Spoločnosť Telekom zaznamenala v piatok, 10. mája veľký výpadok, ktorý zapríčinil, že mnohým zákazníkom nefungovali hovory, správy či dáta. Aby toho nebolo málo, o pár dní neskôr sa vyskytol ďalší veľký problém  – výpadok emailovej schránky, ktorý zasiahol desiatky tisíc zákazníkov. V našom článku sme ťa informovali aj o negatívnych reakciách, ktoré na seba nenechali dlho čakať a nahnevaní zákazníci dali spoločnosti pocítiť svoje rozhorčenie na Facebooku či oficiálnom fóre Telekomu.

Príčinou tohto výpadku bola porucha, na ktorej odstránení sa aktívne pracovalo, no s určitosťou to nebolo také jednoduché. „Podrobnú analýzu výpadku stále riešime s dodávateľmi. Zatiaľ sa ako príčina ukazuje porucha na komponente, ktorý prepája hovory a registruje čísla v sieti. Hlavný výpadok komponentu trval od 10:35 do cca 14:00,“ uviedol hovorca spoločnosti Telekom, Michal Korec, pre FonTech.sk.

Zobraziť celú galériu (0)
Deutsche Telekom (Úprava redakcie)

Po tomto čase sa stále našlo niekoľko zákazníkov, ktorým hovory, správy, či dáta nefungovali až do podvečera daného dňa. „Potom sa museli prihlásiť na sieť spätne všetky vypadnuté čísla (čo ale nebola celá báza zákazníkov, lebo výpadok mal plošný, no náhodný charakter – časť čísel fungovala pre volania, SMS i dáta ako v štandardnom móde) a to trvalo niekoľko ďalších hodín.

Vznikol totiž obrovský nápor na opätovné zapojenie čísel a vtedy mohli zákazníci mať stále vypadnutú sieť, prihlasovať sa viac ráz a až po 18:00 nabehla naspäť plná prevádzka mobilných sietí,“ dodal Korec. V každom prípade po tejto udalosti sa vynárali otázky o tom, či ide o najväčší výpadok spoločnosti Telekom a či bude spoločnosť zákazníkov, ktorých sa tento výpadok týkal, aj nejakým spôsobom kompenzovať. Hovorca spoločnosti Michal Korec nás informoval, že to bol, bohužiaľ, zatiaľ najväčší výpadok za posledných 10–15 rokov.

V súvislosti s odškodnením sme v našom článku informovali aj o tom, že sa spoločnosť Telekom rozhodla týždeň po tomto výpadku, teda v piatok 17. mája, poskytnúť volania, správy a dáta zadarmo pre všetkých bez ohľadu na to, či zažili výpadok, alebo im služby fungovali.

Po vyriešení veľkého výpadku v mobilnej sieti musela spoločnosť čeliť ďalšiemu problému. Výpadok emailovej schránky Telekomu zasiahol desiatky tisíc zákazníkov. Výpadok emailovej schránky spoločnosť registrovala od nedeľňajšieho rána, pričom výpadok nastal na strane zahraničného dodávateľa.

Zobraziť celú galériu (0)
Screenshot/Telekom/FonTech

Hlavný výpadok skončil v pondelok ráno a už doobeda sa mohli pripájať prvý zákazníci. Hovorca spoločnosti Telekom Michal Korec nás informoval, že výpadok mailovej schránky nemal žiadnu spojitosť s tým piatkovým v mobilnej sieti a spoločnosť nevedela ovplyvniť, kedy jej dodávateľ chybu úplne odstráni.

Dostupnosť služby bola rozbehaná v pondelok okolo obeda a pripájať sa mohli ďalší zákazníci v druhej vlne. Spoločnosť Telekom si za posledné dni prešla nepríjemnosťami, ktorým sa snaží vyhnúť každý mobilný operátor, no zabrániť zlyhaniu dôležitých komponentov je nemožné, a preto treba len dúfať, že už sa nič podobné v blízkej budúcnosti nestane.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú