Na slovenských poštách bude od 1. júla platiť nový cenník univerzálnej služby a poštového platobného styku. Za všetky typy vnútroštátnych listových zásielok a poštových poukážok si v priemere na jedného obyvateľa mesačne priplatíme päť centov. Pošte však takáto úprava taríf prinesie finančné prostriedky, ktoré nevyhnutne potrebuje na pokrytie rastúcich mzdových nákladov prevádzkových zamestnancov, ako aj modernizácie služieb pre ľudí a efektivizácie procesov.

V dôsledku digitalizovania a elektronizácie Slovenská pošta zaznamenáva dlhodobý pokles záujmu o využívanie poštových služieb. Výšku celkových nákladov na zabezpečenie služieb ovplyvňuje najmä neustály rast personálnych a prevádzkových nákladov, informovala Slovenská pošta v tlačovej správe. Zmena cien univerzálnej služby má najvýznamnejší vplyv na možnosti rozvoja moderných a efektívnych poštových služieb pre ľudí.

Pošta opäť zvyšuje ceny služieb

Výnosy z univerzálnej služby tvoria vyše 50% podiel z celkových výnosov Slovenskej pošty. Sumár opatrení, ako budovať moderné a efektívne služby pre ľudí, predstavilo vedenie pošty v stratégii „Pošta 2020“ v septembri 2018. Už v rámci tejto stratégie bola identifikovaná potreba úpravy cien vybraných produktov a služieb, ktorých súčasná výška neodzrkadľovala reálne náklady na ich poskytovanie. Od 1. júla tohto roku sú ceny univerzálnej služby a poštového platobného styku pre vnútroštátny poštový styk navýšené v priemere o jedenásť centov. Cenník platný od 1.7.2019 nájdeš na tomto odkaze.

Zobraziť celú galériu (2)
TASR/Henrich Mišovič

Nenechaj si ujsť
[Aktualizované o oficiálne vyjadrenie] Slovenská pošta extrémne zvýšila sadzbu SIPO. Nárast je cez 500 %

Aj po tejto úprave sú ceny Slovenskej pošty na bežnej úrovni cien pôšt v susediacich krajinách, ktoré rovnako reagujú na zvyšovanie nákladov súvisiacich so zabezpečením poštových služieb. Slovenská pošta neupravuje všetky tarify univerzálnej služby, úprava cien sa nedotkne napríklad medzinárodnej pošty a balíkových služieb. Balíkové služby Slovenskej pošty dnes využíva viac ako 70% zákazníkov takmer všetkých internetových obchodov na Slovensku.

Pre zabezpečenie dostatočnej flexibility pri doručovaní a spracovaní balíkových zásielok, Slovenská pošta plánuje rozšíriť kapacitu logistického centra vo Zvolene o viac ako 300%. Už zanedlho budú môcť zákazníci využívať napríklad novú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, či ešte širšiu sieť nonstop dostupných BalíkoBOXov na podaj a vyzdvihnutie zásielky. V pláne je tiež rozšírenie automatizovaných vyvolávacích systémov, ktoré pomáhajú sprehľadniť a zrýchliť vybavenie zákazníkov na pobočkách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú