650-koňový spaľovák proti 460-koňovému elektromobilu. Porazí Lamborghini Urus v šprinte Teslu Model 3?
Šprinty spaľováku proti elektromobilu sú vždy veľmi zaujímavé. Najmä ak je spaľovák o niečo výkonnejší, výsledok takéhoto šprintu je len veľmi ťažké predpovedať. Na kanáli Carwow teraz proti sebe postavili Lamborghini Urus a Teslu Model 3, výsledok je pri najmenšom veľmi prekvapivý.
Lamborghini Urus je najvýkonnejšie SUV koncernu a disponuje rovnakým motorom, aký má napríklad Audi RSQ 8, avšak v „Lambe“ je naladený ešte lepšie.
Štvorlitrová V8 s dvomi turbami má výkon až 650 koní a krútiaci moment sa vyšplhal na 850 Nm. Proti tomuto monštru postavili Teslu Model 3 s výkonom 490 koní a krútiacim momentom 660 Nm.
Tesla má teda o rovných 160 koní menej, no v jej prospech hrá hmotnosť, Model 3 je oproti Urusu ľahší až o 350 kg. V neposlednom rade je tu cena, Model 3 Performance stojí okolo 70 000 €, zatiaľ čo Lamborghini Urus vyšiel až na 300 000 €.
Výsledok bol tesný
Je známe, že elektromobily majú podstatne lepšiu akceleráciu, no výkonnostný rozdiel 160 koní sa niekde prejaviť musel. Tesla Model 3 vyštartovala zreteľne lepšie, no k blížiacej sa cieľovej rovinke Urus začal Model 3 dobiehať, až ho napokon predbehol.
Rozdiel v cieli však nebol ani o jednu dĺžku vozidla, takže je to prakticky zanedbateľné. V letmom štarte už ale nedal Urus Tesle Model 3 žiadnu šancu a v cieli bolo Lamborghini jednoznačne skôr.
NEPREHLIADNI
Porazí Škoda 120 elektromobil v šprinte na 400 m? Preverili sme virálny mýtus s novou Daciou
Výkon nie je všetko
Aj keď v tomto šprinte Urus vo finále porazil Model 3, ukázalo sa, že výkon rozhodne nie je všetko, pretože rozdiel na cieľovej čiare rozhodne nebol taký veľký, ako by sme od tak odlišne výkonných vozidiel čakali.
Dokázal to aj starší šprint elektromobilov, kedy Carwow proti sebe postavil BMW iX, Teslu Model X, Audi e-tron S a Mercedes EQC 400. Všetky autá majú okolo 2,5 tony, výkon nad 400 koní a cenovo sa pohybujú na úrovni od 80 000 € do 110 000 €.
Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.
BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.
Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.
Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a ktoré začína na cene viac ako 110 000 €.
Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP