Huawei po odstavení od Googlu v dôsledku Trumpovej iniciatívy očakáva nižšie príjmy z predaja smartfónov. Sústrediť sa preto chce na domáci trh, čo si veľmi dobre uvedomuje aj Xiaomi.

Huawei to v poslednej dobe vďaka čínsko-americkej obchodnej vojne nemá ľahké. Hoci urputne bojuje a vyhlasuje, že na všetky udalosti bol vopred pripravený, nič nezabráni tomu, že gigant bude očakávať pokles predaja smartfónov na hranici od 40 do 60 %. To znamená, že v najbližšom období sa bude plne sústrediť na domáci čínsky trh v snahe kompenzovať očakávaný deficit.

Investícia vo výške takmer 637 milónov eur

Tohto zámeru si je vedomý aj ďalší čínsky gigant – Xiaomi. Ako informuje Bloomberg, osoba prítomná na internom stretnutí so zakladateľom spoločnosti, Lei Junom, potvrdila nové ciele, ktoré si Xiaomi stanovilo na najbližšie tri roky. Plánuje totižto investovať 5 miliárd juanov, čo je približne 637 miliónov eur do rozvoja svojej čínskej maloobchodnej siete v snahe zdvojnásobiť aktivity Huawei v tejto sfére.

Snaha Xiaomi sa bude upierať na rozširovanie distribučných kanálov a na programy odmeňovania pre svojich partnerov a zamestnancov v predaji. Tieto výdavky sa tak pripoja k investíciám, ktoré podľa zistení čínskych médií Caixin už skôr vyčlenil gigant na budovanie maloobchodnej siete. Xiaomi si od investície sľubuje jedno z prvých troch miest v maloobchodnom predaji v krajine.

Xiaomi cíti šancu na úspech

Aktuálne je Xiaomi na štvrtom mieste a hoci je cieľ nastavený na prvé miesto, prioritou zostáva umiestnenie v rámci prvej trojky. Očakáva tiež, že zavedenie 5G sietí a IoT zariadení v najbližších rokoch môže jeho cieľu výrazne pomôcť. Xiaomi pritom aktuálne ovláda 12 % čínskeho trhu so smartfónmi oproti 34 % spoločnosti Huawei. Preto sa pochopiteľne snaží konkurenciu odstaviť, nakoľko pokles predaja smartfónov v prvom štvrťroku bol pre Huawei 41 %. Xiaomi v predaji klesol len o 13 %, a tak cíti šancu zabojovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú