Na Slovensku máme aktuálne štyroch mobilných operátorov, Orange, Telekom, O2 a 4ku. Najmladším a jediným slovenským operátorom je 4ka, ktorá na našom trhu pôsobí už štvrtý rok. 4ka sa pri svojom vstupe pustila do ťažkého konkurenčného boja o náročného slovenského zákazníka. Po prvých štyroch rokoch môžeme skonštatovať, že 4ka sa vybrala svojou vlastnou cestou, ktorá sa javí ako úspešná.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Spoločnosť SWAN Mobile, a. s. začala poskytovať mobilné služby na základe pridelenej licencie v lete 2014. V októbri 2015 vstúpila 4ka oficiálne na náš trh, pričom predstavila originálny koncept Moja 4ka, postavený na jednoduchej službe s cenou 4 centy za minútu volania, 1 SMS a 1 MB dát. 4ka na tomto koncepte postavila aj svoju mediálnu kampaň, ktorej nosným prvkom bol slogan „Doba dátová“. Za pomerne krátky čas sa podarilo pokryť vlastnou 4G sieťou viac ako 75 % populácie SR.

Nové paušály a dáta, dáta, dáta

4ka sa postupne stala známou najmä vďaka poskytovaniu veľkých objemov dát za výhodné ceny či paušálov bez viazanosti. Neskôr pribudli nové paušály TO., ktoré obsahovali desiatky gigabajtov. Minulý rok operátor sprístupnil pre všetkých zákazníkov bez rozdielu aj 3G sieť v národnom roamingu, čo umožnilo zásadný posun v zákazníckej skúsenosti, pretože pokrytie vysokorýchlostným internetom sa zvýšilo doslovne zo dňa na deň až na 95 % obyvateľstva.

Neskôr operátor priniesol nové produktové portfólio SLOBODA, ktoré sprístupnilo paušály od 4ky aj mimo samotného pokrytia vlastnej siete 4ky. Podobnou evolúciou prešiel aj obľúbený balík GIGA. Z 1 GB, ktorý bol pôvodne využiteľný výlučne v sieti 4ka, sa neskôr stal celonárodný balík, platný aj v sieti obchodného partnera (Orange Slovensko), pričom bolo možné časť dát využiť aj v EÚ. V súčasnosti je v EÚ možné využiť celý jeho objem dát. Balík GIGA za 1 € sa tak stal najlacnejším celoeurópskym balíkom na našom trhu s mesačnou platnosťou.

Aj marketing sa upriamuje hlavne na dátovanie

4ka bola aktívna aj v marketingových kampaniach, pričom obľúbenými sa stali hlavne tie letné, ktoré umožnili všetkým zákazníkom s paušálom vyskúšať nekončené dáta. Aj vďaka kampaniam disponujú nekonečnými paušálmi desiatky percent zákazníkov, ktorých počet sa neustále zvyšuje.

Počas tohtoročných 4. narodenín preniesli „štvorkári“ o 100 000 MB viac ako pred rokom, kedy tiež na narodeniny dátovali zdarma. V národnom roamingu preniesli o 20 % viac ako minulý rok. Priemerná spotreba dát na jedného dátujúceho zákazníka je až 8,22 GB/mesiac a zvýšil sa aj počet oficiálne podporovaných VoLTE telefónov na číslo 59.

Prvenstvá na viacerých frontoch

4ka má za svoju krátku históriu na svojom konte hneď niekoľko prvenstiev. V roku 2016 spustila ako prvý operátor telefonovanie v HD kvalite cez technológiu VoLTE a nasadila aj kvalitné videohovory ViLTE. V roku 2017 ako prvá priniesla zákazníkom nekonečné dáta, čím sa podľa 4ky podarilo rozdátovať aj tých Slovákov, ktorí mobilným dátam dovtedy nedôverovali. Najnovšie v spolupráci so sesterskou firmou SWAN priniesla na Slovensko 5G technológiu, pričom spustila aj živú sieť v Banskej Bystrici.

4ka má podľa metodiky TAC3M aktuálne viac ako 400-tisíc zákazníkov, pričom disponuje najväčšou sieťou kamenných predajní na Slovensku, najmä vďaka spolupráci so Slovenskou poštou. Zákazníci 4ky sa môžu aj do budúcna tešiť na viacero noviniek, pričom v hre je aj výhodná ponuka so sesterskou spoločnosťou SWAN.

Najmladší operátor prispel počas svojej existencie viacerými novinkami, ktorými sa v budúcnosti môžu inšpirovať aj zvyšní operátori. Konkurencia je na slovenskom trhu veľká, no to je len dobre, nakoľko z toho vždy bude ťažiť koncový zákazník.