Google vo veľkom podstrkoval svoj prehliadač Chrome používateľom na každom kroku. Dnes však takúto stratégiu využíva aj Microsoft, ktorý sa snaží ľudí presvedčiť, aby prešli na nový Edge s jadrom Chromium. Doteraz sa o to pokúšal viacerými spôsobmi a snažil sa nalákať aj používateľov Firefoxu. Tentokrát Microsoft využil pri propagovaní prehliadača Edge vlastnú emailovú službu Outlook, v ktorej sa používatelia môžu stretnúť s nezvyčajným hlásením, informoval CNET.

Nový prehliadač Edge na báze jadra Chromium, ktoré využíva aj Google Chrome, bol predstavený už pred časom a vďaka zásadným vylepšeniam sa stal skvelou konkurenciou pre všetkých. Zdá sa, že Microsoft je na svoj počin právom hrdý a chce ho pretlačiť ďalej do povedomia používateľov.

Tých už neraz otravoval rôznymi upozorneniami, v ktorých dával do pozornosti práve nový Edge. Dokonca chcel na svoju stranu zlákať aj používateľov Firefoxu, ktorým zobrazoval notifikáciu priamo v ponuke Štart. Tentokrát to robí podobným spôsobom.

Otravné upozornenia bombardujú používateľov Outlooku

Najnovšie sa používatelia emailovej služby Outlook môžu stretnúť s nezvyčajným hlásením. Na webovej adrese emailu Outlook sa totiž zobrazuje notifikácia, v ktorej Microsoft tvrdí, že jeho mailová služba je s prehliadačom Edge lepšia. Konkrétne upozornenie môže znieť nasledovne: „Microsoft Edge + Outlook = lepšie spoločne“. Po kliknutí na priložený odkaz sa používateľ dostane na web pre stiahnutie prehliadača.

Screenshot/FonTech

Nenechaj si ujsť
Nový Edge s jadrom z Chromu ohromil. V našich testoch patril medzi špičku

Okrem tohto hesla Microsoft začal v Outlooku zobrazovať aj mnohé ďalšie frázy, informoval Windows Latest. V každom takomto upozornení chce spoločnosť používateľa presvedčiť, že jej Edge je lepší, rýchlejší a výkonnejší. Celkovo má Microsoft pripravených niekoľko fráz, ktoré sa v Outlooku obmieňajú.

Zdá sa, že cieľom sú používatelia Firefoxu

Takéto otravné notifikácie sme aj my dostávali v službe len pri prehliadači Firefox a podobné hlásenia nám neboli v emaily zobrazené pri používaní Google Chrome. Po obnovení stránky sa pritom zakaždým zobrazuje iná fráza.

Celkovo sa môže používateľ pri používaní Outlooku vo Firefoxe stretnúť s týmito hláškami:

  • „Surfujte šikovnejšie s novým Microsft Edgeom.“
  • „Nový Microsoft Edge pomáha udržiavať vás v bezpečí na webe.“
  • „Nový prehliadač odporúčaný spoločnosť Microsoft je tu.“
  • „Získajte rýchlosť, výkon a kompatibilitu s novým Microsoft Edgeom.“
  • „Očakávajte viac. Nový prehliadač odporúčaný spoločnosť Microsoft je tu.“
  • „Nový Microsoft Edge – vytvorený pre najlepšie zážitky na webe.“
  • „Nový Microsoft Edge – vytvorený s ohľadom na vašu produktivitu.“

Okrem týchto fráz však môže Microsoft znenie upozornení obmieňať. Hoci môže byť takýto spôsob propagovania nového prehliadača spoločnosti pre používateľov nepríjemný, nejde o žiadny zakázaný spôsob, ktorý by vo svojich bezplatných službách nemohla využiť.

Dá sa predpokladať, že s podobnú stratégiu bude pri vychvaľovaní nového prehliadača používať aj naďalej.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú