Model S a Model X sa zbavia 12V olovenej batérie, Musk odhalil ďalšie novinky o nových Teslách
Sandy Munro, známy a uznávaný automobilový nadšenec si do svojho rozhovoru „jeden na jedného“ pozval Elona Muska, s ktorým sa rozprával o novinkách týkajúcich sa faceliftovaného Modelu S a X, ako aj o kvalite a výrobe najpopulárnejšieho Modelu 3. Ako informuje portál GreenCarReports, nové Modely S a X napríklad už nebudú disponovať 12V olovenou batériou.
Noviniek vo facelifotvanom Modeli S a Modeli X je naozaj veľa. Niektoré sú badateľné na prvý pohľad, iné sú skryté alebo predstavujú zmeny v konštrukčnom riešení. Aj keď oficiálne predstavenie noviniek prebehlo už pred pár dňami, stále sa dozvedáme nové a nové informácie.
Model S a Model X bez 12V olovenej batérie
Jednou z najpodstatnejších noviniek, ktoré sme o faceliftovaných Modeloch S a X doteraz nevedeli, je nahradenie klasickej 12V olovenej batérie lepšou, 12V lítium-iónovou batériou. Napriek tomu, že elektromobily majú štandardne vysokokapacitnú batériu na pohon auta, infotainment, svetlá, ovládanie okien a mnoho ďalších vecí je napájaných samostatnou 12V batériou, píše Electrek.
V minulosti mal Model S a Model X problémy so životnosťou týchto olovených batérií, ktoré mali tendenciu doslúžiť skôr, ako u iných automobilov. Nová lítium-iónová batéria má podľa Muska vyššiu kapacitu a jej životný cyklus sa vyrovnáva cyklu hlavnej batérie, ktorá napája pohonné ústrojenstvo. V praxi to bude znamenať, že novú 12V baterku budeš musieť vymeniť až vtedy, keď doslúži hlavná batéria.
S rovnakým riešením nahradiť olovenú batériu lítium-iónovou prišiel ako prvý Hyundai pri plug-in hybride Ioniq 2017. Táto batéria sa dala nabiť z hlavnej batérie len za pomoci stlačenia tlačidla na prístrojovej doske. V budúcnosti chce ale Tesla prejsť na 48V architektúru, vďaka ktorej by boli autá ľahšie a lacnejšie.
Problémy s lakovaním Modelu 3 sú zažehnané
Ako informuje InsideEVs, Munro prejavil nespokojnosť s výrobnými problémami prvej verzie Modelu 3. Kusy, ktoré schádzali z liniek počas „výrobného pekla“ pravidelne trpeli nedostatkami pri lakovaní. Niektoré časti karosérie neboli dobre nalakované, inokedy sa zas objavili vady na samotnom laku.
Tieto problémy však boli spôsobené tým, že Musk chcel čo najviac maximalizovať výrobu a autá tak nemali dostatok času, aby lak dostatočne vyschol. Aktuálne by však mali byť problémy zažehnané. Na druhej strane, sedadlá v Modeli 3 si vyslúžili obrovskú pochvalu, Munro ich označil za najkomfortnejšie, v akých kedy sedel.
Uznania sa dočkal aj autopilot, ktorý je podľa automobilového nadšenca naozaj najlepší spomedzi všetkých dostupných asistentov na trhu, no dodal, že je potrebné zapracovať, aby zvládal jazdu aj po odlišne značených cestách naprieč americkými štátmi.
Musk ale prezradil, že po ukončení beta testovania aktuálnej verzie Autopilota s funkciou Full Self Driving bude auto schopné samé odviesť vodiča do najbližšej nemocnice v prípade, že bude mať nejaké zdravotné problémy, ktoré mu zabránia bezpečne šoférovať.
Munro bol ďalej sklamaný z toho, že Tesla nepoužila pri výrobe nového Modelu 3 technológiou, kde je celá zadná časť vylisovaná z jedného kusu. Na toto ale Musk odpovedal slovami, že je teraz veľmi ťažké meniť zabehnutý výrobný proces, ktorý ide na plné obrátky a prirovnal to k tomu, že je to ako keby niekto menil pneumatiku počas jazdy. Touto technológiou sa teda budú vyrábať iba autá, ktoré budú schádzať z liniek nových tovární Tesly.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP