Je to oficiálne, prichádza nový kráľ v dojazde. Prekonal akékoľvek hranice doterajších elektromobilov
Už niet prakticky žiadnych pochýb o tom, že pripravovaný elektromobil automobilky Lucid bude totálnym hitom. Aspoň čo sa týka absolútneho dojazdu na jedno nabitie, ako potvrdzuje portál Teslarati.
Pred pár týždňami sme ťa informovali, že model Air vo verzi Dream dokázal bez problémov prejsť vzdialenosť medzi Los Angeles a San Franciscom v USA – to znamená šokujúcich 716 kilometrov. Navyše s tým, že v batériách ešte čo-to zostalo, takže odhady hovorili aj o možnosti zvládnuť až 832 kilometrov.
Realita z laboratória
Vtedy išlo o pokus samotného Lucid v spolupráci s jedným zo známych webov, no údaje, ktorými sa potom výrobcovia chvália v showroomoch a na oficiálnych webových stránkach, musí vždy posvätiť oficiálna autorita. Lucid Air Dream sa teraz priblížil aj k tomuto míľniku, keď už obdržal predbežné hodnotenie podľa metodiky EPA. Presne tej, ktorá už „očíslovala“ aj dojazd najväčšieho konkurenta v podobe Tesly Modelu S Plaid.
Horúca novinka podla Teslarati dosiahla hodnotenie na úrovni 520 míľ, teda šokujúcich 836 kilometrov na jedno nabitie. Ide pravdepodobne o absolútny rekord, Lucid Air Dream je totiž zároveň jediným bežným osobným elektromobilom, ktorý sa dostal cez magickú 500-míľovú hranicu (po našom niečo vyše 800 km).
Pohľad na konkurentov ukazuje, že Tesla sa dnes chváli normovaným dojazdom „iba“ 405 míľ (647 km) podľa EPA. Všetky oči sa ešte môžu upierať aj na Mercedes-Benz EQS, takýto súboj má ale zatiaľ trochu problém. „Európske“ EQS je pochopiteľne dieľom hrdých nemeckých ručičiek, takže superluxusná a aerodynamicky tvarovaná limuzína dnes disponuje len ratingom WLTP.
Mercedes EQS má väčšie batérie ako Tesla Model S a WLTP pre verziu EQS 450+ hovorí o dojazde 785 km, teda 488 míľ. Oba ratingy však nie sú navzájom porovnateľné a americké EPA, ktoré Mercedes dostane až niekedy pred zahájením predaja v USA, je výrazne konzervatívnejšie.
NEPREHLIADNI:
Mercedes EQS sa stáva kráľom elektromobilov. Dojazdom predčil očakávania výrobcu, tromfne aj najlepšiu Teslu
Nový kráľ novej automobilky
O víťazstve Lucid Air by tak nemalo byť pochýb. Predbežných 836 kilometrov sa navyše takmer úplne zhoduje s odvážnnymi vyjadreniami, ktoré šéfovia automobilky vyriekli ešte počas livestreamu v septembri 2020.
Odvtedy už prešiel celý rok, čo je vlastne aj jeden z problémov americkej elektroautomobilky. Výroba vlajkovej lode so s výkonom až 1111 koní a základnou cenou 77 400 dolárov pred dotáciami v USA (približne 65 723 eur) by mala začať „na konci tohto roka“. Nie je ale úplne jasné, či nepríde k ďalšiemu zdržaniu.
Rýchlonabíjanie by malo za 20 minút doplniť vyše 480 km dojazdu a na stovku to táto luxusná limuzína dá za 2,5 sekundy, čo sú už parametre superšportu. Vo vnútri pritom čaká luxus v podobe 34-palcového displeja s 5K rozlíšením alebo audiosústavy s 21 reproduktormi. Kredit si dizajnéri zaslúžia najmä za to, že kokpit zostáva verný konceptu klasických automobilov. Nečakaj teda zbytočné (a nepraktické) výstrelky.
Rezervácie pre Európu sú už spustené pre tieto krajiny – Rakúsko, Belgicko, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Island, Taliansko, Monako, Holandsko, Nórsko, Španielsko, Švédsko a Švajčiarsko, auta sa teda dočkáme aj v Európe, ale určite nie v rovnakom termíne ako v USA a aj dílerská a servisná sieť na starom kontinente pravdepodobne ešte nemá žiadne reálne kontúry.
V Európe sa pritom dajú objednať všetky verzie práve okrem Dream Edition, ktorá bude mať najvyšší dojazd. Dôvodom je ale skôr to, že je beznádejne vypredaná a Lucid aj v USA ponúka len možnosť zaradenia na čakačku.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
Náklad prevezú roboty bez šoférov. Japonci stavajú v strede diaľnice koridor pre autá budúcnosti
Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
Spôsobili najviac smrteľných nehôd. Zverejnili rebríček najnebezpečnejších áut, Tesla znovu padla
Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyvíjali ho 3 roky. Mazda ukázala sedan s dojazdom 1300 km a cenou pod 18 000 eur
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Nissan mení spojenca. Časť podielov Renaultu poputuje do iných rúk
V centre mesta inštalovali verejný defibrilátor. Môže ochrániť tisíce ľudí
Oheň, výbuch a neistota. Japonská vesmírna misia čelí ďalšiemu zlyhaniu
Najsilnejšia ekonomika Európy si môže vydýchnuť. Obavy sú však na mieste
Vedci objavili prekvapivý účinok milovaného nápoja. Začneš ho piť častejšie?
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené