V máji minulého roka telekomunikačná spoločnosť AT&T, pod ktorú spadá aj streamovacia služba HBO Max, odkúpila za 43 miliárd dolárov masmediálneho giganta Discovery. Transakciu medzičasom požehnal aj protimonopolný úrad a konečne vieme, ako bude budúcnosť dvoch silných hráčov vyzerať.

Združený obsah v rámci jednej služby

Dlho nebolo jasné, či streamovacie služby oboch spoločností v podobe HBO Max a Discovery+, zostanú nezávislé, alebo obsah spoja do jednej spoločnej platformy. Finančný riaditeľ spoločnosti Discovery, Gunnar Wiedenfels, pre Variety teraz potvrdil druhú možnosť – v blízkej budúcnosti sa obe streamovacie služby skutočne spoja.

FonTech

Veríme, že šírka a hĺbka takejto ponuky obsahu spotrebiteľom ponúkne fenomenálnu hodnotu,“ komentoval Wiedenfels avizované zlúčenie oboch služieb. Povedal tiež, že spojenie do veľkej spoločnej platformy bude potrebné starostlivo naplánovať.

„Chvíľu potrvá, kým sa do tohto bodu dostaneme a urobíme to spôsobom, ktorý našim predplatiteľom predstaví skutočne výnimočný používateľský zážitok. Nie je to niečo, čo sa stane za pár týždňov, dúfajme však, že tiež nie za niekoľko rokov, ale skôr za niekoľko mesiacov. Medzitým začneme pracovať na dočasnom riešení.“

Zatiaľ balíčky, neskôr jedna platforma

Dočasným riešením má byť predstavenie balíčkov predplatného. Používatelia HBO Max či Discovery+ si tak možno už čoskoro budú môcť vybrať aj dodatočný plán predplatného, ktorý odomkne obsah druhej služby. Neskôr už bude nasledovať jednotná platforma.

Presný plán zatiaľ spoločnosti nešpecifikujú, hovoria len, že z miliardového obchodu chcú začať ťažiť čo najskôr. Rovnako zatiaľ nie je známa ani cena, za ktorú by mali byť chystané balíky dostupné.

Freepik (Úprava redakcie)

Cena HBO Max na Slovensku predstavuje 6,99 € na mesiac, Discovery+ vo svete stojí 5,99 € mesačne. Discovery u nás zatiaľ predstavené nebolo, malo sa tak stať neskôr počas tohto roka. Momentálne nie je jasné, či bude Discovery+ na Slovensku spustené dočasne aj samostatne, väčší význam by však dávala integrácia priamo do existujúcej platformy HBO Max.

Nový silný hráč

Spojením HBO Max a Discovery vznikne nová platforma s používateľskou základňou presahujúcou 100 miliónov. Obidve služby si tak v počte zákazníkov výrazne polepšia, navyše ponúknu aj atraktívnu kombináciu známych filmov a seriálov doplnených o desiatky dokumentárnych projektov.

Discovery ponúkne program zameraný na životný štýl, varenie, bývanie, dokumenty o prírode, paranormálne javy, vedu, techniku a ďalší obsah podobný tomu, na ktorý sú diváci zvyknutí z jeho doterajších televíznych staníc. Okrem známeho Discovery Channel bude knižnica služby obsahovať aj obsah BBC, HGTV, Food Network, TLC, ID, OWN, Travel Channel a Animal Planet.

Pri spustení v januári minulého roka služba avizovala 55-tisíc epizód rôznorodého zamerania, odvtedy sa počet ešte navýšil. Ku kľúčovému obsahu služby patria aj športové práva skrz stanicu Eurosport, ktorá rovnako spadá pod Discovery. To dáva spoločnosti práva vysielať jedny z najprestížnejších športových podujatí vôbec – okrem iných napríklad Olympijské hry, grandslamové turnaje či slávne preteky Tour de France.

Výhodou by mohla byť prítomnosť českého dabingu, ktorý má už Discovery k veľkému množstvu svojho obsahu hotový a vlastní naň aj práva. Jeho použitiu v novej streamovacej služby by teda nemalo nič brániť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú