Najnákladnejšou súčiastkou na celom elektromobile je bezpochyby batéria. Poškodenia, ktoré sa teda dotknú tohto komponentu, môžu vystreliť cenu opravy do astronomických výšin. Ako uvádza portál Jalopnik, presvedčil sa o tom aj majiteľ Tesly Model 3, ktorý mal za opravu v autorizovanom servise zaplatiť 13 500 €.

Keď sa na vozidle niečo pokazí, ihneď začneme prerátavať, koľko asi bude stáť oprava a čo všetko bude potrebné vymeniť. Pre tieto prípady je pri autách dôležitá aj konštrukčná jednoduchosť a opraviteľnosť, no ako sa ukázalo, inžinieri Tesly na tieto dva body akosi nemyslia.

Konštrukčné problémy Tesly sú nám už pomerne dobre známe, napríklad výmena 12 V batérie je celkom zložitý proces, o čom sa presvedčila aj hviezda seriálu Top Gear James May.

YouTube/Rich Rebuilds /Screenshot

Povedal by si však, že ak si na Tesle Model 3 poškodíš zopár plastov, hadíc a matíc na chladiacu kvapalinu, budeš musieť vymeniť celú napájaciu jednotku aj s batériami? Presne to povedali Davidovi, majiteľovi Modelu 3 v autorizovanom servise, kde mu opravu vyčíslili na viac ako 13 500 €, čiže približne na polovičnú čiastku nového Modelu 3.

Dá sa to aj lacnejšie

David so svojim Modelom 3 prešiel cez nerovnosť na ceste, pri ktorej si poškodil predný plastový kryt na spodku auta a poškodil tiež port na nádržke s chladiacou kvapalinou, ktorá následne vytiekla.

NEPREHLIADNI
Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho nejazdíš

V autorizovanom servise mu povedali, že túto súčiastku nie je možné samostatne opraviť a je potrebné vymeniť celý systém s batériami. Davidovi však bolo odporučené, aby navštívil servis Electrified Garagekde jeho problém vyriešili veľmi elegantne, jednoducho a hlavne lacno.

Mechanici jednoducho odrezali poškodený port, do ktorého následne našróbovali spojovaciu súčiastku a všetko jednoducho spojili dohromady tak, ako to bolo pred samotným poškodením.

Cena materiálu na opravu sa pohybuje na úrovni 10 €, nápad a vyriešenie tohto problému Davida v servise stálo ďalších 590 €. Dokopy tak za opravu zaplatil približne 600 €, no stále je to podstatne menej, ako 13 500 €, ktoré si účtovali v autorizovanom servise Tesly.

YouTube/Rich Rebuilds /Screenshot

Opraviteľnosť a ochrana sú katastrofálne

Aj tento prípad dokazuje, že inžinieri Tesly jednoducho nemyslia na to, že sa ich autá môžu aj pokaziť a bude potrebné vykonávať servisné zásahy do hardvéru vozidla.

Nehovoriac o tom, že k tomuto poškodeniu vôbec nemuselo prísť, ak by boli súčiastky v spodnej časti lepšie chránené. Tie totiž od nástrah na vozovke chránil iba tenký plastový kryt, ktorý však skôr plní aerodynamickú úlohu, než tú ochrannú. Ak by boli hadice a konektory chladiacej kvapaliny prekryté hrubším plechom, k tomuto poškodeniu by tak zrejme nedošlo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú