Spoločnosť Valve musela aktualizovať parametre platformy Steam VR potom, čo zistila, že hráči VR hry Beat Saber vykonávajú pohyb rýchlejšie, ako si vývojári mysleli, že je v ľudských silách. 

Hry pre virtuálnu realitu si získavajú obrovskú popularitu. Na hernej platforme Steam v tejto oblasti hrá hlavnú rolu slovensko-český titul Beat Saber. Hra využíva koncept s využitím VR headsetu, príslušenstva a hudby, kde podľa rytmu jednotlivých skladieb hráči prostredníctvom špeciálnych VR ovládačov ničia virtuálne bloky. Titul je nesmierne populárny a už niekoľko týždňov po sebe mu patrí prvé miesto v obľúbenosti VR hier na Steame. Bližšie sme sa hre venovali aj v rozhovore s jedným z programátorov štúdia Beat Games Jánom Ilavským.

Beat Games

Pohybovali zápästiami neuveriteľnou rýchlosťou

V pokročilejších leveloch je v hre nevyhnutná rýchlosť a šikovnosť. Práve to však časom začal byť problém. Niektorí hráči totiž začali byť pri pohybe zápästia takí rýchli, že prekonávali hraničné limity v softvéri, ktorý sa využíva v zariadeniach na sledovanie pohybu hráčov na platforme Steam VR. Vývojári Valve totiž do systému implementovali kontrolné mechanizmy, ktoré mali na starosti sledovať, či je všetko v poriadku a ovládač nevykazuje neobvyklé správanie.

Takýto limit nastavili aj na sledovanie rýchlosti pohybu zápästia, pracovali pritom s hodnotami, pri ktorých predpokladali, že je nemožné ich prekonať. Ak bola hranica presiahnutá, systém jednoducho predpokladal, že s ovládačom niečo je. Ako však ukázali hráči Beat Saber, tieto predpoklady neboli správne a daný limit dokázali prekonať. Napriek tomu, že si vo Valve mysleli, že ide o nadľudskú úlohu.

Rýchlosť akú dosahujú pokročilí hráči Beat Saber prekvapila vývojárov Valve

Jeden z programátorov Valve pritom v rozhovore pre portál RoadToVR uviedol, že hráči dokázali vytvoriť svojím zápästím pohyb na úrovni až 3600 stupňov za sekundu. Spoločnosť zatiaľ upravila systéme v beta verzii platformy Steam VR, ale dá sa predpokladať, že sa čoskoro dostane aj do jej verzie určenej všetkým používateľom. Hráči slovensko-českého titulu tak ukázali, že ľudské možnosti sú ďalej, ako si mysleli vývojári Valve.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú