VW predstavil nový Tiguan, ktorý má prvýkrát aj plug-in hybrid. Vlastnosťami ihneď zaujme
VW už koncom roka 2020 nadviaže faceliftom na aktuálne najúspešnejší SUV model koncernu Tiguan. Pochváliť sa bude môcť vynoveným vzhľadom, výkonom 320 koní v R verzii či plug-in hybridným pohonom.
Portál CarAdvice priniesol novinky týkajúce sa najúspešnejšieho SUV-čka koncernu VW, ktorého druhá generácia bola predstavená ešte v roku 2016. Reč je o Tiguane, ktorý okrem toho, že je napredávanejším SUV modelom v EÚ, zároveň je aj napredávanejším modelom nielen Volkswagenu, ale rovno celého koncernu. Stalo sa tak ešte minulý rok, keď predbehol ikonický Golf.
Teraz však prichádzajú oficiálne informácie, že Tiguan sa dočká faceliftu. Z hľadiska dizajnu sa zmení hlavne predná maska, ktorá prinesie širšiu mriežku chladenia a svetlomety nápadne sa podobajúce na tie z nového Golfu. V interiéri naopak nájdeme 10,25-palcový digitálny kokpit a 8-palcovú dotykovú obrazovku. Zmeny sa dočká aj volant, na ktorom pribudnú nové ovládacie tlačidlá.
Športová R verzia a vôbec prvý plug-in hybridný pohon v modeli Tiguan
Známy auto-moto portál Autobild.de sa však zameral na najvýkonnejšiu „R verziu“ nové Tiguana, ktorej 2-litrový benzínový štvorvalec ponúkne výkon 320 koní s krútiacim momentom na úrovni 420 Nm.
Nový R model sa ale bude od klasických odlišovať športovými sedadlami s integrovanými opierkami hlavy, vyšívaným R logom a modrou textúrou operadiel. Vodič bude mať automobil plne pod kontrolou vďaka športového volantu so sploštenými stranami, ktorý bude čiastočne čalúnený perforovanou kožou s R logom.
Okrem interiérových prvkov však R verzia dostane aj nastaviteľné tlmenie, športové odpruženie a revidovaný pohon všetkých kolies 4Motion. Perfektný vzhľad navyše doplnia kolesá s 20-palcovými diskami.
Okrem športového R-ka sa však vôbec poprvýkrát v Tiguane objaví plug-in hybridný pohon. Vďaka pohonnej jednotke podobnej hnacej sústave používanej v PHEV modeloch ako je Golf, Passat a Arteon, bude novinka kombinovať benzínový TSI motor s objemom 1,4 litra a elektromotor s celkovým systémovým výkonom 242 koní.
Podľa štandardu WLTP prejde Tiguan na čisto elektrický pohon 50 kilometrov a v tomto režime bude schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Zároveň ponúkne viac jazdných režimov vrátane režimu GTE, ktorý bude maximalizovať výkon zážihového aj elektrického motora. Dostupnosť u dílerov je situovaná na koniec roka.
Cena základného modelu by mala začínať na sume približne 24 000 €, pričom cena R verzie odštartuje sumou 30 000 €. Dostupnosť plug-in hybridu zatiaľ nie je upresnená a rovnako ani jeho cena.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Najväčšia automobilka sveta hlási problémy. Zisky prudko padajú
Bez ruského plynu: EÚ sprísňuje pravidlá skladovania až do roku 2027
Výpadok elektriny otriasol Európou. Pozri sa, čo na to hovoria slovenskí europoslanci
Slovenská prenosová sústava zarobila milióny. Plánujú veľké investície
Nemecký priemysel prekvapil svet: Rast, ktorý zmenil očakávania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené