Reklamy na YouTube budú ešte agresívnejšie. Zaberú celú obrazovku smartfónu
Práve táto platforma je často kritizovaná aj za spôsob a množstvo inzercií, ktoré ľuďom vnucuje. Bude však ešte horšie. YouTube totiž skúša nový formát reklám, ktoré neprehliadne naozaj nikto. Zobrazia sa na celý displej, informuje Forbes.
V dobe koronavírusu sa mnohí ľudia obrátili pri nakupovaní najmä na e-shopy a internetových predajcov. Mnohí z nich propagujú svoje produkty a biznis pomocou reklám, ktorým sa už roky nevyhýbame ani na YouTube.
Videoreklamy sú pre mnohé obchody jedným z primárnych spôsobov získavania zákazníkov a Google im v tom chce pomôcť. O novinke informoval aj na svojom blogu.
Reklamy na YouTube naberajú novú podobu
Experimentuje totiž s novým typom reklamy, ktorá má inzerentom pomôcť lepšie sa presadiť v e-commerce vďaka videoreklame s priamou ponukou produktov. Používatelia na YouTube sa tak budú môcť stretnúť s novým formátom, ktorý reklamu zobrazí na celý displej a priamo zobrazí aj konkrétne produkty vybraného obchodu.
YouTube nazýva tento typ reklamy ako „direct response“, teda priama reakcia, čo má súvisieť práve s interakciou používateľa platformy a produktami inzerenta, ktorého reklamy budú v tomto formáte zobrazované. Všetko, čo musí obchodník pre takúto reklamu urobiť, je synchronizovať svoj Google Merchant Center s videoreklamami.
Reklamy potom môže upravovať, vyberať do nich rôzne produkty, ktoré sa ľuďom zobrazia pri pozeraní videí a budú si ich môcť priamo prezrieť. Okrem týchto reklám prináša YouTube aj novú video kampaň, teda ďalšie reklamy, ktoré sa budú zobrazovať v celom prostredí jeho platformy. Reklamy budú zobrazované na domovskej obrazovke, či pri pozeraní videí.
Nenechaj si ujsť
Veľké odstraňovanie z Google Play. Takmer 50 appiek sa vydávalo za hry, no ľudí zahltili reklamami
Týmto spôsobom majú reklamy prilákať ešte viac zákazníkov. Google totiž tvrdí, že až 70 % ľudí si zakúpilo produkt nejakej značky len vďaka reklame na YouTube. V minulom roku mal pritom počet používateľov kampane TrueView vzrásť až o neuveriteľných 260 %.
Svet reklamy sa mení, aj kvôli koronavírusu
Výsledky takýchto zmien už pocítili v pozitívnom slova zmysle viacerí obchodníci. Startup Mos napríklad zaznamenal podľa Googlu až o 30 % viac nákupov jeho služieb pri tretinovej výške nákladov v porovnaní s predošlými inzerciami.
Automobilka Jeep rovnako zaznamenala s video kampaňou až 13-násobne viac zákazníkov, a to pri nižšej cene inzercie, ktorá klesla až o 84 % na jedného zákazníka. Svet reklamy sa tak začal opäť meniť a z istej časti za to môže práve pandémia koronavírusu.
Mení s v prospech obchodníkov, no používatelia YouTube, či iných platforiem, sa stretávajú so stále väčším množstvo reklamných prvkov. V máji napríklad Facebook predstavil novinku Facebook Shops, novú platformu, kde si môžu obchodníci zriadiť svoj vlastný online obchod a prilákať zákazníkov ako na Facebooku, tak aj na Instagrame.
Neustále agresívnejšie spôsoby inzercie pomáhajú obchodníkom fungovať a rásť aj v časoch, kedy ľudia obmedzujú návštevy kamenných obchodov, no môžu využiť online nákupy. Z toho chcú mnohí vyťažiť čo najviac, a tak bude množstvo reklám na najpopulárnejších platformách pribúdať.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcú zosadiť USA z trónu. Čínsky ChatGPT si ľudia totálne zamilovali, vie aj po slovensky
Sú dlhšie než video. YouTube začal zobrazovať hodinové reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť (+riešenie)
Známa spoločnosť môže vyriešiť problém TikToku. Vylepšila svoju ponuku, na ťahu je Čína
Dá ti prémiové funkcie a tisíce dolárov. Meta chce ukradnúť používateľov TikToku po svojom
AKTUÁLNE: ChatGPT zažíva ďalší masívny výpadok. Slovákom nefunguje aplikácia ani web
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- AKTUÁLNE: Tisícom Slovákov nepôjde internet ani TV. Veľký operátor hlási 4-dňový výpadok služieb
- Gladiátor 2 je konečne dostupný online. Pozrieš si ho aj so slovenským dabingom
- Slováci budú mať čoskoro kvalitnejší obraz v televízoroch. Nová technológia poteší najmä hráčov
- Priemer mu stačí. Netflix má nový globálny hit, na Slovensku ľudia nič nesledujú viac
-
- AKTUÁLNE: Tisícom Slovákov nepôjde internet ani TV. Veľký operátor hlási 4-dňový výpadok služieb
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- Experti prehovorili: Zánovné autá sú cenovým hitom, Slováci kupujú najviac tento pohon
- Naklonovala samú seba, aby prežila. Umelá inteligencia prekročila červenú čiaru, varujú vedci
- Star Wars melie z posledného. Odborníci povedali krutú pravdu, ktorú nikto nechce počuť
-
- AKTUÁLNE: Tisícom Slovákov nepôjde internet ani TV. Veľký operátor hlási 4-dňový výpadok služieb
- Naklonovala samú seba, aby prežila. Umelá inteligencia prekročila červenú čiaru, varujú vedci
- Dodáva teplo a elektrinu v Arktíde. Plávajúca elektráreň Rusov vyrobila už miliardu kWh
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- Stačí mu minimum paliva. Raketové motory môže nahradiť revolučný pohon, cestu na Mars skráti o 80 %
TikTok stále čelí tlaku zo zákona. Microsoft môže zachrániť aplikáciu možným pádom
Slováci môžu byť pokojní. Dodávky plynu na tento rok sú garnatované
Konečne vieme dôvod konca doby ľadovej. Takéto niečo vedci vôbec nečakali
Ošiaľ pokračuje: Nový čínsky rival ChatGPT pripravil technologických gigantov o miliardy dolárov
Európe sa míňa plyn. Objem zásobníkov výrazne klesol, Slovensko má niekoľko možností
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené