Hyundai chce byť lídrom v nabíjaní elektromobilov. Jedinečnou technológiou vyzýva konkurenciu na súboj
Segment elektromobility je pomerne komplexný, rôzne automobilky sa sústreďujú na rôzne veci, či už ide o maximalizovanie dojazdu pridávaním väčších alebo efektívnejších batérií, alebo skracovanie dĺžky nabíjania navyšovaním nabíjacieho výkonu. Kórejský Hyundai chce byť svetovým lídrom práve v tej druhej menovanej, kde chce poraziť napríklad Teslu, VW či Ford, píše InsideEVs.
Rýchlosť nabíjania je pri elektromobiloch bezpochyby jednou z najdôležitejších vlastností. Viacero prieskumov dokázalo, že vodičom by až tak nevadil nižší dojazd na jedno nabitie, povedzme napríklad okolo 300 km. Čo im prekáža, je dĺžka nabíjania, ktorá je aktuálne stále niekoľkokrát dlhšia než dĺžka tankovania auta so spaľovacím motorom.
Zatiaľ čo natankovanie plnej nádrže trvá pár minút, plné nabitie elektromobilu sa pohybuje v rozmedzí 30 minút až jednej hodiny a aj tento čas závisí od toho, či má daný elektromobil „ideálne podmienky na nabíjanie“.

Zatiaľ čo väčšina automobiliek sa aktuálne snaží maximalizovať dojazd a sústreďuje sa na vývoj batérií, Hyundai na to ide inak. Kórejský koncern chce dosiahnuť, aby sa nabíjacie časy čo najviac priblížili časom tankovania.
Dojazd 100 km už za 5 minút
Obrovskou výhodou koncernu Hyundai voči konkurencii je používanie 800 V architektúry oproti 400 V architektúre, ktorú využíva napríklad Tesla, Volkswagen či Ford, informuje Teslarati. Systém od Hyundai umožňuje dosiahnuť vyššie nabíjacie výkony a pri ideálnych podmienkach sa elektromobil Ioniq 5, respektíve jeho koncernová dvojička Kia EV6, dokážu nabíjať s výkonom až 350 kW.
NEPREHLIADNI
Takto vyzerá extrémne rýchle nabíjanie nového Hyundai Ioniq 5 v praxi
Vďaka tomu dokáže rovnako výkonná DC nabíjačka dodať do batérie energiu na prejdenie 100 km už za menej ako 5 minút. Z 10 % na 80 % sa elektromobily z koncernu Hyundai dokážu nabiť už do 20 minút.
Ak sa pozrieme na koncern Volkswagen, ktorý sa netají tým, že sa chce stať lídrom v oblasti elektromobility, tak ten aktuálne ponúka pri svojej modulárnej platforme MEB maximálny nabíjací výkon „iba“ 150 kW. Hyundai tak má už teraz v tejto oblasti pred konkurenciou mierny náskok, otázne je, či mu tak vysoká rýchlosť nabíjania k niečomu bude. Ak totiž budú chýbať rovnako výkonné alebo výkonnejšie DC nabíjačky, podpora supervýkonného nabíjania zo strany auta je absolútne zbytočná.

Všetko môže zmeniť NIO
Čínsky startup NIO je aktuálne ôsmou najhodnotnejšou automobilkou na svete. Obrovský úspech im bezpochyby priniesla úplne odlišná stratégia týkajúca sa elektromobility, než majú všetky ostatné automobilky. Aktuálne mieri NIO do sveta a prvým trhom mimo Číny bude európska „mekka“ elektromobility – Nórsko.
Tou azda najdôležitejšou informáciou je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.
Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle. V roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House bude aj servisné a doručovacie stredisko, ktoré sa takisto spustí už v septembri.
Power Swap Station 2.0 je prvá inteligentná sériovo vyrábaná stanica na výmenu batérií na svete. Okrem nej tu máme už niekoľko prototypov a startupov, ktoré sa pokúšajú zjednotiť svetové automobilky a poskytnúť im svoje riešenie na výmenu batérií, no tie zatiaľ príliš veľký úspech nežnú.
Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena trvá v prepočte 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém

Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky

Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak

Štáty EÚ nevedia, čo ďalej. O zákaze spaľovákov sa môže definitívne rozhodnúť o 2 dni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Európa má zaplatiť stovky miliárd na pomoc Ukrajine. Slovensko by podľa uniknutého dokumentu nieslo takúto záťaž
PREMIUMMnohé bezdetné rodiny sa energopomoci nedočkajú. Poslanci sa jej však plánujú dobrovoľne vzdať

Tragédia Slovákov na Tenerife: Zahynula matka so synom, dcéra utrpela vážne zranenie

Známy reťazec sťahuje produkt z predaja. Obľúbený výrobok predstavuje vážne zdravotné riziko

Alarm na západnom Slovensku. Úrady potvrdili vtáčiu chrípku, chovatelia musia okamžite konať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
Autá z Číny si podmaňujú ďalší trh. Susedná krajina zmenila názor a európske značky sú pod tlakom
Slováci zaspali digitálny novovek. Až 66 % z nás robí na webe najnebezpečnejší zlozvyk
Stopka je definitívna: Európa urýchľuje zákaz dovozu ruského plynu
Rok 2025 vystrašil vedcov. Zem pokračuje v špirále otepľovania, počasie je čoraz extrémnejšie
Spaľováky padajú a EV sú drahé. Nový šéf BMW odhalil šokujúci plán, ktorý prekvapí aj skeptikov
Koniec veľkých vyhrážok: Západná mocnosť nečakane cúvla a zľakla sa Číny, svet ostal v šoku
41 % Slovákov už naletelo. Odborníci varujú pred najrizikovejším obdobím roka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Európa má zaplatiť stovky miliárd na pomoc Ukrajine. Slovensko by podľa uniknutého dokumentu nieslo takúto záťaž
PREMIUMMnohé bezdetné rodiny sa energopomoci nedočkajú. Poslanci sa jej však plánujú dobrovoľne vzdať

Tragédia Slovákov na Tenerife: Zahynula matka so synom, dcéra utrpela vážne zranenie

Známy reťazec sťahuje produkt z predaja. Obľúbený výrobok predstavuje vážne zdravotné riziko

