Riaditeľ Hyperloopu má jasné predstavy o revolučnom spôsobe dopravy. Niektorými tvrdeniami prekvapil
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Začiatky Hyperloopu siahajú ešte do roku 2013, kedy bola založená samotná spoločnosť, no tá sa od tej doby značne posunula vpred. Do projektu, ktorý má priniesť svetu úplne nový druh dopravy, sa zapojili mnohí bohatí investori, ale aj univerzity. Hyperloop sa má aj naďalej vyvíjať sľubným smerom, pričom svojim spôsobom podľa riaditeľa, Dirka Ahlborna, predčí všetky druhy dopravy.
Za tých pár rokov vývoja sa Hyperloop zmenil od prvotných vízií na niečo, čo začína naberať reálnu podobu a čoskoro môže zmeniť verejnú dopravu. Plány Elona Muska presúvať ľudí prostredníctvom vákuových tunelov vysokou rýchlosťou sa tak vďaka investíciám stávajú realitou. Hyperloop už dokonca ukázal aj svoje schopnosti pri niekoľkých testovacích jazdách v minulom roku.
Budovanie revolučnej dopravy napreduje
Do tejto fázy vývoja sa inžinieri dopracovali po dlhých rokoch práce, ktorá však začína ukazovať svoje plody. Budúcnosť tejto dopravy má byť ešte veľkolepejšia. Pomocou tunelov sa o pár rokov môžu prepravovať cestujúci na Strednom východe, ale aj v Spojených štátoch. Kompletná linka by tak mohla fungovať v Abu Dhabi už o rok a ďalšou traťou môže Hyperloop spojiť tiež Chicago a Cleveland. Výstavba týchto tunelov však podľa nedávnych informácií bude aj v Baltimore, ktorý má byť na zastávkou na trase Philadelphia – New York – Washington D.C.
Okrem prekopania základov verejnej dopravy sa okolo Hyperloopu vytvorilo aj mnoho pracovných miest a začali rozrastať viaceré odvetvia. Od roku 2013 sa počet zamestnancov zvýšil na viac ako 800. Budovanie sna Elona Muska tak má naďalej pokračovať. Už o pár rokov môžeme vidieť prvé reálne linky na trasách v Strednom východe a Amerike. Svoje vízie o Hyperloope teraz potvrdil aj CEO spoločnosti Hyperloop Transportation Technologies, Dirk Ahlborn, na stretnutí v ruskom Kazane.
Nenechaj si ujsť
Spoločnosť, ktorá rokovala aj so Slovenskom stavia svoju prvú hyperloop trať. Nie však u nás
Mnohé tvrdenia sú už všetkým dobre známe, no niektorými sa mu podarilo prítomných prekvapiť. Podľa neho je verejná doprava absolútne neefektívna. Len v Los Angeles totiž mesto prerobí 2,5 dolára za každého pasažiera, ktorý nastúpi do metra. Navyše je cestovanie verejnými prostriedkami pre cestujúcich zlou skúsenosťou, ktorej sa musia často podrobiť. Ľudia totiž v týchto prostriedkoch nemajú súkromie a podľa Ahlborna si zaslúžia viac.
Hyperloop má výhody, aké nenájdeme u žiadnej inej dopravy
Počas rozhovoru pre portál Business Insider sa však CEO Hyperloop Transportation Technologies obul aj do leteckej dopravy, letísk a ich bezpečnosti. Ľudia sú podľa jeho vyjadrení len triedení ako zvieratá, no sa môže zmeniť. Každý, kto sa bude chcieť zviesť v Hyperloope, bude musieť odovzdať kvôli bezpečnosti svoje biometrické údaje. Vďaka tomu sa zvýši bezpečnosť cestovania a spoločnosť bude mať prehľad o každom pasažierovi. Pri bezpečnosti ešte Dirk Ahlborn podotkol, že jeho Hyperloop je omnoho bezpečnejší ako akákoľvek iná doprava.
„Máme v porovnaní s lietadlami bezpečnostnú výhodu, pretože s Hyperloopom nemôžete naraziť do budovy. Nerád to hovorím, ale z matematického hľadiska to tiež nie je efektívny prostriedok pre teroristov. Jedna kapsula preváža 30 pasažierov. Viac škody by napáchal útok na metro.“ – Dirk Ahlborn, CEO Hyperloop Transportation Technologies.
Veľkou prekážkou v budovaní tejto dopravy je však podľa neho demokracia. Pokiaľ chce spoločnosť vytvoriť úplne nový spôsob dopravy, stoja pred ňou nemalé byrokratické prekážky, ktoré komunistické krajiny ako Rusko, alebo Čína nepoznajú. Ak si tam niekto mocný zmyslí, že takýto Hyperloop chce, tak ho aj dostane. Záver celého rozhovoru Ahlborn uzavrel odpoveďou pre všetkých, ktorí v Hyperloop neveria. „Nepamätám si nikoho, kto by to nechcel.“ Jednoducho povedané, kto neverí v túto dopravu, ako by ani neexistoval. Spoločnosť totiž týmto revolučným spôsobom verejnej dopravy môže už o pár rokov zmeniť každodennú cestu miliónov ľudí.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Apple a Microsoft sa trasú. Ďalší gigant práve prekonal nemysliteľnú hranicu
Veľký elektropredajca na Slovensku končí. Toto bude jeho náhrada
Vyrába pri teplote 40-násobne vyššej ako na Slnku. Intel zostrojil najpokročilejšiu mašinu na čipy
Niesol raketoplán a milióny ľudí. Legendárne lietadlo Boeingu končí, dostane brutálnu náhradu
Rozlúštili neviditeľnosť. Za pár eur ju môžeš skúsiť aj ty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci zbytočne platia. Obľúbenú streamovaciu službu môžeš mať zadarmo, tu je návod
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Veľký elektropredajca na Slovensku končí. Toto bude jeho náhrada
- Tisíce počítačov môžeme hodiť do koša. Windows chystá zmenu, po ktorej budú nepoužiteľné
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
-
- Slováci zbytočne platia. Obľúbenú streamovaciu službu môžeš mať zadarmo, tu je návod
- Tisíce počítačov môžeme hodiť do koša. Windows chystá zmenu, po ktorej budú nepoužiteľné
- Už žiadny Iron Man, Thor či Hulk. Prichádza zvrátená náhrada Avengerov
- Budeš sa báť zaspať: Prichádza nálož hororov, aká tu už roky nebola. Tieto sú najlepšie
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
-
- Vedcom padla sánka. V slnečnej sústave našli tajomný objekt
- Telekom predstavil novinku, aká tu ešte nebola. Náramne poteší jednu skupinu Slovákov
- Okamžite si skontroluj účet. Známa aplikácia Slovákom strháva desiatky eur
- Najbrutálnejší slovenský film si čoskoro pozrieš online. V špeciálnej edícii bude len na jednom mieste
- Už žiadny Iron Man, Thor či Hulk. Prichádza zvrátená náhrada Avengerov
Záujem domácností o fotovoltiku v prvom štvrťroku mierne klesol
Väčšina Rakúšanov považuje vlastníctvo automobilu za dôležité
Poľský jadrový program napreduje smerom k fáze výstavby elektrární
Elon Musk rozbieha novú firmu. Vyzbieral na ňu milliardy, takto chce zmeniť svet
Macron chce otvoriť diskusiu o európskej obrane vrátane jadrových zbraní
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené