Eurogamer ešte začiatkom týždňa informoval o obrovskom probléme NBA 2K21. Hra predávaná za desiatky eur má totiž tendenciu počas načítavania zápasu zobrazovať plnohodnotné reklamy na produkty tretích strán.

Štúdio 2K došlo pri vývoji najnovšieho dielu NBA 2K21 ku kontroverznému rozhodnutiu, zakomponovať po vzore televízneho vysielania do obrazovky načítania hry plnohodnotnú reklamu. Zatiaľ čo u mobilných free-to-play tituloch ide o bežný jav, u hrách predávaných aj za 60 € ide o nevídané a zo strany vývojárov drzé rozhodnutie.

Portál Stevivor upozornil na pridanie reklám do už vydanej verzie pre PS4, PC a Xbox One, kde upozorňuje na reklamu s Oculus Quest 2 vysielanú pred jednou z herných kapitol. To, že ide o načítavanie hry, naznačuje drobné logo v pravom dolnom rohu obrazovky.

Zarmucujúcou zaujímavosťou je načítavanie aj na počítačovej verzii s SSD, kde doba nie je o nič kratšia, čo iba nahráva myšlienke, že sa nejedná o skrytý loading. Samozrejmosťou je aj absencia preskočenia takýchto sekvencií.

Našťastie si je však 2K vedomé agresívneho marketingu a na Twitteri sa štúdio ospravedlňuje so slovami: „Takéto umiestnenie reklám sme nezamýšľali, reklamy by nemali bežať ako súčasť uvádzania do hry. Opravíme to v blízkej budúcnosti. Ďakujeme aj za ďalšiu spätnú väzbu.“

Reklamy však do hry pribudli až mesiac po vydaní pôvodnej verzie hry, čo sa na Reddite okamžite stretlo s kritikou. Hráci vyzdvihujú monopolistické správanie 2K, keďže ich séria je jediným relevantným herným basketbalom súčasnosti. Dobrou správou ale je, že 2K od takejto metodiky v blízkych dňoch upustí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú