Najslávnejšie poľské herné štúdio zverejnilo finančné výsledky za minulý rok. Keďže išlo o rok, kedy konečne vydali Cyberpunk 2077, vieme, koľko celý program refundácie stál. O téme informuje portál VG247.

Dlho očakávaný Cyberpunk 2077 nedopadol najlepšie. Technické nedostatky viedli k sklamaniu hráčov, následnému stiahnutiu z digitálneho obchodu PlayStationu až po špeciálne programy vrátenia peňazí. Jedným z nich bola aj kampaň Help Me Refund, ktorej hlavnou podstatou bolo vymáhanie kompenzácie od kamenných predajcov a digitálnych obchodov.

CD Projekt/Facebook

Oficiálna výročná správa uvádza, že skrz túto kampaň prešlo zhruba 30 000 refundácií, čo spoločnosť v konečnom dôsledku stálo 2,23 milióna dolárov (1,84 milióna eur) vrátane marketingových nákladov na kampaň samotnú. Mimo toho, CD Projekt predal 13,7 miliónov kópií hry, z čoho verzia pre PC a Stadiu tvorí 56 %. Nasleduje PlayStation s 28 % a Xbox so 17 %.

Ako ale upozorňuje Ars Technica, v kapitole „Ostatné ustanovenia“ výročnej správy sa nachádza suma 51,2 miliónov dolárov (zhruba 42,324 milióna eur). Tá údajne reprezentuje všetky náklady spojené s refundáciou hry. Výročný konferenčný hovor prezradil, že len v roku 2020 bolo sprostredkovaných celkovo až 180 000 refundov.

Čiastka v sebe obsahuje spomínaný Help Me Refund program, ale aj všetky ostatné refundácie vykonané v kamenných alebo digitálnych obchodoch. Ide zároveň aj o budúce straty, naplánované na už uplynulý prvý kvartál 2021, respektíve kompenzácie z úplného konca minulého roka, ktoré sa do štandardného hlásenia už nestihli započítať.

Neúspech s finálnym ziskom pohol len minimálne

Celkové tržby CD Projektu zahrňujúce výnosy zo značky The Witcher, Gwent ale najmä GOGu, činili minulý rok 563 miliónov dolárov (466 miliónov eur), z čoho 301 miliónov dolárov (249 miliónov eur) tvorí čistý zisk. Oproti tomu sa strata v hodnote vyše 51 milióna dolárov môže zdať ako zanedbateľná.

Mimo toho, CD Projekt v správe prezradil, že rozpočet na Cyberpunk 2077 bol 315 miliónov dolárov (260,4 miliónov eur) a na hre pracovalo spolu 503 vývojárov. Ako vieme, medzi ďalšie zastávky spoločnosti patrí vydávanie hneď niekoľkých DLC, verzia pre novú generáciu konzol a najmä početné patche.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú