Elektromobily od americkej Tesly sa stali známe aj pre „odomykanie“ príplatkovej výbavy týkajúcej sa aj kľúčových vlastností vozidla ako výkon či dojazd prostredníctvom softvérových aktualizácií, za ktoré si majiteľ môže zaplatiť.

Podľa najnovších informácií, na ktoré upozornil portál ArsTechnica, plánuje podobnú cestu zvoliť aj nemecký Volkswagen, ktorý bude vo svojich elektromobiloch predávať predplatné niektorých kľúčových súčastí príplatkovej výbavy.

Sedem eur za hodinu autonómneho riadenia

Práve slovo predplatné je však veľmi dôležitým aspektom, pretože nemecká automobilka sa chystá svojim zákazníkom príplatkovú výbavu ponúknuť nie len ako jednorazový doplnok, ako tomu je u Tesly, ale aj vo forme pravidelného či jednorazového predplatného, ktoré bude dokonca možné kúpiť na hodinu či deň, uviedol pre nemecké noviny Die Welt člen predstavenstva spoločnosti, Thomas Ulbrich, spolu s obchodným riaditeľom značky Klausom Zellmerom.

Príkladom môže byť predplatné autopilota, ktoré ponúka aj Tesla, pričom v elektromobiloch Volkswagen si podľa Ulbricha bude možné doslova počas jazdy zakúpiť predplatné autonómneho riadenia na čas cesty. Pri predpoklade ceny okolo 7 eur na hodinu si tak vodič zapne na začiatku trojhodinovej jazdy autopilota, ktorý mu na konci „naúčtuje“ celkom 21 eur.

Takéto podmienky majú údajne platiť aj pre príplatky určené na zvyšovanie výkonu či dojazdu. Záujemca o „mestský elektromobil“ by si tak podľa automobilky nemusel pri kúpe priplácať za vyšší dojazd a v prípade potreby by si ho mohol jednoducho na jednu trasu predplatiť.

Volkswagen argumentuje sprístupnením funkcií masám

Ulbrich zároveň uviedol, že Volkswagen bude v automobiloch ponúkať aj videohry, podobne ako Tesla na svojej platforme Arcade. Tie budú majiteľom elektromobilov prístupné napríklad pri nabíjaní, no vyvíjať ich nebude sám Volkswagen. Nie je však jasné, či budú tieto hry predinštalované v systéme, alebo sprístupní VW iba obchod s aplikáciami, kde si zákazníci musia tieto hry najprv zakúpiť.

NEPREHLIADNI
Keď je Tesla Apple elektromobility, Volkswagen bude Samsungom (komentár)

Zellmer tieto novinky argumentoval faktom, že Volkswagen chce prostredníctvom účtovania hodinových poplatkov sprístupniť autonómne riadenie aj zákazníkom, ktorí si zaň nechcú priplácať „päťciferné sumy“, čím narážal na vysokú cenu funkcie Full Self-Driving u Tesly.

To však neznamená, že Volkswagen sa nechystá na predplatnom zarábať hodnotné sumy. Podľa Zellmera spoločnosť očakáva, že predplatné jej v konečnom dôsledku prinesie ďalšie stovky miliónov eur.

Najväčšou otázkou tak ostáva finálna cena, za ktorú sa automobilka rozhodne tieto funkcie majiteľom jej elektromobilov ponúknuť. 7 eur za hodinu autonómneho riadenia totiž rozhodne nie je málo peňazí na to, aby mohlo auto jazdiť samo. Na takúto sumu by automobilka mnoho bežných vodičov pravdepodobne nenalákala.

NEPREHLIADNI
Slovákom z nej padne sánka. Vyskúšali sme si najvýkonnejšiu Škodu Enyaq s pohonom 4×4

Podľa Ulbricha prinesie Volkswagen prvé predplatné funkcie do svojich vozidiel v druhom štvrťroku 2022, pričom dostupné budú vo vozidlách založených na platforme MEB. Tá je základom kompaktu ID.3, ktorý sme ti nedávno predstavili aj my v našej recenzii, či novšieho crossoveru ID.4, ktorý sa u nás predáva už aj v tej najvýkonnejšej verzii.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú