VW predstavil nový Tiguan, ktorý má prvýkrát aj plug-in hybrid. Vlastnosťami ihneď zaujme
VW už koncom roka 2020 nadviaže faceliftom na aktuálne najúspešnejší SUV model koncernu Tiguan. Pochváliť sa bude môcť vynoveným vzhľadom, výkonom 320 koní v R verzii či plug-in hybridným pohonom.
Portál CarAdvice priniesol novinky týkajúce sa najúspešnejšieho SUV-čka koncernu VW, ktorého druhá generácia bola predstavená ešte v roku 2016. Reč je o Tiguane, ktorý okrem toho, že je napredávanejším SUV modelom v EÚ, zároveň je aj napredávanejším modelom nielen Volkswagenu, ale rovno celého koncernu. Stalo sa tak ešte minulý rok, keď predbehol ikonický Golf.

Teraz však prichádzajú oficiálne informácie, že Tiguan sa dočká faceliftu. Z hľadiska dizajnu sa zmení hlavne predná maska, ktorá prinesie širšiu mriežku chladenia a svetlomety nápadne sa podobajúce na tie z nového Golfu. V interiéri naopak nájdeme 10,25-palcový digitálny kokpit a 8-palcovú dotykovú obrazovku. Zmeny sa dočká aj volant, na ktorom pribudnú nové ovládacie tlačidlá.

Športová R verzia a vôbec prvý plug-in hybridný pohon v modeli Tiguan
Známy auto-moto portál Autobild.de sa však zameral na najvýkonnejšiu „R verziu“ nové Tiguana, ktorej 2-litrový benzínový štvorvalec ponúkne výkon 320 koní s krútiacim momentom na úrovni 420 Nm.

Nový R model sa ale bude od klasických odlišovať športovými sedadlami s integrovanými opierkami hlavy, vyšívaným R logom a modrou textúrou operadiel. Vodič bude mať automobil plne pod kontrolou vďaka športového volantu so sploštenými stranami, ktorý bude čiastočne čalúnený perforovanou kožou s R logom.

Okrem interiérových prvkov však R verzia dostane aj nastaviteľné tlmenie, športové odpruženie a revidovaný pohon všetkých kolies 4Motion. Perfektný vzhľad navyše doplnia kolesá s 20-palcovými diskami.

Okrem športového R-ka sa však vôbec poprvýkrát v Tiguane objaví plug-in hybridný pohon. Vďaka pohonnej jednotke podobnej hnacej sústave používanej v PHEV modeloch ako je Golf, Passat a Arteon, bude novinka kombinovať benzínový TSI motor s objemom 1,4 litra a elektromotor s celkovým systémovým výkonom 242 koní.
Podľa štandardu WLTP prejde Tiguan na čisto elektrický pohon 50 kilometrov a v tomto režime bude schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Zároveň ponúkne viac jazdných režimov vrátane režimu GTE, ktorý bude maximalizovať výkon zážihového aj elektrického motora. Dostupnosť u dílerov je situovaná na koniec roka.

Cena základného modelu by mala začínať na sume približne 24 000 €, pričom cena R verzie odštartuje sumou 30 000 €. Dostupnosť plug-in hybridu zatiaľ nie je upresnená a rovnako ani jeho cena.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

