila úplne nové turistické enduro Experia, ktoré dosahuje dojazd na jedno nabitie až 400 km, o téme informuje portál Rideapart.
Elektrické motorky nie sú na trhu novinkou, no ich najväčším problémom je nízky dojazd väčšinou na úrovni okolo 150 km. Takéto stroje sú automaticky odsúdené na jazdu po meste, prípadne krátke nedeľné výlety „okolo komína“.
Nabitie batérie elektrických motoriek navyše trvalá celú večnosť, a tak akýkoľvek „turizmus“ bol s elektrickou motorkou doposiaľ nemožný. Spoločnosť Energica to však mení a predstavuje cestovné enduro Experia, ktoré stojí na úplne novej platforme pre elektrické motocykle.
Dojazd 400 km a rýchle nabíjanie
Elektrickú motorku predovšetkým zdobí to isté, čo elektrické autá, teda výkon, zrýchlenie a jazdná dynamika. Ako uvádza výrobca na svojom webe, Experia má elektromotor s konštantným výkonom 60 kW (80 koní), no v prípade potreby je na obmedzený čas k dispozícii extra výkon až 75 kW (102 koní).
Maximálna rýchlosť je obmedzená na plne postačujúcich 180 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli motorka za 3,5 sekundy. Batéria má využiteľnú kapacitu 19,6 kWh a výrobca garantuje, že jej kapacita neklesne pod 80 % ani po 1 200 nabíjacích cykloch.
To najlepšie je ale dojazd tejto motorky v kombinácii s možnosťami nabíjania. V mestských podmienkach údajne dokáže prejsť na jedno nabitie neuveriteľných 420 km. Plnohodnotným diaľničným tempom prejde 208 km a v kombinovaných podmienkach dosahuje dojazd 256 km na jedno nabitie.
Z 0 na 80 % kapacity sa na rýchlonabíjačke následne nabije už do 40 minút. Inak povedané, za hodinu nabíjania získaš až 400 km dojazdu.
Technologicky vyspelý stroj
Všetky informácie pre jazdca sa zobrazujú na farebnom 5″ TFT displeji, pričom k dispozícii je až 7 jazdeckých profilov a 4 jazdné režimy – Eco, Urban, Rain a Sport. Jazdec si tiež môže zvoliť jednu zo 4 úrovní rekuperácie – vysoká, stredná, nízka alebo vypnutá.
Motorka aj kvôli batérii váži až 260 kg, čo nie je najmenej. Preto máš k dispozícii aj spiatočku, čo pri takto ťažkých motorkách býva štandardom. Nechýbajú technológie ako náklonové ABS či kontrola trakcie. Jedinou prekážkou pri tejto motorke zrejme zostáva cena. Energica Experia totiž začína na 25 590 €, no a za túto sumu si už môžeš zaobstarať kráľa segmentu turistických endúr, BMW 1250 GS, a to rovno vo veľmi slušnej výbave.
Ak by si ale o tento stroj mal skutočný záujem, spoločnosť Energica predáva svoje motorky v showroomoch vo Viedni či Budapešti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP