Drvivá väčšina používateľov mobilných zariadení využíva emailového klienta Gmail. Predovšetkým však majitelia Androidov, nakoľko už samotné  fungovanie zariadenia si vyžaduje vytvorenie Google účtu. Nie je preto nič výnimočné, ak sa tento email stane primárnym, ktorý využívame takmer všade.

S tým sa však spája aj nemilá situácia, kedy často máme v schránke desiatky, stovky, ba až tisícky mailov, ktoré nie sú prečítané. Jedná sa pritom vo veľkej miere a rôzne reklamné správy, newsletter či upozornenia Facebooku. Aj keď Gmail dokáže tieto správy veľmi efektívne filtrovať a triediť ich do samostatných zložiek,  stále zaberajú nemalé miesto v našich schránkach.

Google síce poskytuje až 15 GB bezplatného úložiska, no to je zdieľané s aplikáciami Google Disk a Google Fotky. Ak náhodou využívaš všetky tri aplikácie, razom sa môže stať, že ti príde upozornenie o nedostatku miesta. Existuje však jednoduchý návod na to, ako ušetriť megabajty a v podstate tak neprísť o nič.

Efektívne filtrovanie prichádzajúcich správ

Na efektívne spravovanie mailov je možné využiť dva spôsoby. Ako už bolo spomenuté, Gmail dokáže veľmi dobre filtrovať prichádzajúce správy a rozdeľovať ich do priečinkov (siete, automatické…). Algoritmus funguje skutočne spoľahlivo a k tebe sa tak reálne dostanú len tie maily, ktoré majú význam a pochádzajú z priamej komunikácie osôb.

Prvým spôsobom je tak raz za čas tieto priečinky navštíviť a všetky správy označiť a naraz vymazať. Nezaberie to veľa času a ak máš takýchto mailov tisícky, ušetríš tým značné miesto.

filtrovanie správ na gmaily
Screenshot

Druhý spôsob je ešte pohodlnejší, aj keď prvotné nastavenie zaberie určitý čas. Gmail totiž umožňuje vytvárať k správam filtre a automaticky tým vykonať vopred danú úlohu.

Stačí ísť na akúkoľvek nevyžiadanú správu, otvoriť ju a kliknúť na tri bodky v hlavičke správy. Otvorí sa vyskakovacie okno, v ktorom nájdeš možnosť Filtrovať podobné správy. 

Screenshot

Následne si môžeš nastaviť rôzne parametre daného filtra a to priamo odosielateľa, prijímateľa, predmet či rôzne kľúčové slová, ktoré má daná správa obsahovať. Po kliknutí na Vytvoriť filter sa zobrazia možnosti, čo sa v takomto prípade má s emailom stať. Nakoľko ide väčšinou o nevyžiadanú poštu, ktorú si nikdy reálne neprečítame, vyberieme možnosť Odstrániť.

Screenshot

Screenshot

Síce je to zdĺhavejšie, no bavíme sa o výrazne lepšom riešení. Týmto spôsobom si dáš filter len skutočne na tie správy, ktoré ťa nezaujímajú a nevymažeš úplne celú kategóriu.

Prvotné nastavovanie síce zaberie určitú dobu, no ak to budeš robiť postupne, je to zanedbateľné a vo výsledku budeš mať plne automatickú a funkčnú emailovú schránku, v ktorej sú len tie správy, ktoré naozaj chceš vidieť a nenachádza sa tam kopec nepotrebného balastu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú