„Otec“ lítium-iónovej batérie a držiteľ Nobelovej ceny začal spolupracovať s kórejskou firmou na revolučnej batérii
Najväčšia energeticko-chemická spoločnosť v Južnej Kórei, SK Innovation, oznámila spoluprácu s profesorom Johnom Goodenoughom na vývoji technológie batérií novej generácie. Ako informuje portál Electrive, ide o špeciálny elektrolyt pre lítiové batérie.
John Goodenough je známy ako „otec“ lítium-iónovej (Li-ion) batérie a víťaz Nobelovej ceny za chémiu v roku 2019. Vo veku 98 rokov spolu s výskumným pracovníkom Hadim Khanim z Univerzity v Texase budú spolupracovať s kórejskou firmou SK Innovation na vývoji jedinečného gélového polymérneho elektrolytu pre lítiové batérie.
Lítium-iónová batéria sa v súčasnosti považuje za najúčinnejší zdroj energie pre elektromobily. Avšak takáto batéria má istú hranicu maximálnej energetickej hustoty, ktorá je potrebná na zvyšovanie maximálneho dojazdu. Ako informuje PR Newswire, v súčasnosti nie je pravdepodobné, že by batéria prekonala energetickú hustotu 800 Wh/l.

Sľubným riešením výroby batérie s energetickou hustotou 1000 Wh/l, je lítiová anóda a elektrolyt v tuhom skupenstve. Očakáva sa, že nový elektrolyt potlačí rast dendritov, ktoré spôsobujú rôzne druhy problémov s batériami, od znižovania kapacity batérie, cez úplné zlyhanie batérie až k bezpečnostným rizikám.
Nenechaj si ujsť
Elon Musk sa vyjadril o konkurenčnej automobilke. To, čo robia, je pytliactvo
Hlavným cieľom vývoja je poskytnúť čo najvyššiu hustotu energie a lepšiu bezpečnosť za konkurencieschopné náklady. „Dúfam, že spolu s SK Innovation otvoríme éru novej generácie batérií,“ povedal John Goodenough.
Boj o najlepšiu batériu
Na batériách najnovšej technológie pracuje aj vizionár Elon Musk. Ako sme informovali v tomto článku, Tesla plánuje vo svojej továrni Giga Berlin v Nemecku vyrábať batérie, pričom to má byť absolútne nová technológia.
Prečítaj si tiež
„Deň batérií“ Tesly: Kritický moment pre celý priemysel a hlavne ostatné automobilky
Podľa ministra hospodárstva Brandenburska, Jörga Steinbacha, budú Muskove batérie menšie a vďaka vyššej energetickej hustote umožnia oveľa vyšší dojazd.
Na vývoji batérií novej generácie teda pracujú viaceré spoločnosti, čo medzi nimi vytvára konkurenciu a zároveň pre koncového zákazníka veľmi reálnu šancu čoskoro zažiť revolúciu batérií.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii

Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

7 nenápadných znakov, ktoré dokazujú, že máš vysoké IQ, aj keď sa tak necítiš

Expertka: Svaly sú orgánom dlhovekosti, mnohí ich chybne podceňujú, zlepšujú nielen telo, ale aj náladu

Čoskoro zistíme, že mnohé profesie boli len dočasné. Prichádza radikálna zmena sveta, varujú elitní vizionári

Nedostatok bežného vitamínu zvyšuje riziko demencie. Vedci varujú pred skrytou hrozbou pre mozog
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
Študentka vyriešila 89-ročný problém, ktorý trápil vedcov. Kľúčový zdroj energie dostane vylepšenie
Kanada spúšťa projekt, ktorý môže prevrátiť jej energetickú politiku naruby. Odstrihne sa od USA
Európski vedci prerazili cenzúru DeepSeeku. Upravená verzia odhalila veľký problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

7 nenápadných znakov, ktoré dokazujú, že máš vysoké IQ, aj keď sa tak necítiš

Expertka: Svaly sú orgánom dlhovekosti, mnohí ich chybne podceňujú, zlepšujú nielen telo, ale aj náladu

Čoskoro zistíme, že mnohé profesie boli len dočasné. Prichádza radikálna zmena sveta, varujú elitní vizionári

