Cyberpunk 2077 od poľských susedov preslávených trilógiou s Geraltom z Rivie má rozhodne našliapnuté na titul najlepšej hry nielen roka, ale dokonca aj dekády. Zatiaľ čo recenzenti PC verzií mali hru k dispozícií už niekoľko dní pred dnešným vydaním, konzolové verzie sa rozdávali až na poslednú chvíľu.

Po vypublikovaní herných videí dnes ráno je však jasné, prečo CD Projekt Red učinil takéto rozhodnutie. Hráči sa totiž sťažujú na trestuhodný stav hry na oboch konzolách minulej generácie, ktoré nielenže sprevádza ešte väčší počet bugov ako na počítačoch, ale hrôzostrašne je na tom aj snímkovanie, ktoré sa nedokáže udržať na stabilnej úrovni.

Hra v základe beží na 30 fps, kedy však vo väčšine scén môžeš očakávať 22 až 25 fps. K znechuteniu z optimalizácie nenahrávajú ani vypadávajúce textúry, doskakovanie obyvateľov Night City na poslednú chvíľu a prekrývanie polygónov na každom kroku.

Minulý týždeň sme sa pozastavovali nad horšími detailmi PS4 Pro verzie, uniknuté zábery ale pochádzali len z úvodu hry zasadeného do interiéru, kde je ako kvalita grafiky, tak aj jej technologická stránka na prijateľnej úrovni. Eufória opadá v exteriéroch, ktoré ako všetci vieme, zohrávajú v Cyberpunk 2077 nemalú úlohu.

Hra aj v prípade počítačovej verzie nepatrí medzi najlepšie optimalizované tituly. Avšak pokiaľ splníš minimálne, respektíve odporúčané požiadavky, hru si s osekanou grafikou užiješ. Na konzolách však ide o nefungujúce sklamanie, ktoré bude potrebovať tonu patchov, aby si CD Projekt napravil reputáciu u hráčov.

Momentálna konzolová verzia pobeží aj na novej generácií PS5 a Xbox Series X. V tomto prípade sa však dočkáme rovnakej hry bežiacej v režime spätnej kompatibility. Na oficiálnu verziu pre nové konzoly, podobnú dnešnej počítačovej, si budeme musieť ešte niekoľko mesiacov počkať.

Pošli nám TIP na článok



Hry