Japonsko-francúzska aliancia Nissan-Renault, do ktorej patrí aj ďalší japonský výrobca Mitsubishi, oznámila, že bude zdieľať viac častí vozidiel a technológií, aby znížila náklady v čase, keď odvetvie zápasí s pandémiou koronavírusu.

Šéf aliancie Jean-Dominique Senard zdôraznil, že skupina sa musí prispôsobiť „bezprecedentnej ekonomickej kríze“, aby dosahovala efektívnosť a konkurencieschopnosť a nielen objemy predaja. Nová iniciatíva znamená, že Nissan sa sústredí na čínsky trh, Severnú Ameriku a Japonsko.

Renault na Európu, Rusko, Južnú Ameriku a severnú Afriku a Mitsubishi na juhovýchodnú Áziu a Oceániu. Počet áut v rámci aliancie zdieľajúcich rovnakú platformu sa do roku 2024 zdvojnásobí, čím sa podľa Senarda ušetria 2 mld. eur. Zdieľaná technológia bude zahŕňať aj elektrické autá a autonómne riadenie.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú